لایکا M10

دوربین منظره یاب لایکا M10 به صورت رسمی معرفی شد

بعد از معرفی دوربین لایکا M9 در سال 2009 و موفقیت‌های بسیار سازندگان آلمانی آن، حالا نسل جدید دوربین دیجیتالی و منظره یاب (Rangefinder) این شرکت با نام لایکا M10 به صورت رسمی پیش روی کاربران قرار گرفته است. شاید در نگاه اول ظاهر کلاسیک و قدیمی این دوربین شما را فریب دهد؛ اما محصول جدید لایکا با امکاناتی دوست‌داشتنی آماده رقابت با بهترین دوربین های بازار است.

لایکا M10 باریک‌ترین دوربین از محصولات سری “M” این شرکت آلمانی است

تغییرات ظاهری لایکا M10 نسبت به دیگر دوربین های این شرکت آلمانی اولین موردی‌ست که احتمالا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد و تلفیقی از زبان طراحی همیشگی لایکا با المان‌های محصولات قدیمی و آنالوگ، زیبایی این دوربین جدید را دوچندان کرده است.با عبور از طراحی، باید بدانید اندازه تاپ پلیت دستگاه به تنها 33.75 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. همچنین لایکا M10 چهار میلی‌متر (1.8 اینچ) باریک‌تر از دوربین نسل قبلی خود، «لایکا M240» بوده و می‌توان آن را باریک‌ترین دوربین دیجیتالی از محصولات سری “M” در نظر گرفت. به‌علاوه، تنها ویژگی این دوربین جدید کاهش ابعاد نبوده و حتی وزن آن نیز نسبت به «لایکا M262»، بیست گرم کمتر شده است.

لایکا M10

 

همان‌طور که پیشتر نیز انتظار می‌رفت، لایکا M10 به سنسوری 24 مگاپیکسلی همراه با پردازنده تصویر “Maestro II” مجهز شده که به واسطه آن، امکان ثبت 5 تصویر متوالی در هر ثانیه فراهم شده است. از دیگر امکانات این دوربین نیز می‌توان به استفاده از نمایشگر ال سی دی با دقت 1.04 میلیون نقطه، منظره یاب بزرگتر، وای فای داخلی و مجوز “Weather-Sealed” (که دستگاه را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار ایمن می‌کند) اشاره کرد.

هرچند، لایکا M10 هم نقاط ضعف خود را دارد که نبود هیچ پورت ورودی و خروجی و همین‌طور اندازه کوچکتر و قدرت کمتر باتری نسبت به قبل، از جمله آنها هستند. درنهایت، لایکا ام 10 از امروز و با قیمت 6595 دلار روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*