معرفی لوگوی جدید موزیلا که از آدرس های اینترنتی الهام گرفته شده است

معرفی لوگوی جدید موزیلا که از آدرس های اینترنتی الهام گرفته شده است

اینترنت و ارتباط با دهکده‌‌ی جهانی، به نوعی در قلب کمپانی موزیلا (Mozilla) به کار رفته است و از آنجا که این موضوع مهمی برای کمپانی غیر انتفاعی سازنده‌ی مرورگر محبوب موزیلا فایرفاکس محسوب می‌شود، آنها در لوگوی جدید خود نیز تلاش کرده‌اند که این اهمیت را نشاند دهند.

کمپانی‌های بزرگ طی سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند که لوگو و طرح نام تجاری خود را تا آنجا که می‌توانند، ساده‌تر کنند و آن را به سمت مفهومی بودن پیش ببرند. این موضوع به خصوص در دنیای تکنولوژی نمود بیشتری پیدا کرده است و از آنجایی که طراحی مینی‌ مال و استفاده‌ی حداقلی از آیتم‌های متفاوت طرفداران بیشماری پیدا کرده است، غول‌های دنیای فناوری نیز به سراغ استفاده از این سبک جذاب برای طراحی لوگوهای جدید خود حرکت کرده‌اند.

لوگوی جدید موزیلا نیز دقیقا در همین راستا طراحی شده است و از نماد ” :// ” که در آدرس‌های اینترنتی و قبل از نام دامنه‌ی سایت‌ها به کار می‌رود، برای طراحی آن استفاده کرده است. البته لازم است این نکته را هم ذکر کنیم که موسسه‌ی طراحی انگلیسی جانسون بنکس (Johnson Banks) نیز در این راه به طراحان موزیلا کمک کرده است.

لوگوی جدید موزیلا اهداف بلندپروازانه‌ای را دنبال می‌کند

معرفی لوگوی جدید موزیلا که از آدرس های اینترنتی الهام گرفته شده است

جالب است بدانید که تیم موری (Tim Murray)، رئیس بخش خلاقیت این کمپانی، درباره‌ی لوگوی جدید موزیلا صحبت کرده است و آن را حاصل بیش از هزاران پیام ایمیل، صدها جلسه‌ی ملاقات با طراحان و کارشناسان، بررسی چندین و چند طرح کانسپت و مفهومی و البته سه دور از تحقیقات مختلف بوده است. بنابراین مشاهده می‌کنید که بحث برندینگ و طراحی این لوگوی کوچک که شاید ساخت طرح اصلی آن با نرم افزارهای کامپیوتری چند دقیقه هم زمان نمی‌برد، تا چه حدی برای موزیلا اهمیت داشته و مدیران این کمپانی برای به دست آوردن بهترین نتیجه‌ی ممکن، تا چه حدی تلاش به کار گرفته‌اند.

آقای موری اهداف جالبی را برای لوگوی جدید موزیلا برشمرده و این‌گونه توضیح می‌دهد:

موزیلا امیدوار است این طرح برندسازی جدید به آنها کمک کند که به عنوان قهرمانان یک اینترنت سالم شناخته شوند. اینترنتی که همه بتوانند بدون هیچ مانعی، در آن به اکتشاف، جستجو، نوآوری و سازندگی بپردازند و محدودیتی بر سر راهشان به وجود نیاید. جایی که قدرت در دستان همه باشد و به امنیت و هویت کاربران احترام گذاشته شود.

لوگوی جدید موزیلا دارای فونتی منحصر‌به‌فرد است

معرفی لوگوی جدید موزیلا که از آدرس های اینترنتی الهام گرفته شده است

گفتنی است که برای طراحی این لوگو، یک فونت جدید و اختصاصی تحت عنوان Zilla توسعه یافته است که طراحی آن بر عهده‌ی موسسه‌ای به نام Typotheque در کشور هلند گذاشته شده است. تیم موری درباره‌ی این فونت نیز توضیحات جالبی ارائه کرده است و آن را به عنوان جانشینی برای زنده کردن یاد فونت Courier که در کدنویسی از آن بهره برده می‌شود، مطرح کرده است؛ همچنین هدف نهایی این است که فونت زیلا در پلتفرم‌هایی که از سری فونت‌های sans serif استفاده می‌کنند، جایگزین شود.

کمپانی موزیلا ماه گذشته برای انتخاب لوگوی جدید خود، هفت طرح برگزیده را به رای گذاشت تا کاربران علاقه‌مند، بهترین گزینه‌ی موجود را انتخاب کنند. آنها اهداف خود را برای این لوگوی جدید، «طنین‌انداز کردن نام این برند در جهان» و البته «داشتن پتانسیل لازم برای نشان دادن تکنولوژی مدرن عصر دیجیتال» عنوان کرده بودند؛ البته انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر تغییرات زمان نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مد نظر مدیران موزیلا بود تا این لوگوی جدید بتواند به مدت ۵ الی ۱۰ سال، به عنوان نماینده‌ای شایسته، نمایانگر نام این تشکیلات شناخته‌شده باشد.

معرفی لوگوی جدید موزیلا که از آدرس های اینترنتی الهام گرفته شده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*