بهترین فایروال های رایگان

آشنایی با بهترین فایروال های رایگان + لینک دانلود

با وجود بسیاری از آنتی ویروس‌هایی که کاربران به صورت رایگان از آنها استفاده می‌کنند، فایروال ها یا دیوارهای آتش (Firewall) هم از گزینه‌هایی هستند که در کنار ضد ویروس‌های دیگر، امنیت کاربران را تضمین خواهند کرد. درادامه می‌خواهیم بهترین فایروال های رایگان که با خیال آسوده می‌توان از آنها استفاده کرد را معرفی کنیم.

معرفی 7 مورد از بهترین فایروال های رایگان

پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که به صورت پیش‌فرض در هر دو سیستم عامل ویندوز و مک، فایروال وجود دارد. اما تاکنون نرم افزارهای شخص ثالث و جانبی بسیاری توسط شرکت‌های مختلف ساخته شده که می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای فایروال های پیش‌فرض باشند.

1. فایروال رایگان زون آلارم (ZoneAlarm Free Firewall 2017)

بهترین فایروال های رایگان

زون آلارم نامی مشهور در زمینه امنیت کامپیوتر بوده و محصولات مختلفی همچون بسته آنتی ویروس رایگان، نرم افزار ایمنی و ضد ویروس مخصوص گوشی های موبایل و بیشتر را روانه بازار می‌کند. فایروال رایگان این شرکت نیز با قابلیت‌های بسیار، شهرت زیادی میان کاربران دارد.

فایروال رایگان زون آلارم در کنار مخفی کردن همه پورت‌های سیستم، از حملات ورودی و خروجی جلوگیری کرده و امکان مدیریت بخش به بخش سیستم عامل را نیز فراهم می‌کند. به‌علاوه در این فایروال یک حالت خودکار نیز وجود دارد که با فعال بودن آن، بهترین شرایط ایمنی برای هر نرم افزار تعیین می‌شود. نسخه پرو یا پولی از این نرم افزار نیز 40 دلار به صورت سالانه خواهد بود که امکانات بیشتری را پیش روی کاربر قرار می‌دهد.

هرچند، یک مورد منفی در رابطه با فایروال زون آلارم وجود دارد و آن عدم سازگاری با اکثر آنتی ویروس‌ها است. به‌گفته کاربران، زون آلارم تنها با محصولات این شرکت و سیستم پیش‌فرض ویندوز دیفندر (Windows Defender) سازگار بوده و در صورت نصب آن در کنار دیگر نرم افزارهای امنیتی، شاهد عدم پایداری یا افت عملکرد آنتی ویروس خود خواهید بود. با این‌حال نرم افزار زون آلارم را می‌توان یکی از بهترین فایروال های رایگان موجود در نظر گرفت.

لینک دانلود

2. تاینی وال (Tinywall)

بهترین فایروال های رایگان

اگر می‌خواهید در کنار دیگر سیستم های امنیتی، یک فایروال سبک و قدرتمند نیز داشته باشید، تاینی وال با 1 مگابایت حجم انتخاب مناسبی خواهد بود.

به‌علاوه اگر نمی‌خواهید نرم افزارهای نصب‌شده را به صورت خرد و جزئی مدیریت کنید، تاینی وال یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو برای تضمین امنیت سیستم خواهد بود.

ویژگی‌های بسیار خوب این نرم افزار باعث شده تا تاینی وال در لیست بهترین فایروال های رایگان جای بگیرد. از جمله این ویژگی‌ها نیز می‌توان به لیست سفید برنامه‌ها، لیستی مخصوص بلاک کردن دامنه‌ها و پورت‌ها، راهی برای تنظیم مجوزهای برنامه‌های مختلف برای دسترسی به LAN، پشتیبانی از IPv6، تعریف رمز عبور برای بخش تنظیمات و بیشتر اشاره کرد.

لینک دانلود

3. فایروال Anti NetCut3

بهترین فایروال های رایگان

آیا شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که دائما از شبکه‌های وای فای و اینترنت عمومی استفاده می‌کنند؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، باید بدانید که این شبکه‌ها امنیت بسیار پایینی داشته و فایروال‌هایی همچون Anti NetCut3 برای ایمن کردن آنها طراحی شده‌اند.

همانند دیگر نرم افزارهای رایگان، فایروال Anti NetCut3 نیز محدودیت‌هایی دارد؛ به عنوان مثال امکان اضافه کردن درایوهای NAS به کتابخانه اپلیکیشن‌ها وجود نداشته و در کنار ساده بودن رابط کاربری، حتی برخی از ترجمه‌ها به زبان انگلیسی نیز ایرادهایی دارد که ممکن است در نگاه اول نگران‌کننده باشند.

با این‌حال عملکرد Anti NetCut3 در برابر حملات ARP Spoofing، قطعی‌های عمدی کانکشن و یا انواع دیگر فعالیت‌های خرابکارانه رضایت‌بخش خواهد بود.

لینک دانلود

4. فایروال رایگان کومودو (Comodo Free Firewall)

بهترین فایروال های رایگان

فایروال رایگان کومودو یکی از محبوب‌ترین و بهترین فایروال های رایگان محسوب می‌شود که تاکنون جوایز زیادی را هم دریافت کرده است. بر خلاف تاینی وال و برای محافظت کامل از سیستم، هنگام کار با آن پنجره‌های بسیاری نمایش داده خواهد شد.

برخلاف دیگر فایروال ها، محصول شرکت کومودو با تکیه بر سیستم شبکه ابری همراه با لیستی از 2 میلیون نرم افزار ایمن، امنیت اپلیکیشن ها و برنامه‌های نصب‌شده توسط کاربران را نیز بررسی خواهد کرد. به صورت تئوری، این روش امنیت بالاتری نسبت به لیست سیاه دارد چراکه در آن حالت ممکن است نرم افزاری به اشتباه توسط کاربر از لیست سیاه خارج شده یا برنامه‌ای آلوده و خطرناک به آن اضافه شود.

نسخه پولی و مخصوصی از این فایروال نیز در نظر گرفته شده که کاربران با پرداخت 40 دلار به صورت سالانه، می‌توانند از آنتی ویروس کومودو همراه با سیستم ضد بدافزار و فایروالی با امکانات پیشرفته‌تر استفاده کنند. به‌علاوه بسته‌ای مخصوص و تضمین‌شده نیز وجود دارد که با پرداخت 500 دلار ناقابل می‌توان از آن استفاده کرد.

لینک دانلود

5. پیر بلاک (PeerBlock)

بهترین فایروال های رایگان

پیر بلاک را می‌توان زیرشاخه‌ای کوچک از فایروال PeerGuardian 2 که درگذشته محبوب بود، دانست. این فایروال به صورت اختصاصی برای افزادی طراحی شده که دائما در حال ارسال و به اشتراک‌گذاری فایل از طریق شبکه‌های همتا به همتا (Peer to Peer یا P2P) هستند.

درواقع پیر بلاک تنها برای تضمین امنیت کاربران در شبکه‌هایی همچون تورنت (Torrent) طراحی شده و شاید هیچ کار دیگری را با آن نتوان انجام داد. اگر برای تضمین امنیت شبکه به دنبال نرم افزاری جامع هستید، پیر بلاک مناسب شما نخواهد بود.

سازندگان همانند گذشته از این نرم افزار پشتیبانی نمی‌کنند و آخرین به‌روزرسانی مهم آن به 3 سال پیش برمی‌گردد. اما عملکرد بسیار خوب آن باز هم شما را به استفاده ترغیب خواهد کرد. روش کار کردن با پیر بلاک نیز آسان است؛ زمانی‌که نرم افزار را اجرا می‌کنید، از شما در مورد سایت‌هایی که قصد بلاک کردن آن را دارید پرسیده شده و سپس محافظت از شبکه شما آغاز می‌شود.

لینک دانلود

تمام نرم افزارهایی که در این لیست معرفی شد به صورت اختصاصی برای ویندوز توسعه پیدا کرده‌اند. به همین جهت در ادامه به معرفی 2 مورد از بهترین فایروال ها برای سیستم عامل مک می‌پردازیم.

6. فایروال Private Eye (مخصوص سیستم عامل مک)

بهترین فایروال های رایگان

Private Eye به عنوان یکی دیگر از بهترین فایروال های رایگان ، امکان کنترل تمام ترافیک ورودی و خروجی را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند آدرس اینترنتی سایتی که نرم افزار مورد نظر در حال اتصال به آن است را مشاهده کنند.

چنین موردی امکان نظارت دقیق روی سیستم و اپلیکیشن‌ها را فراهم کرده و کاربران می‌توانند از آلوده بودن یا آلوده شدن سیستم خود نیز اطمینان حاصل کنند. در نهایت، بخشی جداگانه مسئول نمایش میزان اینترنت مصرفی خواهد بود.

لینک دانلود

7. فایروال Little Snitch (مخصوص سیستم عامل مک)

بهترین فایروال های رایگان

برای معرفی آخرین نرم افزار امنیتی، ویژگی‌های بسیار خوب فایروال 32 دلاری “Little Snitch” باعث شد تا نام آن را در لیست بهترین فایروال های رایگان بیاوریم. سیستم اصلی این نرم افزار روی ترافیک خارجی متمرکز است؛ هر زمان که نرم افزارهای نصب‌شده روی سیستم قصد اتصال به اینترنت را داشته باشند، Little Snitch از شما بابت صدور مجوز، سوال خواهد کرد. طبیعتا در روزهای اول، سوال‌های متعدد این فایروال شما را کمی عصبی می‌کند، اما پرسش‌های مکرر آن بعد از گذشت زمانی کوتاه تمام می‌شود.

بدون شک با وجود نرم افزارهای مختلفی که همواره به دنبال راهی برای اتصال به اینترنت هستند، استفاده از برنامه‌ای توانمند تا حد زیادی امنیت شما را افزایش خواهد داد. به‌علاوه نسخه آزمایشی و رایگان این نرم افزار را می‌توانید با مراجعه به صفحه دانلود آن، دریافت کنید.

لینک دانلود

فراموش نکنید که استفاده از فایروال به‌تنهایی توصیه نمی‌شود. اما اگر از سیستمی با اپلیکیشن‌های بسیار که دائما به اینترنت متصل‌ هستند استفاده می‌کنید، انتخاب یک فایروال کار عاقلانه‌ای خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*