حذف جیلبریک

آموزش حذف جیلبریک گوشی های آیفون

احتمالا بسیاری از شما هم با مفهوم جیلبریک کردن یا قفل‌شکنی محصولات اپل آشنا باشید. با انجام این کار، دست کاربران برای نصب اپلیکیشن‌های مختلف و تغییر تمام تنظیمات باز خواهد بود. همچنین جیلبریک، امکان استفاده بهینه از سیدیا (Cydia) را فراهم می‌کند. با این‌حال ممکن است زمانی پیش آید که بخواهید دستگاه‌ خود را به حالت پیش از جیلبریک برگردانید. به عنوان مثال با یک گوشی جیلبریک شده، امکان استفاده رایگان از خدمات مشتریان اپل یا نصب آخرین نسخه از سیستم عامل آی او اس وجود نخواهد داشت. به همین جهت در ادامه می‌خواهیم روش حذف جیلبریک را آموزش دهیم.

بدون شک جیلبریک کردن محصولات اپل کار هر کسی نیست و بهتر است افراد مبتدی برای انجام آن از فردی متخصص کمک بگیرند. اما برای حذف جیلبریک نیازی به نگرانی نیست و مراحل انجام کار ساده خواهد بود.

آموزش گام به گام حذف جیلبریک

1. پیش از هر چیز مطمئن شوید که آخرین نسخه از نرم افزار آیتینوز (iTunes) را بر روی رایانه شخصی خود نصب کرده‌اید.

2. گوشی خود را به رایانه متصل کرده و نرم افزار آیتیونز را اجرا کنید.

3. در این مرحله از شما نسبت به ایمنی دستگاه سوال می‌شود که باید گزینه “Trust” را انتخاب کنید.

4. بعد از اتصال موفقیت‌آمیز دستگاه، مطابق تصویر زیر روی آیکون دستگاه خود کلیک کنید.

حذف جیلبریک

5. بعد از انتخاب آیکون دستگاه، پنجره‌ای باز می‌شود که در آن می‌توانید اطلاعات مربوط به دستگاه خود مثل آپدیت‌ها، حافظه داخلی و موارد دیگر را به صورت خلاصه مشاهده کنید. اگر این اولین باری باشد که آیتیونز را اجرا می‌کنید احتمالا نرم افزار، عملیات تهیه نسخه پشتیبان را به صورت خودکار آغاز می‌کند. در این صورت بهتر است منتظر بمانید چراکه فایل‌های بکاپ بعدا به دردتان می‌خورد. همچنین باید اشاره کنیم اگر درگذشته و پیش از جیبلریک کردن چنین کاری را انجام داده‌اید، از بکاپ جدید می‌توان در آینده برای ری‌استور اطلاعات استفاده کرد. متاسفانه از اپلیکیشن های سیدیا هیچ بکاپی گرفته نمی‌شود و این عملیات تنها شامل نرم افزارهای پیش‌فرض گوشی خواهد بود.

6. حال برای حذف جیلبریک باید دستگاه را به حالت اصلی خود بازگرداند. برای انجام این کار می‌توان از تمام نسخه‌ها بکاپ قبلی بر حسب نیاز استفاده کرد. هرچند برای برگرداندن اطلاعات باید سرویس “Find My iPhone” نیز غیر فعال باشد.

7. همانند تصویر زیر، با پایین آمدن در پنجره مربوط به اطلاعات دستگاه می‌توان گزینه مربوط به بکاپ و بازگردانی آن را پیدا کرد.

حذف جیلبریک

8. حال کافی‌ست روی گزینه مشخص‌شده کلیک کنید تا عملیات بازگردانی بکاپ آغاز شود. درادامه بعد از راه‌اندازی مجدد دستگاه، از شما نسبت به ادامه انجام عملیات و ری‌استور شدن اطلاعات پرسیده می‌شود که با تایید آن، تمامی تنظیمات و اپلیکیشن های اصلی گوشی به‌جز نرم افزارهای اختصاصی سیدیا به حالت پیش‌فرض باز می‌گردند.

همان‌طور که اشاره کردیم حذف جیلبریک و بازگرداندن دستگاه به حالت اصلی خود کار سختی نیست نخواهد بود و تنها به کمی زمان نیاز دارد. اگرچه جیلبریک کردن گوشی امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌هد، اما با انجام این کار از امنیت آن نیز کاسته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*