الگوریتم جدید گوگل سایت های دارای تبلیغات مزاحم را در نتایج جستجو پایین می‌برد

الگوریتم جدید گوگل سایت های دارای تبلیغات مزاحم را در نتایج جستجو پایین می‌برد

جستجوی اینترنت و مشاهده‌ی سایت های اینترنتی با وجود این که سرعت اینترنت نسبت به قبل کاملا افزایش یافته، سخت‌تر شده است. تبلیغات اینترنتی این روزها هوشمند شده‌اند و علاوه بر این فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، مجهز به قابلیت‌هایی شده‌اند که همه جا به دنبال کاربر می‌روند و عملا لذت تماشای آسان محتوای وب سایت مورد نظر را نابود می‌کنند. این موضوع با توجه به این که امروزه کاربران زیادی از نمایشگرهای کوچک موبایل برای مرور وب استفاده می‌کنند، اهمیت بالاتری پیدا کرده است و به همین دلیل الگوریتم جدید گوگل قرار است با آن مبارزه کند.

اگر این روزها با موبایل خود وارد سایت‌های اینترنتی غیر استاندارد شوید، مشاهده می‌کنید که بخش عظیمی از صفحه را تبلیغات اینترنتی به خود اختصاص داده‌اند و شما باید چند دقیقه بگردید تا سرانجام محتوای مورد نظر خود را بر روی صفحه پیدا کنید! این موضوع زمانی که مدیران سایت مربوطه از تبلیغات پاپ آپ و یا بنرهایی که تمام صفحه را اشغال می‌کنند، استفاده کرده باشند، به شدت آزاردهنده‌تر خواهد بود.

حالا طبق الگوریتم جدید گوگل که عملیات اجرایی آن از ۱۰ ژانویه (۲۱ دی ماه) آغاز شده است، این وب‌سایت که اهمیتی به تجربه‌ی لذت‌بخش کاربران نمی‌دهند، مجازات خواهند شد. طبق اعلام رسمی گوگل، گویا این الگوریتم با تشخیص وب‌سایت‌هایی که دارای چنین تبلیغاتی هستند و از موتور جستجوی گوگل برای نمایش آنها سو استفاده می‌کنند، آنها را جریمه کرده و در نتایج جستجو، جایگاهشان را پایین‌تر از نتایج دیگر نشان خواهد داد.

الگوریتم جدید گوگل بیش از همه به نفع کاربران موبایل خواهد بود

الگوریتم جدید گوگل سایت های دارای تبلیغات مزاحم را در نتایج جستجو پایین می‌برد

این قابلیت جدید برای فراهم کردن یک تجربه‌ی راحت برای مرور وب بر روی موبایل ایجاد شده و بیشتر بر روی آن دسته از وب‌سایت‌هایی حساس است که از تبلیغات آزاردهنده استفاده می‌کنند و دسترسی کاربر به محتوای آنها آسان نخواهد بود. در واقع تبلیغاتی نظیر پاپ آپ‌هایی که به طور تمام صفحه نمایش داده می‌شوند و یا آن دسته از تبلیغاتی که قبل از نمایش محتوای اصلی، نیاز به تایید یا لغو توسط کاربران دارند، بیشتر از همه در الگوریتم جدید گوگل مورد مجازات قرار خواهند گرفت.

البته گوگل استثناهایی را نیز برای اعمال این سیستم جدید در نظر گرفته است که صفحات ورود کاربر (صفحات login)، صفحات تایید سن کاربر، پیام‌های تایید ثبت کوکی و بنرهایی که مساحتی منطقی بر روی صفحه را اشغال می‌کنند، از آن جمله خواهند بود. البته نباید انتظار تغییرات آنی در نتایج جستجوهای گوگل را داشته باشید، زیرا طبق اعلام رسمی این کمپانی، این تنها یکی از صدها فاکتوری است که در نمایش نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین تبلیغات آزاردهنده و آن دسته از تبلیغاتی که بخش عظیمی از صفحه را می‌پوشانند نیز به یکی از فاکتورهای مهمی تبدیل خواهند شد که صاحبان وب‌سایت‌ها و وب‌مسترهای علاقه‌مند به مباحث سئو، باید آن را در نظر داشته باشند.

الگوریتم جدید گوگل سایت های دارای تبلیغات مزاحم را در نتایج جستجو پایین می‌برد

اگر این موضوع برایتان جالب است، می‌توانید توضیحات رسمی الگوریتم جدید گوگل که روز دهم ژانویه در انجمن وب مسترهای این کمپانی منشر شده است را در زیر مطالعه کنید:

از امروز، صفحاتی که محتوای آنها برای کاربرانی که از نتایج جستجوی موبایل وارد آنها می‌شوند، به آسانی قابل دسترسی نباشد، دارای رنک بالایی در نتایج جستجو نخواهند بود. همان‌طور که قبلا گفتیم، این سیگنال جدید نیز یکی از صدها سیگنالی محسوب می‌شود که ما برای تعیین رنک صفحات از آنها استفاده می‌کنیم، و البته مورد جستجو شده توسط کاربران همچنان یکی از سیگنال‌های قوی مد نظر ما خواهد بود و بنابراین ممکن است که آن صفحه در صورت داشتن محتوای عالی و مرتبط، همچنان هم در نتایج جستجو بالا باقی بماند. لطفا اگر هنوز هم سوالی دارید، به انجمن های وب مستر مراجعه نمایید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*