بررسی اولیه موبایل نوکیا 6

بررسی اولیه موبایل نوکیا 6 ؛ تجربه اندرویدی فنلاندی‌ها چطور است؟

نوکیا بار دیگر به تجارت موبایل بازگشت. طرفداران برند تلفن محبوب فنلاندی به خاطر یک یا دو دلیل، بازگشت آن‌ها به بازار را جشن گرفته‌اند. همراه با سکان هدایت شرکت HMD Global Oy، برند افسانه‌ای پنج حرفی گوشی های هوشمند که در گذشته تمام دنیا تلفن همراه را با آن می‌شناختیم، این بار همراه با یک گوشی اندرویدی میان رده وارد میدان رقابت شده است. در حالی که بسیاری از طرفداران برند نوکیا گوشی های اندرویدی این شرکت را در رویای خود می‌دیدند، فنلاندی‌ها تصمیم گرفتند در نخستین روزهای سال 2017 میلادی از موبایل نوکیا 6 (Nokia 6)، یک گوشی میان رده‌ای اندرویدی که با قیمتی مناسب می‌تواند رقبای چینی را از سر راه بردارد، رونمایی کنند.

هرچند همانطور که احتمالا شما هم می‌دانید این گوشی در حال حاضر تنها روانه بازار چین خواهد شد، اما شکی نیست در آینده‌ای نزدیک این شرکت گوشی های هوشمند مشابهی با نوکیا 6 را به سراسر جهان عرضه خواهد کرد. حالا بازگردیم به بحث اصلی خودمان و به بررسی موبایل نوکیا 6 بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌هایی که همیشه گوشی های افسانه‌ای نوکیا را نسبت به سایر محصولات متمایز می‌کردند، دوام شگفت انگیز آن‌ها بود. هرچند این مشخصه برای تمامی گوشی های آن‌ها صدق نمی‌کند (و این هم طبیعیست)، اما به طور مثال شما نمی‌توانید کیفیت ساخت و استقامت یک گوشی نظیر نوکیا 3310 (Nokia 3310) را با گوشی های معمولی امروزی مقایسه کنید. در واقع شرکت اچ ام دی گلوبال (شرکت مادر نوکیا) کفش‌های بزرگی به نام نوکیا را به پا کرده و می‌خواهد دستگاه‌های جدید خود را تحت لیسانس این برند روانه بازار کند تا ما همانند گذشته انتظار کیفیت ساختی بالا از این دسته محصولات داشته باشیم.

بررسی اولیه موبایل نوکیا 6

گوشی موبایل نوکیا 6 دارای ابعادی حدود 154 میلی‌متر در 75.8 میلی‌متر و ضخامتی در حدود 8.4 میلی‌متر است. این گوشی با ابعاد ذکر شده وزنی معادل 169 گرم را به خود اختصاص داده است که مشابه دستگاه‌هایی در قد و اندازه خود آن است و هیچ چیز عجیبی در اینجا دیده نمی‌شود. این گوشی دارای جنسی با ترکیب آلومینیوم و شیشه بوده و طراحی آن نیز مشابه استاندارد گوشی های امروزی است.

طراحی مدرن موبایل نوکیا 6

همچنین این گوشی به سبک گوشی های امروزی طراحی شده است، نمایشگرهای آن از ناهنجاری‌های کناری بسیار کمی برخوردارند و به نوعی نمایشگر بر روی صفحه جای گرفته که گویی اصلا وجود آن‌ها وجود خارجی ندارند. در حال حاضر تا زمانی که ترکیب بهتری به بازار بیاید، این ترکیب و طراحی را می‌توان بهترین انتخاب دانست. نسبت این نمایشگر به بدنه کلی 71.59 درصد خواهد بود. علاوه بر این اسکنر اثر انگشت نیز در زیر کلید فیزیکی هوم بر روی قاب جلویی جای گرفته است.

نمایشگر

این چیز عجیبی نیست که گوشی نوکیا 6 به عنوان یک محصول میان رده از نمایشگری با وضوح Full HD بهره‌مند باشد. این گوشی از یک پنل نمایشگر 5.5 اینچی برخوردار است که بر روی آن محاظف صفحه گوریلا گلس 3 پوشیده شده و همراه با تراکم پیکسلی 401ppi ارائه کننده تصاویری کاملا شفاف و مناسب است.

بررسی اولیه موبایل نوکیا 6

هرچند روشنایی این نمایشگر بهترین حال حاضر بازار نیست، اما ما مطمئنیم اگر شما خیلی سفت و سخت نخواهید از فاصله چند سانتی‌متری به آن نگاه کنید، پیکسل‌های آن قابل مشاهده نخواهند بود. این نمایشگر از نوع IPS LCD است، اگر چه ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم شرکت اچ ام دی در آینده گوشی هایی با پنل نمایشگر آمولد روانه بازار کند. ما امیدواریم که نمایشگر نوکیا 6 ما را با ارائه کالیبراسیون رنگی بهتر از سایر گوشی‌های هم رده خود شگفت زده کند.

سخت افزار

پردازنده

یکی از جنبه‌های گوشی نوکیا 6 که ما را نا امید می‌کند، پردازنده آن است. ما فرض را بر این می‌گیریم که اکثر مردمی که قصد دارد نخستین گوشی اندرویدی شرکت نوکیا را در دست بگیرند، صاحب یک گوشی پرچمدار اندرویدی بوده‌اند، اما به نظر می‌رسد پس از در دست گیری این گوشی باید فروتنی به خرج داده و تنها علاقه‌مند به این گوشی میان رده باشند تا بتوانند آن را به پرچمداران ترجیح دهند.

بررسی اولیه موبایل نوکیا 6

یک چیپست اسنپدراگون 430 که چیپ سیستمی میان رده‌ای همراه با پردازنده 8 هسته‌ای 64 بیتی بوده و توسط فرایند 28 نانومتری تولید شده است را می‌توانیم در زیر قاب این گوشی داشته باشیم. از گوشی هایی که این چیپ را برعهده دارند می‌توان به لنوو کی 6 (Lenovo K6)، ایسوس زنفون 3 لیزر (Asus ZenFone 3 Laser)، و شیائومی ردمی 3 اس (Xiaomi Redmi 3s) اشاره کرد. تجربه کار ما با این چیپست می‌گوید که آن می‌تواند از پس کارهای معمول روزانه شما به خوبی برآید، اما اگر از کاربران حرفه‌ای هستید به هیچ عنوان نمی‌توانید بر روی اسنپدراگون 430 کوالکام حساب باز کنید. قضیه برای نوکیا 6 نیز متفاوت نیست و نباید انتظار قدرت شگفت انگیزی از این گوشی موبایل فنلاندی داشته باشیم.

بررسی اولیه موبایل نوکیا 6

حافظه

Nokia 6 از یک رم با ظرفیت 4 گیگابایت بهره می‌برد که این در حال تبدیل شدن به استاندارد گوشی های میان رده رو به بالا است. این میزان رم بسیار عالی است، اما می‌دانید چه چیزی عالی‌تر است؟ حافظه داخلی قابل استفاده توسط کاربران! نوکیا 6 به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود تا شما خیالتان بابت نصب تعداد زیادی اپلیکیشن، موسیقی، فیلم و عکس بر روی گوشیتان راحت باشد. شما همچنین می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس دی این حافظه را تا 128 گیگابایت نیز افزایش دهید.

باتری

در اینجا یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت به چشم می‌خورد. شاید این باتری برای گوشی با این ابعاد کوچک باشد و نتوان موبایل نوکیا 6 را به عنوان ستاره دونده ماراتن استقامت یاد کرد. ما امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی در ارتباط با عمر باتری این گوشی، با توجه به حضور یک چیپست میان رده کم مصرف بشنویم.

دوربین

یک لنز 16 مگاپیکسلی همراه با فوکوس خودکار تشخیص فاز در قسمت پشتی این گوشی قرار گرفته است. این دوربین دارای گشودگی f/2.0 بوده و اندازه هر کدام از پیکسل های آن نیز 1.0 میکرون هستند. این ترکیب باعث می‌شود تا شما بتوانید در شرایط نوری کم نیز تصاویری مناسب تهیه کنید. به زودی بررسی دقیقی از این گوشی انجام خواهیم داد که به تبع آن دوربین 16 مگاپیکسلی اصلی موبایل نوکیا 6 را نیز به چالش خواهیم کشید.

بررسی اولیه موبایل نوکیا 6

برای تهیه تصاویر سلفی نیز شما یک دوربین 8 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 خواهید داشت؛ اگر چه اندازه پیکسل های آن نسبت به دوربین جلو از 1.0 به 1.12 میکرون افزایش یافته است. این بدان معناست که دوربین سلفی حتی از دوربین پشتی نیز در شرایط نوری کم بهتر عمل می‌کند. این دوربین همچنین ارائه کننده عمق دید 84 درجه‌ای است که می‌تواند به خوبی شما و دوستانتان را در یک فریم جای دهد. چیزی که ما از آن مطمئنیم، نمایش میزان مناسبی از جزئیات تصویر سلفی قابل تهیه با این دوربین است.

انتظارات

نوکیا با سکان هدایت شرکت اچ ام دی گلوبال در حال حاضر به یک سازنده دستگاه های اندرویدی نوپا تبدیل شده است. ما باید منتظر میزان فروش این گوشی بمانیم تا بتوانیم رضایت کاربران را از موبایل نوکیا 6 (Nokia 6) بسنجیم. آن چه که مسلم است نوکیا قصد دارد بیشتر به ارائه امکاناتی مدرن در قالب یک گوشی شیک و با قیمت مناسب و رقابتی بپردازد. ما همچنان در انتظار رونمایی از گوشی های جدیدتر این شرکت هستیم تا بتوانیم عملکرد آن‌ها را در آغاز راه طولانی که پیش رو دارند مشاهده کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید من گوشی نوکیا 6 دارم میخوام فوکوس کنم چطوری انجامش بدم.ممنون میشم

  2. من این گوشی را گرفتم، باتریش وقتی باهاش کار میکنم خیلی داغ میکنه، مشکل داره؟

  3. از گوگل پلی هم پشیتبانی میکنه ؟؟؟

  4. با یه باتری قویتر که قابلیت تعویض شدن داشته باشه خیلی عالی میشد، مخصوصاً باتری های نسل جدید ابرخازن

  5. آیا زیر نور مستقیم خورشید در محیط باز و بیرون از خانه صفحه نمایش این گوشی کیفیت و ضوح مطلوب را داره؟هم از روبرو هم از زاویه های صفحه نمایش

  6. مطلب جالبی بود دستتون درد نکنه