گوشی اندرویدی نوکیا پی 1

رونمایی از گوشی اندرویدی نوکیا پی 1 مجهز به اسنپدراگون 835 در MWC 2017 (شایعه)

آیا تابستان گذشته را به یاد میاورید که برای نخستین بار خبر گوشی اندرویدی نوکیا پی 1 (Nokia P1) به بیرون درز کرد و این گوشی در تصاویری انتشار یافته خودنمایی کرد؟ در حالی که خود شرکت نوکیا این گوشی را تا بدین لحظه تایید نکرده است، اما ما شنیده‌ایم که فنلاندی‌ها قصد دارند در کنگره جهانی موبایل ماه آینده (MWC 2017) از نوکیا پی 1 رونمایی کنند.

به نقل از یک فعال انتشاراتی روسیه‌ای، گوشی اندرویدی نوکیا پی 1 مبتنی بر گوشی شارپ آگوس ایکس ایکس 3 (Sharp Aquos Xx3) طراحی شده است که یک سال و نیم پیش در ژاپن رونمایی شد. با این حال گوشی نوکیا از سخت افزار مدرن‌تر و قدرتمندتری نظیر چیپست اسنپدراگون 835 (تازه‌ترین چیپ موبایلی شرکت کوالکام)، رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی بهره می‌برد. علاوه بر این یک دوربین 22.6 مگاپیکسلی در قسمت پشتی آن قرار دارد که انتظار می‌رود تحت لیسانس شرکت Zeiss تولید شده باشد. این درحالیست که بدنه گوشی پرچمدار نوکیا به لطف تاییدیه IP57 ضد آب و ضد گرد و غبار است.

گوشی اندرویدی نوکیا پی 1

Sharp Aquos Xx3

قیمت گوشی اندرویدی نوکیا پی 1

از دیگر مشخصات گوشی اندرویدی نوکیا پی 1 باید به نمایشگر 5.3 اینچی همراه با محافظ گوریلا گلس 5 (رزولوشن نامشخص، اما احتمالا 2K یا Full HD)، اسکنر اثر انگشت در قسمت راست گوشی و یک باتری با وضوح 3500 میلی‌آمپر ساعتی همراه با قابلیت‌های شارژ سریع اشاره کرد. به گزارش این فرد روسیه‌ای Nokia P1 از سیستم عامل اندروید 7 نوقا بهره می‌برد. نسخه 128 گیگابایتی آن با قیمت 800 دلار و نسخه 256 گیگابایتی آن نیز با قیمت 950 دلار به فروش خواهد رسید.

شرکت HMD Global، صاحب امتیاز نوکیا اخیرا تایید کرده است که آن‌ها قصد دارند با حضور در نمایشگاه MWC 2017 از گوشی های جدید این برند فنلاندی رونمایی کنند. حال با توجه به این که شرکت فاکس کان (سازنده گوشی های جدیدش شرکت نوکیا) سال گذشته شرکت شارپ را خریداری کرده، احتمال شباهت زیاد گوشی اندرویدی نوکیا پی 1 با آخرین گوشی شارپ بسیار زیاد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کهنه سرباز بیا که منتظرتیم!زنده شدن خاطرات خوش گذشته با این نوشته ها بر روی بدنه و جعبه نوکیا: NOKIA
    MADE IN FINLAN
    CARL ZISS OPTICAL ZOOM 41 MEGA PIXELL

  2. نوکیا دوستت دارم

  3. ووای ولی خیلی گرونه خوب علی موند و حوضش خدا کنه جی 6 قیمتش خوب باشه اونو میخوام بخرم

  4. سلام
    در متن بالا یک غلط املایی مهم وجود دارد
    نسخه 256 دلاری
    که در واقع منظور
    نسخه 256 گیگابایتی
    هست 🙂