قرارداد سامسونگ با Imint

قرارداد سامسونگ با Imint برای استفاده از تکنولوژی به کار رفته در دوربین هواوی میت 9

یک مطلب مطبوعاتی جنجال‌برانگیز و همچنین خوشحال‌کننده امروز از کشور سوئد به صورت عمومی منتشر شد که به عقد قرارداد سامسونگ با Imint اشاره می‌کرد. شاید دوست‌داران گوشی های هوشمند اندرویدی سامسونگ، خیال رویایی شدن دوربین‌های محصولات آتی این شرکت را در سر بپرورانند، اما حقیقت این است که سامسونگ تصمیم ندارد تا از راهکار Imint در بخش موبایل‌سازی خود استفاده کند.

پیش از همه چیز ابتدا باید درباره چیستی Imint صحبت کنیم. نام این شرکت به صورت مخفف از دو کلمه هوش تصویربرداری (Imaging Intelligence –> Imint) ساخته شده است. شرکت Imint راهکارهای خود را در زمینه بهبود نرم افزارهای تصویربرداری زنده پیش برده و کاملا متفاوت عمل می‌کند. پروژه‌های Imint شامل موارد مختلف و پیشرفته‌ای از قبیل صنایع دفاعی، فضانوردی و همچنین بخش‌های مختلف صنعت می‌شوند. عقد قرارداد سامسونگ با Imint نیز به منظور توسعه فعالیت‌های سامسونگ در دیگر بخش‌های تکنولوژی صورت می‌گیرد.

قرارداد سامسونگ با Imintدر سال 2012 و بعد از انتخاب آندریاس لیوندال (Andreas Lifvendahl) به سمت مدیریت عامل شرکت، توسعه راهکارهای تصویربرداری Imint راه خود را به دنیای بی‌انتها و بسیار رقابتی موبایل باز کرد. راهکار عرضه شده Imint دراین باره، Vidhance نام گرفته و سه ویژگی مهم را به دوربین گوشی‌های هوشمند آورده است. تثبیت‌کنندگی فیلمبرداری، زوم خودکار زنده به منظور تمرکز بر روی یک شی متحرک و تغییر بزرگ‌نمایی بر اساس حرکت آن و همچنین الگوریتم اوتو کیوریت (Auto Curate) به منظور ویرایش خودکار ویدیوهای بلند به قسمت‌های پشت سر هم کوچک، سه ویژگی اصلی ویدهنس هستند که تصویربرداری را در گوشی‌ های هوشمند را متحول کرده‌اند؛ دلیل این ادعا را می‌توانید در ویدیو قرار داده شده در انتهای صفحه مشاهده کنید.

گوشی‌های هوشمند سهمی در قرارداد سامسونگ با Imint ندارند!

در قرارداد سامسونگ با Imint به طور صریح شاهدیم که گوشی‌های هوشمند از این قابلیت‌ها بهره نخواهند برد، به این معنی که در گوشی‌های بعدی سامسونگ مخصوصا محصول جنجالی آتی یعنی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) خبری از تثبیت‌کننده و زوم اتوماتیک نخواهد بود. اگرچه گوشی‌های هوشمند در قرارداد سامسونگ با Imint جایی ندارند، اما در هر صورت به زودی شاهد حضور قدرتمند سامسونگ در عرصه‌های مختلف تصویربرداری نیازمند به تثبیت‌کنندگی، همچون ساخت اکشن کمراها، نسخه جدید دوربین گیر 360 (Gear 360) و حتی راه‌اندازی خط تولید پهپاد خواهیم بود. حضور سامسونگ در دنیای پهپادها بسیار جنجال‌برانگیز و رقابتی بوده و با عقد قرارداد سامسونگ با Imint به واقعیت نزدیک شده است.

قرارداد سامسونگ با Imintردپای ویدهنس را البته می‌توان در گوشی‌های هوشمند نیز پیدا کرد. به عنوان نمونه در نسخه پورش دیزاین هواوی میت 9 (Huawei Mate 9 Porsche Design) به عنوان قدرتمندترین پرچمدار هواوی تاکنون، شاهد استفاده از الگوریتم تثبیت‌کنندگی تصویربرداری ویدهنس هستیم. گفته می‌شود این قابلیت در تمامی نسخه‌های گوشی وجود نداشته و  تنها در دستگاه‌های ارسال شده به برخی کشورها مشاهده می‌شود. همچنین گفته شده الگوریتم ویدهنس در تمامی دستگاه‌های هواوی دارای رابط کاربری EMUI نسخه 5.5 یافت می‌شود، به این معنی که تقریبا هر کاربری می‌تواند با به‌روزرسانی گوشی خود، ویژگی‌های فیلمبرداری حرفه‌ای را تجربه کند. در ویدیو زیر، قدرت و توانمندی این الگوریتم را مشاهده می‌کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بالاخره سامسونگ هم همان کاری را می کنه که Huawei تو Mate 9 به کار برده