شهرداری های نروژ

احتمال جایگزینی گوشی های اندرویدی با ویندوزی در شهرداری های نروژ

بر اساس جدیدترین اطلاعاتی که توسط نشریه نروژی “Digi.no” منتشر شده، بیش از 100 شهرداری در این کشور به دنبال راهی برای استفاده از گوشی های اندرویدی به جای گوشی های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز هستند. دلیل اصلی استفاده شهرداری های نروژ از گوشی های ویندوزی، امنیت بالای آنها بوده است، اما کمبود گوشی های ارزان قیمت سبب شده تا مدیران خود را برای استفاده از گوشی های ارزان اندرویدی آماده کنند.

سال گذشته و بعد از فروش بخش موبایل شرکت مایکروسافت، امید اهالی کوپرتینو به سازندگان شخص ثالث بود و امید داشتند تا گوشی های ویندوزی در انواع مختلفی تولید شوند. ولی به نظر می‌رسد آنها در این زمیه موفق نبوده و نیاز کاربران را برطرف نکرده‌اند.

باید اشاره کنیم که علاوه بر شهرداری های نروژ ، وزارت بهداشت، درمان و مراقبت هم یکی دیگر از سازمان‌های وابسته به پلتفرم ویندوز است چراکه سیستم “Gerica” که برای طبقه‌بندی سوابق بیماران و دسترسی به اطلاعات آنها به صورت دیجیتالی استفاده می‌شود نیز بر پایه ویندوز طراحی و توسعه پیدا کرده است.

مقامات شهرداری‌ های نروژ با اشاره به برنامه‌های خود برای تعویض گوشی‌های کارکنان، از نبود محصولات ارزان‌قیمت و با کیفیت در حجم بالا سخن گفته‌اند. به عنوان مثال دیگر تلفن هوشمند و ارزان‌قیمتی همچون لومیا 640 (Microsoft Lumia 640) در تعداد بالا تولید نشده و گوشی‌های ویندوزی دیگر همچون گوشی HP Elite X3 نیز قیمت بالایی دارند.

شهرداری های نروژ

آقای اسنور جوهانسن (Snorre Johansen)، مدیر بخش فروش شرکت ارائه‌دهنده سوابق پزشکی الکترونیک “Tieto” در این رابطه می‌گوید:

استفاده از گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوزفون کار سختی‌ست. مایکروسافت بخش موبایل خود را فروخته و گوشی‌های هوشمند کمی در بازار پیدا می‌شود. ما در حال صحبت با مدیران مایکروسافت هستیم و آنها این اطمینان را به ما داده‌اند که 3 یا 4 شرکت تولیدکننده، به‌زودی کار ساخت گوشی‌های ویندوزی را آغاز می‌کنند.

تعویض گوشی‌های ویندوزی در شهرداری های نروژ هزینه پایین‌تری دارد

جدای از رایزنی‌ها با مایکروسافت، مقامات نروژی به دنبال راهی جامع برای مهاجرت از ویندوز و تبدیل اندروید به پلتفرم اصلی موبایلی خود هستند. این روش واقعا به نفع دولت نروژ خواهد بود و به جای اینکه آنها مجبور به خریداری چندین هزار گوشی جدید باشند، با تغییر نرم افزار سیستم مراقبت‌های بهداشتی به هدف خود خواهند رسید.

حالا نیز شهرداری های نروژ با شرکت‌های Gerica و Tieto برای توسعه یک سیستم جدید بر پایه پلتفرم اندروید وارد مذاکره شده‌اند که اگر فعالیت آنها نتیجه بدهد، موقعیت مایکروسافت در بازار تلفن های همراه بیش از پیش متزلزل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*