ریزر نمایشگرهای انعطاف پذیر را به کیبورد و ماوس می‌آورد؟ پتنت‌ ها پاسخ می‌دهند

ریزر نمایشگرهای انعطاف پذیر را به کیبورد و ماوس می‌آورد؟ پتنت‌ ها پاسخ می‌دهند

ریزر (Razer) که به سبب طراحی جذاب و شجاعانه‌ی محصولاتش، بین گیمرهای نسل جوان طرفداران بی‌شماری دارد، به نظر می‌رسد که قصد دارد لوازم جانبی مخصوص بازی خود را به مرحله‌ی جدیدی وارد کند و بعد از آن چرا‌غ‌های پر زرق و برق و ال ای دی های متنوع، حالا این بار نوت به اضافه شدن نمایشگرهای انعطاف پذیر به این محصولات رسیده است.

ریزر به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده است که اهداف این کمپانی برای قرار دادن نمایشگرهای ال سی دی در زیر دکمه‌های ماوس و کیبورد را نشان می‌دهد. البته شاید با داشتن تجربه‌های ناموفقی نظیر کیبورد Optimus که دارای دکمه‌های قابل سفارشی‌سازی بود، این طرح جدید ریزر چندان جذاب به نظر نرسد، اما خیالتان راحت باشد، زیرا این برند آمریکایی قصد دارد مسیر کاملا متفاوتی را دنبال نماید.

طبق اطلاعات این پتنت که در ماه آگوست سال گذشته‌ی میلادی به ثبت رسیده و در نوزدهم ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ به طور عمومی منتشر شده است، ریزر به دنبال طراحی ساختمانی از کلیدهای مخصوص است که قابلیت انتقال نور داشته باشند و بتوان از آنها برای تولید کیبوردها و دیگر وسایل ورود اطلاعات با قابلیت نمایش محتوای مختلف مشابه یک نمایشگر استفاده کرد.

برخلاف کیبورد آپتیموس که یک نمایشگر اولد کوچک در زیر هر نمایشگر آن تعبیه شده بود، پتنت ریزر نشان می‌دهد که این کمپانی به دنبال جای دادن یک نمایشگر واحد در زیر تمام کیبوردها و یا بر روی بدنه‌ی ماوس‌های گیمینگ خود است که این نمایشگر به این لوازم جانبی، قابلیت انتقال نور و یا شفاف بودن را اضافه خواهند کرد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ساختار طرح جدید ریزر به این شکل توصیف شده است که یک نمایشگر ال سی دی در زیر لایه‌ای قرار گرفته است که انتقال‌دهنده‌ی نور است. حالا این ساختمان میتواند در زیر یک دکمه‌ی کیبورد قرار بگیرد و یا بر روی سطح خاصی از ماوس برای نمایش اطلاعات متنی و تصویری مختلف به کار رود.

ریزر نمایشگرهای انعطاف پذیر را به کیبورد و ماوس می‌آورد؟ پتنت‌ ها پاسخ می‌دهند

قرار گرفتن یک نمایشگر بر روی ماوس گیمینگ مطمئنا جذاب خواهد بود

در توضیحات این پتنت، ریزر توضیح می‌دهد که کیبوردهای دارای نمایشگر که در حال حاضر در بازار وجود دارند، قابلیت نمایش اطلاعات به صورت پویا و به صورت داینامیک را ندارند. بنابراین به نظر می‌رسد که این کمپانی به دنبال تولید محصولی است که علاوه بر این که همان حس لذت‌بخش استفاده از ماوس‌ها و کیبوردهای مکانیکی را در اختیار گیمرهای حرفه‌ای قرار می‌دهد، امکان تغییر محتوا، تغییر رابط کاربری، نمایش اطلاعات ورودی و خروجی مختلف و دارای قابلیت اجرای فرمان‌های متفاوت را هم داشته باشد.

ریزر نمایشگرهای انعطاف پذیر را به کیبورد و ماوس می‌آورد؟ پتنت‌ ها پاسخ می‌دهند

در تصویر دیگری که به همراه این پتنت منتشر شده است، مثال ساده‌ای از رابط کاربری یک ماوس گیمینگ را نیز مشاهده می‌کنید که به یک نمایشگر قابل انطعاف مجهز شده است و می‌تواند دکمه‌ها و منوهای مختلف را به نمایش بگذارد. این رابط کاربری به طور تعامل‌پذیر طراحی شده و قابلیت تغییر ظاهر آن توسط کاربران وجود دارد. البته مشخص نیست که آیا این قسمت از نمایشگر به طور سفت و محکم در زیر دست کاربران قرار می‌گیرد و یا برای ساخت آن از پلیمرهای قابل انعطاف استفاده خواهد شد.

این پتنت می‌تواند تغییرات بزرگ نسل بعدی لوازم جانبی گیمینگ را برای ما به نمایش دربیاورد و از آنجایی که ریزر در اجرای ایده‌های خلاقانه، معمولا ترسی به دل راه نمی‌دهد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تا انتهای ۲۰۱۷ و یا اوایل سال میلادی آینده، شاهد عرضه‌ی محصولاتی با برخورداری از این نمایشگرهای ال سی دی یا اولد پیشرفته به بازار باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*