سامسونگ گلکسی اس 8 یا ال جی جی 6

نظرسنجی: سامسونگ گلکسی اس 8 یا ال جی جی 6 ، در انتظار کدام هستید؟

کمتر از یک ماه از آغاز سال 2017 میلادی می‌گذرد و فصل رونمایی از پرچمدار گوشی های هوشمند دو غول کره‌ای، ال جی (جی 6 – LG G6) و سامسونگ (گلکسی اس 8 – Samsung Galaxy S8) از راه رسیده است. برای سامسونگ این یک فرصت بسیار مهم و موقعیتی حیاتی است تا پس از شکست سنگین پروژه نوت 7 بتواند بار دیگر بایستد و آخرین پرچمدار خود را رونمایی کند. این درحالیست که ال جی نیز پس از عدم موفقیت در فروش گوشی ال جی جی 5 (LG G5) به دنبال تثبیت شایستگی‌های خود است. اما واقعا شما در انتظار کدام یک از این دو گوشی هوشمند نشسته‌اید؟ وقت آن فرا رسیده تا بر اساس شایعات شنیده شده، بررسی و مقایسه اجمالی را بین این دو گوشی موبایل اندرویدی عرضه نشده داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید.

با واضح‌ترین مواردی که ما می‌دانیم آغاز خواهیم کرد. ما مطمئنیم که هر دو گوشی پرچمدار ال جی و سامسونگ از تازه‌ترین چیپست شرکت کوالکام، اسنپدراگون 835 بهره می‌برند. هرچند چیز زیادی در خصوص نسل جدید چیپ های اگزینوس سامسونگ نشنیده‌ایم، اما اگر آن در دست تولید باشد، سامسونگ از چیپ اگزینوس ساخت خود در نسخه جهانی گلکسی اس 8 استفاده خواهد کرد و قدرتی نسبتا مشابه با چیپ شرکت کوالکام را ارائه می‌کند. ما قصد مقایسه این دو نوع چیپ را نخواهیم داشت، اما بدون شک نسخه ساخت کوالکام می‌تواند عملکرد بهتری را در بخش پردازنده و پردازشگر گرافیکی داشته باشد.

سامسونگ گلکسی اس 8 یا ال جی جی 6

از دیگر مشخصات سخت افزاری مورد انتظار می‌توان به ظرفیت رم 6 گیگابایتی گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ اشاره کرد که به نظر می‌رسد بسیاری از پرچمداران سال جاری از چنین میزان رمی بهره‌مند باشند. در حال حاضر بسیاری از سازندگان گوشی های پرچمدار ارزان قیمت نظیر وان پلاس و ایسوس برندگان رقابت ظرفیت رم هستند و بدون شک گوشی های گرانتر نیز بی‌صبرانه در انتظار ماه های آینده هستند تا همراه با ظرفیت رم بالایی روانه بازار شوند. علاوه بر این رقابت، ظرفیت رم بالا‌تر و سریع‌تر می‌تواند مفید استفاده در اپلیکیشن های واقعیت مجازی باشد. آنطور که به نظر می‌رسد، دو گوشی گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 ارائه کننده مموری‌های پرسرعت هستند.

سامسونگ گلکسی اس 8 یا ال جی جی 6

با توجه به شایعات انتشار یافته تا بدین لحظه، در زیر جدول مشخصات مربوط به این دو گوشی مذکور را تهیه کرده‌ایم که می‌توانید در زیر آن دو را کنار یکدیگر ببینید.

مشخصات فنی گلکسی اس 8 سامسونگ و ال جی جی 6

گلکسی اس 8 سامسونگال جی جی 6
نمایشگر5.1/5.5 اینچ آمولد – 2560×1440 پیکسل5.7 اینچ ال سی دی – 2880×1440 پیکسل
نسبت 18:9
چیپستاسنپدراگون 835اسنپدراگون 835
پردازنده4 هسته 2.45 گیگاهرتزی کریو 280
4 هسته 1.9 گیگاهرتزی کریو 280
4 هسته 2.45 گیگاهرتزی کریو 280
4 هسته 1.9 گیگاهرتزی کریو 280
پردازشگر گرافیکیآدرنو 540آدرنو 540
رم6 گیگابایت6 گیگابایت
مموری کارتمیکرو اس دی و یو اف اسمیکرو اس دی
دوربینتک لنزیدو لنزی
سایر مشخصاتدرگاه USB نوع C، تاییدیه IP68، شارژ بی سیم، شارژ سریع نسخه 4.0، اسکنر عنبیه چشم، اسکنر اثر انگشتدرگاه USB نوع C، ضد آب، شارژ بی سیم، شارژ سریع نسخه 4.0، اسکنر عنبیه چشم، اسکنر اثر انگشت
سیستم پرداخت موبایلیاندروید پی، سامسونگ پیاندروید پی، ال جی پی
سیستم عاملاندروید 7.1 نوقااندروید 7.1 نوقا

کمپانی ال جی در نظر دارد نمایشگر پرچمدار جدید خودش را به رزولوشن اختصاصی QHD+ و نسبت ابعاد 18:9 همراه با تکنولوژی in-Touch مجهز کند که می‌تواند ناهنجاری‌های کمتر و البته شفافیت بیشتری را به ارمغان بیاورد. در آن سمت Galaxy S8 سامسونگ از یک نمایشگر سوپر آمولد آشنا همراه با وضوح QHD برخوردار خواهد بود که در محصولات گذشته کره ای ها نیز شاهد حضور آن بوده‌ایم، هرچند این صفحه اینک پیشرفته‌تر شده و تراکم پیکسلی بیشتری را ارائه خواهد کرد. بر اساس شایعات و رندرهای انتشار یافته، این گوشی از ناهنجاری‌های بسیار کمی برخوردار بوده و نسبت ابعاد به بدنه 90 درصدی را همراه با تکنولوژی فورس تاچ ارائه می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس 8 یا ال جی جی 6

در بخش دوربین ما تصور می‌کنیم که ال جی از ستاپ مشابه دوربین دوگانه ال جی جی 5 و ال جی وی 20 در این گوشی استفاده کرده باشد، بنابراین یکی از آن‌ها وظیفه تهیه تصاویر تله فتو داشته و دیگری تصاویری عریض خواهد گرفت. در آن سمت شایعاتی وجود دارد که ادعا می‌کند سامسونگ مشغول کار بر روی یک ستاپ دوربین دوگانه است، اما بعید به نظر می‌رسد از آن در گلکسی اس 8 استفاده کند. در هر صورت، ما مطمئنیم که پرچمدار آینده سامسونگ از دوربین قدرتمندتری بهره‌می‌برد که می‌تواند با دوربین تمامی پرچمداران به رقابت بپردازد و یکی از اصلی‌ترین‌ها باشد.

سامسونگ گلکسی اس 8 یا ال جی جی 6

از دیگر قابلیت‌های اس 8 باید به اضافه شدن تمام قابلیت‌های خوب گلکسی نوت 7 به این محصول اشاره کرد. ما انتظار حضور یک درگاه USB نوع C، جک 3.5 میلی‌متری هدفون همراه با اسکنر عنبیه چشم را در این محصول داریمو علاوه بر این سامسونگ تکنولوژی شارژ بی سیم را بهبود بخشیده، شارژ سریع به لطف اسنپدراگون 835 پیشرفته‌تر شده و یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال نیز در زیر نمایشگر فعالیت خواهد کرد. با این حال یکی از نقاط اصلی فروش گلکسی اس 8 دستیار صوتی Bixby اختصاصی این شرکت است.Bixby قادر است با اپلیکیشن های دیگر سامسونگ ارتباط برقرار کرده و وسعت کنترل صوتی عالی را ارائه کند.

سامسونگ گلکسی اس 8 یا ال جی جی 6

ما هیچ چیزی در خصوص وجود یک دستیار صوتی در گوشی ال جی نشنیده‌ایم، اما از حضور چنین تکنولوژی در پرچمدار آینده سامسونگ مطمئنیم. ال جی جی 6 قابلیت شارژ سریع و بدنه‌ای ضد آب را ارائه خواهد کرد، اگر چه ما هنوز در مورد تاییدیه IP این گوشی مطلع نیستیم. علاوه بر این شایعات ادعا می‌کنند ال جی از یک ماژول اسکنر عنبیه چشم و یک سیستم پرداخت موبایلی به نام ال جی پی (LG Pay) نیز در گوشی ال جی جی 6 استفاده خواهد کرد. از دیگر مشخصات جی 6 باید به عدم استفاده از طراحی ماژولار اشاره کرد که البته قاب پشتی آن برای تعویض باتری باز می‌شود.

با تمام این موارد و مشخصاتی که تا به امروز از این دو گوشی پرچمدار افشا شده است، شما بیشتر در انتظار کدام یک هستید؟ ال جی جی 6 یا گلکسی اس 8 سامسونگ ؟ در نظرسنجی زیر شرکت کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.