آیا گلکسی اس 8 دارای نمایشگری با نسبت ۱۷:۹ خواهد بود؟

آیا گلکسی اس 8 دارای نمایشگری با نسبت ۱۷:۹ خواهد بود؟

دو روز پیش برایتان دو ویدیوی تبلیغاتی جدید را منتشر کردیم که در آن، بخش تولید نمایشگرهای سامسونگ الکترونیکس، یعنی سامسونگ دیسپلی، به معرفی پنل ‌های نمایشگر آمولد خود می‌پرداخت. این پنل ها علاوه بر این که جذابیت و شفافیت تصویر بسیار بالایی داشتند، در انتهای ویدیو بر روی یک گوشی هوشمند نمایش داده می‌شدند که بسیاری از کارشناسان و کاربران معتقدند این گوشی، در واقع همان گلکسی اس 8 (Galaxy S8) سامسونگ است که به طور اتفاقی و یا عمدی نشان داده شده است.

اگر تصاویر نشان داده شده در آن تبلیغات مربوط به پرچمداران جدید کمپانی کره‌ای باشد، علاوه بر طراحی ظاهری، می‌توانیم جزییات بیشتری را نیز درباره‌ی ابعاد نمایشگر به دست آوریم. خبرگزاری سم موبایل در همین راستا به سراغ بررسی عمیق‌تر و کند و کاو درباره‌ی این موضوع رفته است و کارشناسان این سایت تلاش کرده‌اند که نسبت نمایشگر (Aspect Ratio) این گوشی هوشمند را از روی تصاویر محاسبه کنند.

طبق نتایج این بررسی‌ها، به نظر می‌رسد که گلکسی اس 8 احتمالا دارای نمایشگری با نسبت ۱۷:۹ باشد که این موضوع به معنای آن است که نمایشگر نسل جدید گوشی های سامسونگ دارای طول بیشتری از سری اس ۷ خواهد بود. گلکسی اس ۷ دارای نمایشگری با نسبت ۱۶:۹ بود و حالا کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته است که به سراغ تاچ اسکرین بلندتری برود.

آیا گلکسی اس 8 دارای نمایشگری با نسبت ۱۷:۹ خواهد بود؟

پیامدهای این تغییر در نسبت نمایشگر گلکسی اس 8 چه خواهد بود؟

اگر تصاویر و رندرهای سه بعدی لو رفته از این اسمارت فون را مشاهده کرده باشید، حتما دیده‌اید که تقریبا در اکثر آنها، دکمه‌ی هوم فیزیکی حذف شده است و نمایشگر دارای حاشیه‌های بسیار کمی از بالا و پایین است. این موضوع به معنای آن است که نوار دکمه‌های ناوبری (شامل دکمه‌ی های هوم، بازگشت به عقب و منوی گزینه‌ها) نیز از روی بدنه حذف شده است. حالا این افزایش طول نمایشگر، می‌تواند این محدودیت را جبران کند و به سامسونگ اجازه دهد که این دکمه‌های حذف شده را به صورت مجازی و نرم افزاری، بر روی تاچ اسکرین به نمایش بگذارد.

بنابراین می‌توانیم بگوییم که گلکسی اس 8 تقریبا هیچکدام از دکمه‌های سخت افزاری نسل‌های قبلی را در قسمت پایینی نمایشگر نخواهد داشت و همه‌ی عملگرهای مورد نیاز به صورت مجازی انجام خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*