بازی پوکمون گو ۹۵۰ میلیون دلار را روانه‌ی جیب سازندگان کرده است!

بازی پوکمون گو ۹۵۰ میلیون دلار را روانه‌ی جیب سازندگان کرده است!

زمانی که بازی پوکمون گو (Pokemon GO) برای اولین بار بر روی فروشگاه نرم افزاری آی او اس قرار گرفت، از همان اولین ثانیه‌ها، میلیون‌ها کاربر شروع به دانلود و نصب این بازی کردند. شما عزیزان گجت نیوزی حتما به خاطر می‌آورید که چه گزارش‌های عجیب و غریبی از کشته شدن افراد در اثر انجام این بازی و یا خارج شدن از کار برای داشتن وقت بیشتر برای تجربه‌ی پوکمون گو برایتان منتشر کردیم!

به محض این که نام بازی پوکمون گو در جهان مطرح شد، توجه موسسات آماری و آنالیزورهای برجسته‌ای به این ساخته‌ی جدید نیانتیک و نینتندو جلب شد و آنها شروع به ارائه‌ی پیش‌بینی‌های آماری خود برای درآمد این بازی کردند. یکی از این گزارش‌ها مدعی بود که بعد از گذشت یک سال از زمان عرضه‌ی پوکمون گو، این بازی موفق خواهد شد که یک میلیارد دلار را از طریق درآمدهای درون‌برنامه‌ای به جیب سازندگان خود واریز کند.

در آن زمان شاید چنین رقمی بسیار بالا و دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید، اما نکته‌ی عجیب اینجاست که بازی پوکمون گو موفق شده است در کمتر از هفت ماه، به این رقم بسیار نزدیک شود! در واقع این بازی در ماه جولای سال گذشته‌ی میلادی برای اولین بار در دسترس کاربران قرار گرفت و حالا که در ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ قرار داریم و کمتر از هفت ماه از آن تاریخ گذشته است، پوکمون گو موفق به کسب درآمدی معادل ۹۵۰ میلیون دلار شده و این رقمی بسیار شگفت‌انگیز برای یک بازی موبایل رایگان محسوب می‌شود.

این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که این نکته را در نظر بگیریم که این بازی مدتی هم تنها بر روی آی او اس قابل بازی بود و گیمرهای اندروید، چند هفته بعد از انتشار اولیه توانستند آن را تجربه کنند. بنابراین دست‌یابی به درآمد یک میلیارد دلار از طریق خریدهای درون‌برنامه‌ای تا ماه جولای سال جاری، بسیار محتمل به نظر می‌رسد. App Annie که این تحلیل را منتشر کرده است، در ادامه توضیحات جالبی درباره‌ی موفقیت بازی پوکمون گو ارائه می‌دهد:

با جذب کردن میلیون‌ها کاربری که تا پیش از این گیمر حرفه‌ای محسوب نمی‌شدند، [پوکمون گو] به درجه‌ای از موفقیت رسیده است که بسیاری از عناوین پرفروش و موفق سنتی دنیای بازی‌های ویدیویی را به کنار می‌زند. این موفقیت با در نظر گرفتن محبوبیت بالای این عنوان [در سری‌های قبلی و دیگر عناوین ساخته شده بر مبنای کاراکترهای محبوب پوکمون] مکانیک‌های ساده، گیم پلی مبتنی بر واقعیت افزوده در ترکیب با جهان واقعی و البته مهم تر از همه، ذات اجتماعی آن محقق شده است.

۲۰۱۷، پایانی برای بازی پوکمون گو خواهد بود؟

بازی پوکمون گو ۹۵۰ میلیون دلار را روانه‌ی جیب سازندگان کرده است!

البته بعد از بررسی موفقیت باورنکردنی این بازی موبایل، حالا بهتر است کمی به نیمه‌ی خالی لیوان نیز نگاهی داشته باشیم. با وجود این که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان این بازی را تجربه می‌کنند، اما به‌روزرسانی‌هایی که کمپانی سازنده برای این عنوان در نظر گرفته است، چندان قابل توجه نبوده‌اند. همین موضوع باعث شده است که آمار تعداد کاربران بازی پوکمون گو که تعداد زیادی از آنها هزینه‌های زیادی را نیز برای پیشرفت در بازی پرداخت کرده‌ بودند، با شیب تندی در حال سقوط باشد. بسیاری از گیمرهای فعال در این بازی انتظار دارند که قابلیت‌هایی نظیر امکان داد و ستد پوکمون‌ها بین آنها فراهم شود و یا بتوانند با دیگر بازیکنان و دوستان در اطراف خود به نبرد بپردازند. بنابراین اگر نینتندو و نیانتیک نمی‌خواهند که عمر این عنوان محبوب موبایل به یک سال محدود شود، باید هرچه سریع‌تر اقداماتی را در جهت برآورده کردن خواسته‌های کاربران وفادار خود انجام دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*