گوشی اندرویدی دونالد ترامپ با یک دیوایس فوق امن تعویض شد؛ تبعات رئیس جمهور شدن!

گوشی اندرویدی دونالد ترامپ با یک دیوایس فوق امن تعویض شد؛ تبعات رئیس جمهور شدن!

احتمالا بسیاری از شما عزیزان نیز روز گذشته مراسم تحلیف دونالد ترامپ (Donald Trump) و قرار گرفتن رسمی او در جایگاه رئیس جمهور چهار سال بعدی ایالات متحده‌ی آمریکا را مشاهده کردید. به غیر از ادای مراسم سوگند و امضای تعدادی از اسناد و مدارک جدید، قرار گرفتن در مقام ریاست جمهوری تغییرات دیگری را نیز به دنبال دارد که یکی از آنها امروز مد نظر ما قرار گرفته است.

بعد از انجام مراسم رسمی تحلیف و وارد شدن دونالد ترامپ و همسرش به کاخ سفید، تغییرات زیادی باید در رویکرد زندگی روزمره‌ی آنها ایجاد شود که استفاده از گجت‌های هوشمند الکترونیکی نیز یکی از مهمترین این تغییرات محسوب می‌شود. طبق گزارشی که ساعاتی پیش در نشریه‌ی نیویورک تایمز منتشر شده است، یکی از اولین تغییراتی که هر رئیس جمهوری در آمریکا باید آن را بپذیرد، تحویل تلفن همراه قبلی و جایگزین شدن آن با یک دیوایس جدید فوق امنیتی است. این دیوایس توسط سرویس مخفی به تایید کامل رسیده است و رمزگذاری آن به گونه‌ای انجام گرفته که تنها عده‌ی بسیار محدودی از نحوه‌ی رمزگشایی و رمز عبور آن اطلاع داشته باشند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داده است که گویا آقای ترامپ از این قضیه چندان هم راضی نبوده و طبق اظهار نظر یکی از نزدیکانش، تمایلی به تحویل گوشی اندرویدی قبلی خود و استفاده از این دیوایس جدید نداشته است! البته هنوز مشخص نیست که این دیوایس فوق امنیتی، از چه برندی و دارای چه مدلی است، اما بسیاری از کارشناسان حدس می‌زنند که گلکسی اس ۴ سامسونگ، گوشی جدید آقای رئیس جمهور خواهد بود.

دونالد ترامپ یک گلکسی اس ۴ را تحویل گرفته است؟

گوشی اندرویدی دونالد ترامپ با یک دیوایس فوق امن تعویض شد؛ تبعات رئیس جمهور شدن!

البته با شنیدن این خبر نباید ذوق‌زده شوید و تصور کنید که گلکسی اس ۴ شما نیز دارای امنیتی در سطح سیستم‌های مخفی و ماموران امنیتی سطح بالا است! خیر، در واقع این دیوایسی که در اختیار رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا قرار می‌گیرد، تفاوت بسیاری با آن اسمارت فونی دارد که در بازار موجود است و خریداران معمولی می‌توانند از آن استفاده کنند. گوشی شخص رئیس جمهور به شدت تغییر یافته و به پروتکل‌های امنیتی چندلایه‌ای مجهز می‌شود. می‌توانیم بگوییم که این گوشی تنها دارای بدنه و نام گلکسی اس ۴ خواهد بود و تمام قطعات سخت افزاری و قابلیت‌های نرم افزاری آن به گونه‌ای تغییر داده می‌شوند که کوچک‌ترین خللی در لایه‌های امنیتی آن وجود نداشته باشد.

جالب است بدانید که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، نیز در دوره‌ی دوم ریاست جمهوری خود از یک گلکسی اس ۴ به عنوان گوشی مخصوص استفاده می‌کرد و این اسمارت فون به گونه‌ای سفارشی‌سازی شده بود که امکان ارسال متن، گرفتن تصاویر و تماس گرفتن با دیگر خطوط (تماس‌های خروجی) در آن وجود نداشته باشد! البته این به معنای آن نیست که اسمارت فون جدید دونالد ترامپ کاملا هم بدون قابلیت‌های معمولی گوشی‌های اندرویدی باشد. اتفاقا قابلیت نصب تعدادی از اپلیکیشن‌های کاربردی نیز بر روی آن وجود دارد، اما تمام این اپلیکیشن‌ها داخل مجموعه‌ی محدودی قرار دارند که توسط نهاد DISA (آژانس سیستم های اطلاعاتی دفاعی) تایید شده‌ و هیچ خلل امنیتی یا کارکرد مشکوک در آنها وجود نداشته است؛ تمام ارتباطات و شبکه‌های ورودی و خروجی مجموعه‌ی کاخ سفید تحت نظارت این نهاد کنترل و مدیریت می‌شود.

گوشی اندرویدی دونالد ترامپ با یک دیوایس فوق امن تعویض شد؛ تبعات رئیس جمهور شدن!

چنین دیوایس‌های عجیب و غریبی نیز برای رئیس جمهور ساخته می‌شود!

نکته‌ی جالب اینجاست که گلکسی اس ۴ سامسونگ یکی از معدود گوشی‌های اندرویدی بوده است که توسط متخصصان شبکه‌ی SIPRNet (شبکه‌ی به شدت محرمانه‌ی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا) به تایید رسیده و وارد چرخه‌ی گجت‌های مورد استفاده توسط مقامات سیاسی این کشور شده است؛ بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که دونالد ترامپ نیز از همین مدل به عنوان گوشی شخصی خود استفاده کند.

لازم است این نکته را نیز بدانید که روسای جمهور این کشور می‌توانند همچنان از گجت دیگری برای ارسال پست‌ها و مطالب خود بر روی شبکه‌‌های اجتماعی استفاده کنند؛ درست مشابه آن کاری که اوباما برای ارسال پست‌های خود بر روی توییتر انجام می‌داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*