دستگیری نایب رییس سامسونگ

مدیران خواستار عدم موافقت دادگاه با دستگیری نایب رییس سامسونگ شدند

روز گذشته بود که اخباری مبنی بر تلاش دادستان‌های کره جنوبی برای دستگیری نایب رییس سامسونگ منتشر و قرار شد دادگاه ویژه سئول فردا به این موضوع رسیدگی کند. اما حالا اعضای برجسته گروه سامسونگ (Samsung Group) خواستار عدم موافقت با حکم دستگیری لی جائه-یونگ (Lee Jae-yong) شدند.

در حال حاضر لی جائه یونگ به پرداخت رشوه 36 میلیون دلاری به دوست صمیمی رییس جمهور کشور کره جنوبی (که در حال حاضر استضیاح شده) یعنی چوی سون-سیل (Choi Soon-sil) متهم شده و دادستان‌های این کشور نیز نسبت به ارتباط او با حمایت صندوق ملی بازنشستگی از ادغام شرکت‌های تابعه سامسونگ در سال 2015، مشکوک هستند؛ در واقع می‌توان رشوه لی جائه یونگ به چوی سون سیل را نوعی قدردانی از حمایت‌های آنها در نظر گرفت.

نتیجه نهایی حکم دستگیری نایب رییس سامسونگ فردا مشخص می‌شود

ادغام دو شرکت تابعه سامسونگ در سال 2015 با هدف رسیدن هر چه سریع‌تر جایگاه مدیر کلی به جائه یونگ انجام شد که به‌نظر حالا نتیجه‌ای دور از انتظار داشته است. هرچند بعد از حمله قلبی لی کان هی (Lee Kun-hee) در سال 2014، جائه یونگ عملا نقش رییس سامسونگ را ایفا می‌کند.

روز گذشته سامسونگ طی بیانه‌ای رسمی اعلام کرد که نمی‌تواند اتهامات مربوط به رشوه‌خواری آقای «لی» را قبول کند. همچنین سامسونگ با رد ارتباط مبلغ 36 میلیون دلار به ادغام شرکت‌های تابعه خود، مدعی شده که آنها این پول را به میل خود پرداخت نکرده‌اند و نوعی جبر در کار بوده است.

به‌علاوه مقامات رسمی سامسونگ اعلام کرده‌اند که بازجویی‌های لازم، بدون دستگیری نایب رییس این شرکت نیز می‌تواند انجام شود، چراکه پی‌شتر هم شاهد ممنوع الخروج بودن او از کشور بوده‌ایم. همچنین به دنبال بازجویی متعدد و کامل دادستان‌ها از دفاتر سامسونگ، امکان تخریب شواهد و مدارک پایین خواهد بود.

دادگاه مرکزی سئول فردا حکم نهایی را صادر خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*