دانلود 90 میلیارد اپلیکیشن در سال 2016

دانلود 90 میلیارد اپلیکیشن در سال 2016 همراه با درآمد 89 میلیارد دلاری برای ناشران

سال 2016 میلادی در مجموع شاهد دانلود 90 میلیارد اپلیکیشن در دو پلتفرم اندروید و آی او اس بودیم که به گزارش شرکت تحقیقاتی App Annie نسبت به سال 2015 میلادی با رشدی 15 درصدی همراه بوده است. به گفته این شرکت درآمد حاصله از انتشار این تعداد اپلیکیشن در بازه زمانی مشابه نیز برای ناشران چیزی حدود 89 میلیارد دلار بوده است. در حالی که زمان صرف شده در برنامه‌ها بیش از 20 درصد رشد داشته، گزارش‌ها ادعا می‌کنند به صورت متناوب 900 میلیارد ساعت از تمامی اپلیکیشن‌های این دو پلتفرم استفاده شده است. بدون شک، با توجه به این که گوشی های هوشمند قاطعانه نخستین دریافت‌کنندگان اپلیکیشن‌ها هستند، حاصل شدن این رقم چندان هم تعجب برانگیز نخواهد بود وقتی گوشی های هوشمند به بخش اصلی زندگی ما تبدیل شده‌اند.

به نقل از گزارش پایان سال این شرکت تحقیقاتی، در حالی که ناشران دو پلتفرم اندروید و آی او اس با کسب دانلود 90 میلیارد اپلیکیشن چیزی نزدیک به 89 میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند، مجموع درآمد برنامه های سال 2016 حدود 127 میلیارد دلار بوده است و صاحبان این دو پلتفرم صاحب 30 درصد کل آن هستند. 89 میلیارد دلار شامل درآمد حاصله از تبلیغات درون برنامه‌ای و همچنین برنامه‌های پرداختی به صورت شخص ثالث قرار گرفته در فروشگاه‌های اپلیکیشن اندرویدی نیز می‌شوند.

یوتیوب در راس آمار دانلود 90 میلیارد اپلیکیشن در سال 2016

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که حضور اپلیکیشن ها از سوی بازارهای نوظهوری همچون هند، اندونزی، مکزیک و برزیل به سرعت در حال رشد است، این درحالی‌ست که بازارهای بزرگ چالش جدی را بین اپلیکیشن‌ها و صنایع سنتی مشاهده می‌کنند. به طور مثال اپلیکیشن‌های بانکداری همیشه جزو محبوب‌ترین‌ها بوده‌اند و کاربران زیادی ماهانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. جای تعجب نیست که یوتیوب نیز با بیشترین تعداد کاربران در ایالات متحده آمریکا، پادشاه سرگرمی سال 2016 لقب گرفته است و در چین نیز پلتفرم ویدیویی iQiyi با رویکردی مشابه با یوتیوب، رده نخست را در این کشور آسیایی کسب کرده است؛ هرچند یوتیوب با درآمد بیشتر از اپل استور اپل موفق شده در ایالات متحده یوتیوب را شکست دهد.

دانلود 90 میلیارد اپلیکیشن در سال 2016

گیمینگ موبایل نیز سال 2016، سال بزرگ و پرسودی را گذرانده است. این حوزه اپلیکیشنی موفق شده 75 درصد کل درآمد اپلیکیشن‌ها در پلتفرم آی او اس و 90 درصد درآمد اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل اندروید گوگل را از آن خود کند. در راس این بازی‌ها، بازی پوکمون گو (Pokemon Go) سال گذشته موفق به کسب 950 میلیون دلار شد که می‌تواند رقم مورد توجهی باشد.

پنج اپلیکیشن و بازی پردرآمد سال 2016 میلادی

به نقل از شرکت App Annie، پنج اپلیکیشن که موفق به کسب بیشترین درآمد در سال 2016 میلادی شده‌اند عبارت از اسپاتیفای (Spotify)، لاین (Line)، نت فلیکس (Netflix)، تیندر (Tinder) و اچ بی او (HBO) هستند. پنج بازی پردرآمد سال گذشته نیز عبارت از کلش آف کلنز (Clash of Clans)، پوکمون گو (Pokemon Go)، گیم آف وار: فایر ایج (Game of War: Fire Age) و همچنین کلش رویال (Clash Royale) بوده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*