ستون های نور

این تصاویر واقعی است؛ پدیده شگفت انگیز ستون های نور (Light Pillars)

همواره پدیده‌ها و اتفاقات بسیار زیبایی در شب اتفاق می‌افتد و خوشبختانه زمانی‌که ما خوابیم، همیشه کسی هست که از این اتفاقات، ویدیو یا عکس های مختلف را تهیه و به اشتراک بگذارد. ساعت یک و 30 دقیقه بامداد بود که عکاسی با نام تیموتی جوزف الزینگا (Timothy Joseph Elzinga) از انتاریوی شمالی (Northern Ontario) با صدای فرزند خود از خواب بیدار شد و پدیده‌ای زیبا را در آسمان مشاهده کرد. الزینگا نیز از فرصت استفاده کرده و تصاویری فوق‌العاده زیبا را از این پدیده که ستون های نور (Light Pillars) نام دارد، ثبت کرد که شاید تاکنون نمونه آنها را ندیده باشید.

الزینگا در این رابطه می‌گوید:

از آنجایی که ما در کانادا زندگی می‌کنیم، درابتدا تصور کردم که این ستون های نور با شفق قطبی (Auroras) ارتباط دارند. آسمان به‌قدری صاف بود که همه چیز را می‌توانستیم ببینیم. این نورها به‌نظر در حال پرتاب شدن به طرف آسمان بوده و ارتفاع بسیار زیادی نیز داشتند. همچنین به‌نظر همه چیز در حال تحرک بود.

ستون های نور ، پدیده‌ای نوری در جو هستند که در تعامل کریستال‌های یخ با نور به وجود می‌آیند. زمانی‌که دمای هوا کاهش پیدا می‌کند، کریستال‌های یخ هنگام پایین آمدن حالتی افقی به خود گرفته و همانند یک “رگ” یا “جریان” برای حرکت نور عمل می‌کنند که درنتیجه آن تصور می‌شود نور در حال پرتاب شدن به سمت بالا است. بهتر است توضیحات مربوط به ستون های نور را از زبان الزینگا بشنوید:

در ادامه نیز مجموعه‌ای زیبا از این تصاویر جمع‌آوری شده که امیدواریم از تماشای آنها لذت ببرید:

گالری تصاویر پدیده ستون های نور

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*