کارمندان سابق هواوی

کارمندان سابق هواوی به جرم لو دادن اطلاعات به شرکت لی اکو بازداشت شدند

روز گذشته کمپانی هواوی، 6 نفر از مهندسان و طراحان سابق خود را به لو دادن اطلاعات مخفی به شرکت کول پد (Coolpad) که از کمپانی‌های تابعه لی اکو (LeEco) محسوب می‌شود، متهم کرد. به‌دنبال این موضوع، سازمان‌های رسمی کشور چین نیز طی اقدامی، کارمندان سابق هواوی را به جرم لو دادن اطلاعات و نقض حقوق این شرکت، بازداشت کرده‌اند.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، این 6 نفر زمانی از شرکت خارج شده‌اند که آقای لیو جیانفنگ (Liu Jiangfeng)، مدیر عامل شرکت آنر (Honor) که از کمپانی‌های تابعه هواوی محسوب می‌شود، نیز هواوی را به قصد هدایت شرکت کول پد و تکیه زدن بر صندلی مدیریت ترک کرده بود. یکی از این 6 نفر، وو بین (Wu Bin) نام دارد که پیشتر، طراح ارشد گوشی هوشمند پی 6 (Huawei P6) نیز بوده است. هرچند طبق گفته مدیران، وو بین ضرر بزرگی به شرکت هواوی وارد کرده است.

هنوز نتیجه بازجویی از کارمندان سابق هواوی مشخص نشده است

این در حالی‌ست که شرکت کول پد، ادعای هواوی و استفاده آنها از این پتنت‌ها را به زمان قبل از محلق شدن این 6 نفر مرتبط می‌داند. همچنین مسئولان این شرکت اذعان داشته‌اند که تاکنون هیچ اطلاعات محرمانه‌ای از طریق آنها در اختیار کول پد یا لی اکو قرار نگرفته و آنها را “شایعه خالص” خوانده است.

با این‌حال هواوی چنین موردی را نپذیرفته و روی ادعای خود پافشاری می‌کند. هنوز نتیجه تحقیقات و بازجویی‌های انجام‌شده، مشخص نشده است و شاید بهتر باشد تا روشن شدن همه چیز، قضاوت را کنار بگذاریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*