بهترین خودروهای سال 2016

معرفی بهترین خودروهای سال 2016 میلادی

سال گذشته صنعت خودرو با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود و در کنار محصولات متنوع و قدرتمندی که پیش روی مصرف‌کنندگان قرار گرفت، خودروهای ارزان‌تر و محصولاتی که عموم مردم از آنها استفاده می‌کنند نیز با پیشرفت‌های بسیاری همراه بودند. در ادامه قصد داریم نگاهی به بهترین خودروهای سال 2016 که ارزش خرید بالایی داشته و از “خودروی روزمره” محسوب می‌شوند، داشته باشیم.

معرفی بهترین خودروهای سال 2016

هیوندای آی 30 (Hyundai i30)

بهترین خودروهای سال 2016

بسیاری از شرکت‌ها، هیوندای را با تولید محصولات اقتصادی می‌شناسند. اما حالا این کمپانی با به چالش کشیدن اتومبیل‌های شرکت‌هایی همچون مزدا و فولکس واگن، به سطحی جدید از صنعت خودروسازی پا گذاشته است. شاید بتوان دلیل اصلی این جهش را پیوستن طراح سابق شرکت آئودی (طراح نسخه اول از خودروی Audi TT)، پیتر شریر (Peter Schreyer) به تیم هیوندای دانست.

در بخشی داخلی، از بهترین و مرغوب‌ترین مواد استفاده شده تا کیفیت بالا و حس لوکس بودن به خوبی القا شود. همچنین پشتیبانی از سیستم های مختلفی مثل اپل کار پلی (Apple CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto)، تلاش مهندسان برای ساخت خودرویی با استانداردهای روز را نشان می‌دهد.

به‌علاوه، می‌توان نسل جدید خودروی هیوندای آی 30 را اولین عضو از خانواده قدرتمند سری “N” شرکت هیوندای در نظر گرفت که توان بالای آن، امکان رقابت با خودروهایی همچون گلف جی تی آی (Golf GTI) و پژو 308 جی تی آی (Peugeot 308 GTI) را فراهم می‌کند. اگر ادعای سازندگان هنگام معرفی آی 30 در نمایشگاه خودرو پاریس صحت داشته باشد، می‌توان این اتومبیل جدید را یک اسلحه کامل خواند.

قیمت پایه: 19 هزار دلار

نسل هفتم ب ام و سری 5 (BMW Series 5)

بهترین خودروهای سال 2016

از سال 1972 که خودروی E12 معرفی شد، می‌توان محصولات سری 5 شرکت ب ام و را معیاری برای خودروهای لوکس در نظر گرفت. همواره ب ام و از تکنولوژی و تغییر سلیقه کاربران یک قدم جلوتر بود. اما این موضوع چند سالی تغییر کرد تا اینکه خودروهای ولوو وی 90 (Volvo V90) و نسل جدید ای کلاس (Mercedes E-Class)، اتومبیل این شرکت را مغلوب خود کردند.

سرانجام نوامبر سال گذشته بود که سازندگان با معرفی نسل هفتم از خودروهای سری 5، خود را برای رقابت با شرکت‌های بزرگ دنیا آماده کردند. اگرچه نسل هفتم این خودرو عریض‌تر و طویل‌تر از قبل شده، اما مهندسان وزن آن را 100 کیلوگرم (220 پوند) کاهش داده‌اند. طراحی مشبک و مهندسی جلوپنجره نیز باعث شده تا ضریب درگ به 0.22 برسد که در نتیجه آن، کارایی افزایش پیدا کرده و کابین خودرو نیز آرام‌تر خواهد بود.

اگرچه شرکت ب ام و هنوز هم بر کمپین “Ultimate Driving Machine” و تولید خودروهای قدرتمند خود پافشاری دارد، اما در نسل هفتم خودروهای سری 5 همه چیز عوض شده و هوش مصنوعی حرف اول را می‌زند. این اتومبیل را نمی‌توان محصولی خودران نامید، اما ویژگی‌های پیشرفته آن همچون حرکت با میزان سرعت خودروی جلویی، می‌تواند ب ام و سری 5 را به یکی از بهترین خودروهای سال 2016 تبدیل کند.

قیمت پایه: 60 هزار و 900 دلار

لندروور دیسکاوری (Land Rover Discovery)

بهترین خودروهای سال 2016

بعد از معرفی خودروی نه‌چندان زیبای لندروور دیسکاوری 4، سازندگان با رونمایی از نسل جدید این شاسی‌بلند قدرتمند در نمایشگاه خودرو پاریس، نوید بازگشتی باشکوه را دادند.

اگرچه نسل جدید این خودرو ظاهر زیباتری نسبت به گذشته دارد، اما سازندگان اذعان داشته‌اند که عملا تفاوت خاصی میان این خودرو و نسل قبل آن وجود ندارد. همانند گذشته، دیسکاوری جدید نیز خودرویی 7 نفره بوده و طراحی بسیار خوب صندلی‌ها نیز باعث شده تا تمام سرنشینان دید خوبی به بیرون داشته باشند. حتی افراد بزرگسال هم می‌توانند بدون هیچ مشکلی در ردیف آخر سوار شوند.

کاربران در صورت تمایل و به وسیله اپلیکیشنی مخصوص، می‌توانند دو ردیف عقبی صندلی‌ها را به صورت جداگانه جمع کنند. در کنسول مرکزی نیز بخشی درست به اندازه یک آیپد در نظر گرفته شده تا بدون هیچ نگرانی، امکان استفاده از از سرویس‌های مختلف وجود داشته باشد. همچنین فضا برای قرار دادن وسایل اضافی نیز به اندازه کافی در نسل جدید دیسکاوری پیدا می‌شود.

شاید محصول جدید لندروور آنقدرها هم که تصور کنید بهتر از دیسکاوری 4 نباشد، اما ظاهر زیبا و ویژگی‌های اختصاصی آن احتمالا بسیاری از کاربران را وسوسه خواهد کرد.

قیمت پایه: 49 هزار و 990 دلار

لکسوس ال سی 500 (Lexus LC500)

بهترین خودروهای سال 2016

ال سی 500 در ابتدا به عنوان یک خودروی مفهومی پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت و پس از استقبال بسیار خوب مردم، سازندگان آن را وارد چرخه تولید کردند. اگرچه چهره ظاهری این خودرو به اتومبیل‌های اسپرت و پرسرعت شباهت زیادی دارد، اما می‌توان آن را یک خودروی خوش‌ساخت برای استفاده معمولی در نظر گرفت.

سازندگان قصد دارند ال سی 500 را در دو نسخه کاملا متفاوت هیبریدی و بنزنیی با متور V8 روانه بازار کنند. به‌منظور کنترل آلودگی و سبز بودن مصرف خودرو، در نسخه هیبریدی شاهد اضافه شدن یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT) هستیم که درنتیجه آن، تجربه روان‌تری از رانندگی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بررسی‌های اولیه از نسخه قدرتمندتر این خودرو که همراه با جعبه دنده 10 سرعته تولید خواهد شد، نشان می‌دهد ال سی 500 از نظر عملکرد و راحتی توانایی رقابت با خودروهای سری 6 شرکت ب ام و را دارد. پس احتمالا شما هم با ما برای معرفی آن به عنوان یکی از بهترین خودروهای سال 2016 هم‌عقیده باشید.

قیمت پایه: 90 تا 100 هزار دلار

فولکس واگن گلف Mk7.5

بهترین خودروهای سال 2016

با اینکه محصول جدید فولکس واگن را نمی‌توان برندی جدید نامید، اما نسل هفتم خودروهای گلف Mk7.5 همراه با سیستم هوشمند داخلی می‌تواند یکی از خوش‌قیمت‌ترین محصولاتی باشید که این روزها در بازار پیدا می‌کنید. به‌علاوه سیستم کابین مجازی (Virtual Cockpit) که پیشتر و همراه با نسل جدید خودروی آئودی تی تی (Audi TT) معرفی شده بود نیز در محصول جدید فولکس واگن دیده می‌شود.

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا بسیاری از خودروهای امروزی به انواع سیستم‌های هوشمند و کمکی مجهز شوند. سنسور رادار مخصوصی که پشت نشان فولکس واگن قرار گرفته باعث خواهد شد تا گلف جدید به صورت خودکار، سرعت خود را در خیابان روی حداکثر 60 کیلومتر بر ساعت (37 مایل بر ساعت) تنظیم کند.

بهترین خودروهای سال 2016

خواب‌آلودگی هنگام رانندگی موضوع عجیبی نیست و اگر مدیریت نشود، خسارات جبران‌ناپذیری خواهد داشت. اما اگر پشت فرمان گلف Mk7.5 خوابتان ببرد، سنسورهای پیشرفته به‌سرعت این موضوع را تشخیص داده و به جای اینکه با روش‌های مختلف شما را از خواب بیدار کند، به صورت خودکار اتومبیل را در خط کناری متوقف خواهد کرد.

سامانه چهار سیلندر “TSI Evo” (که نوع بهینه‌شده از موتورهای قبلی است) با توان تولید نیروی 148 اسب بخار (110 کیلووات) و حداکثر گشتاور 250 نیوتون متر (184 پوند بر فوت) از دور موتور 1500، قدرت‌بخش محصول جدید فولکس واگن خواهد بود.

بدون شک فولکس واگن با مصرف سوخت 4.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌تواند یکی از بهترین خودروهای سال 2016 میلادی باشد.

قیمت پایه: 20 هزار دلار

ولوو وی 90 (Volvo V90)

بهترین خودروهای سال 2016

در دنیای که خودروهای شاسی‌بلند لوکس با سامانه چهار چرخ متحرک حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، شاید رقابت برای خودروهای اصیل کمی سخت باشد. خوشبختانه کمپانی ولوو با حفظ طراحی همیشگی و معرفی یک خودروی واگنی، تلاش کرده تا جای پای خود را در بازار خودروهای شاسی‌بلند محکم کند. اما چرا قصد معرفی وی 90 را به عنوان یکی از بهترین خودروهای سال 2016 داریم؟

همانند خودروی اس 90 (Volvo S90) که می‌توان آن را یک پلتفرم جداگانه در نظر گرفت، وی 90 نیز تجربه‌ای بدون استرس از رانندگی را برای کاربران رقم خواهد زد. به‌علاوه مهندسان ولوو با حذف ویژگی‌های به‌ظاهر اسپرت، تمرکز اصلی خود را روی تولید خودرویی راحت و خانوادگی گذاشته‌اند تا در سفرهای طولانی‌مدت هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. یک سان‌روف بزرگ نیز در وی 90 تعبیه شده که به واسطه آن، نور زیادی به چرم‌ قهوه‌ای مایل به سرخ خودرو و کنسول لمسی و مرکزی آن با پشتیبانی از سیستم اپل کار پلی می‌رسد.

همان‌طور که از شرکت ولوو انتظارش را دارید، وی 90 همراه با انواع ابزارهای ایمنی جانبی که شاید به آنها نیاز پیدا کنید، تولید می‌شود. سیستم های هوشمند در این خودرو امنیت کافی فرمان، ترمزها و موتور خودرو تا سرعت 130 کیلومتر بر ساعت (80 مایل بر ساعت) را تضمین خواهد کرد و اگر چاله‌ای در خیابان وجود داشته باشد، کمربند ایمنی و کابین جلوی خودرو وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند.

با این اوصاف ولوو وی 90 هم می‌تواند یکی از بهترین خودروهای سال 2016 باشد.

قیمت پایه: 56 هزار و 295 دلار

کیا ریو (Kia Rio)

بهترین خودروهای سال 2016

بهتر است در لیست بهترین خودروهای سال 2016 ، از شرکت توانمند کیا نیز صحبت کنیم. از سال 2006 و زمانی‌که پیتر شریر به‌ سمت مدیر ارشد طراحی شرکت کیا موتورز منصوب شد، این کمپانی هم محصولات جذاب و فوق‌العاده‌ای را روانه بازار کرد.

شاید بتوان دستاوردهای بزرگ سازندگان در بخش داخلی را از ویژگی‌های کلیدی نسل جدید خودروی ریو در نظر گرفت؛ استفاده از مواد مرغوب و لطیف‌تر به جای پلاستیک‌های قدیمی و خشک و طراحی لوکس، توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند.

صفحه نمایش لمسی اصلی خودرو، اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار خواهد داد و کنسول مرکزی نیز همانند خودروهای کلاسیک شرکت ب ام و، با زاویه‌ای رو به راننده طراحی شده است. همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد، اما برای تصمیم‌گیری و قضاوت در مورد محصول جدید ژاپنی‌ها، باید تا عرضه رسمی و آزمایش آن منتظر باشیم.

قیمت پایه: 16 هزار و 345 دلار

مرسدس ای کلاس دبلیو 213 (Mercedes E-Class W213)

بهترین خودروهای سال 2016

نمایشگاه خودرو دیترویت 2016 جایی بود که نسل جدید خودروی ای کلاس به صورت رسمی پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت. این خودروی قدرتمند با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی های موجود، به سیستم های هوشمند اتومبیل‌های خودران نیز مجهز شده و سیستم “Drive Pilot” آن، این امکان را فراهم می‌کند تا خودرو در سرعت 210 کیلومتر بر ساعت (130 مایل بر ساعت)، شتاب بگیرد، بپیچد و یا حتی ترمز کند.

اگرچه بسیاری از افراد کمپانی ولوو را یکی از شرکت‌هایی که بیشترین توجه را به ایمنی خودرو دارد در نظر می‌گیرند، اما مرسدس نیز با معرفی محصول جدید خود و استفاده از بهترین سیستم های ایمنی، تلاش کرد تا جایگاه ولوو را تصاحب کند. به‌علاوه حالا این خودرو در لیست بهترین خودروهای سال 2016 نیز قرار گرفته است.

بهترین خودروهای سال 2016

ای کلاس دبلیو 213 اولین محصول مجهز به ترمزهای ABS یا سیستم کنترل کشش شرکت مرسدس بنز نیست، اما در این خودرو از سیستمی مخصوص برای کشیدن سرنشینان به بخش داخلی استفاده شده تا در صورت تصادف خودرو از بخش کناری، میزان آسیب‌دیدگی به حداقل برسد. به‌علاوه در همین زمان، سیستم صدای “نویز صورتی” نیز برای جلوگیری از آسیب دیدن گوش‌ها وارد عمل خواهد شد.

در بخش داخلی نیز همه‌چیز پر زرق و برق‌تر از گذشته شده و نمایشگر لمسی، جای کلیدهای قدیمی را گرفته است. خبر خوب نیز این است که تمام این ویژگی‌ها، در مدل‌های “Estate” و “All Terrain” نیز وجود خواهد داشت.

قیمت پایه: 52 هزار و 120 دلار

آئودی ای 5 (Audi A5)

بهترین خودروهای سال 2016

نسل جدید آئودی A5 که براساس شاسی اصلی خودروی A4 طراحی شده، با لبه‌های مربعی‌شکل، یکی از زیباترین و البته بهترین خودروهای سال 2016 محسوب می‌شود. به‌گفته سازندگان، وزن این خودرو نسبت به مدل جایگزین آن کاهش پیدا کرده که در نتیجه آن، تجربه لذت‌بخش‌تری از رانندگی در انتظار خریداران خواهد بود.

اگرچه طراحی این خودرو واقعا زیباست، اما شاید بهتر باشد مهمترین المان‌های محصول جدید آئودی را در بخش داخلی جستجو کنیم. استفاده از مواد مرغوب در ساخت اجزای داخلی و سیستم های پیشرفته، می‌تواند A5 را به محصولی تمام‌عیار تبدیل کند. به‌علاوه، سیستم کابین مجازی آئودی TT با کیفیت بسیار بالا، به این نسل جدید آئودی A5 نیز رسیده تا باز هم شاهد نبوغ خودروسازان آلمانی و قرارگیری نام آنها در لیست بهترین خودروهای سال 2016 باشیم.

قیمت پایه: 42 هزار و 150 دلار

فورد فیستا (Ford Fiesta)

بهترین خودروهای سال 2016

بعد از گذشت هشت سال، حالا فورد با محصولات سری فیستا به رقیبی جدی برای خودروسازان بزرگ تبدیل شده است. این روزها خریداران، بیشتر دنبال خودروهایی کوچک و توانمندی هستند که در کنار مصرف سوخت پایین، همه‌چیز آنها ساده باشد. فورد نیز با درک این موضوع تلاش کرد تا ماه گذشته با رونمایی از نسل هفتم محصولات سری فیستا در نمایشگاه خودرو کلن، توجه این دسته از خریداران را به خود جلب کند.

شاید در نگاه اول، چهره فیستا آن‌طور که باید مورد توجه‌تان قرار نگیرد و بهتر بود اگر سازندگان از المان‌های مدرن‌تری برای محصول جدید خود استفاده می‌کردند. به هر صورت همین حالا هم هیچ مشکلی در فورد فیستا دیده نمی‌شود. اما با پیشرفت تکنولوژی و کسب تجربه، معادله‌ها در بخش داخلی به هم می‌ریزد؛ جایی که کنسول قدیمی و پر از دکمه نسل‌های قبل، جای خود را به نمایشگری لمسی و زیبا داده‌اند.

بهترین خودروهای سال 2016

موتورهای “EcoBoost” با کاهش اندازه نسبت به گذشته، قدرت‌بخش فورد فیستا خواهند بود و کاربران نیز می‌توانند این محصول جدید را در چهار کلاس مختلف سفارش دهند. با این‌حال قیمت پایین این خودرو در کنار امکانات بسیار خوب آن، باعث شد تا فورد فیستا را به عنوان یکی از بهترین خودروهای سال 2016 معرفی کنیم.

قیمت پایه: 13 هزار دلار

این لیستی از بهترین خودروهای سال 2016 میلادی بود که احتمالا بسیاری از افراد برای خرید اتومبیل، به آنها فکر خواهند کرد. شاید قدرت و راحتی محصول جدید کیا به اندازه یکی از خودروهای لوکس پورشه یا بنتلی نباشد، اما آیا همه توان پرداخت چندصد هزار دلار برای استفاده از یک خودرو را دارند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*