گلکسی اس 8 و آیفون 8 هردو بدنه‌ای کاملا ضد آب خواهند داشت

گلکسی اس 8 و آیفون 8 هردو بدنه‌ای کاملا ضد آب خواهند داشت

سامسونگ سال گذشته پرچمداران سری اس ۷ خود را به استاندارد IP68 مجهز کرد تا کاربران بتوانند از این محصولات بدون هیچ مشکلی به مدت نیم ساعت و در عمق یک و نیم متری آب استفاده کنند. اپل نیز مدت کوتاهی بعد آن، اعلام کرد که آیفون های سری ۷ برای اولین بار در تاریخ گوشی های آیفون، دارای مقاومت در برابر نفوذ آب هستند و البته با این وجود، دارا بودن هیچ استانداردی از سری IP برای آنها تایید نشده و برخورداری از استاندارد IP67 به طور ضمنی برای آنها عنوان است. حالا به نظر می‌رسد که این دو غول دنیای اسمارت فون ها قصد دارند همین روند را در مدل های جدید خود یعنی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و آیفون 8 (iPhone 8) نیز در پیش بگیرند.

البته مدت‌ها قبل از این دو برند، سونی با معرفی گوشی های هوشمند ضد آب، این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار داده بود. اما سهمی که گوشی‌های اندرویدی این برند ژاپنی از بازار در اختیار دارند، به هیچ وجه قابل مقایسه با فروش سالانه‌ی گوشی های سامسونگ و اپل نبوده است و تنها زمانی که اتفاقی در محصولات این دو برند رخ می‌دهد، آن زمان است که این اتفاق به قابلیتی مهم تبدیل می‌شود.

آیفون ۷ و مدل پلاس آن دارای استاندارد IP67 هستند و این به معنای آن است که استفاده از آنها به مدت نیم ساعت در عمق یک متری آب مانعی ندارد. البته استفاده از این مدل در زیر باران، محیط‌های مرطوب، حمام و اطراف وان مشکلی به وجود نمی‌آورد و اینها رایج‌تر از حالتی هستند که شما گوشی گران‌قیمت خود را به زیر آب ببرید و در دریا و استخر از آن استفاده کنید. اما گویا اپل برای سالگرد ده سالگی آیفون برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است و طبق منابع مطلع و نزدیک به این کمپانی، قصد دارد که تمام مدل‌های آیفون 8 خود را به استاندارد IP68 مجهز کند.

با برخورداری از این استاندارد، کاربران این برند کوپرتینویی دیگر هیچ نگرانی از بابت برخورد با آب نخواهند داشت و می‌توانند در محیط‌هایی مانند استخر نیز از امکانات دیوایس خود استفاده کنند. البته قابلیت‌هایی نظیر برخورداری از یک نمایشگر لبه به لبه و پنل اولد، ویژگی‌هایی هستند که تنها در یک نسخه‌ی مخصوص از سری هشتم آیفون های اپل دیده خواهند شد.

گلکسی اس 8 هم راه مدل‌های اس ۷ را ادامه خواهد داد

گلکسی اس 8 و آیفون 8 هردو بدنه‌ای کاملا ضد آب خواهند داشت

سامسونگ سال گذشته نیز استاندارد IP68 را در اختیار خریداران پرچمداران خود قرار داد، بنابراین تجیهز سری اس 8 به این مقاومت نیز اتفاق ویژه‌ای نخواهد بود. اگر اتفاق خاصی نیافتد، گلکسی اس 8 این برند کره‌ای نیز به طور کامل در برابر نفوذ رطوبت و گرد و عبار مقاوم خواهد بود و این به معنای آن است که هر دو پرچمدار محبوب دنیای تلفن های هوشمند از این قابلیت برخوردار هستند و انتخاب برای خریدارن دشوارتر خواهد شد.

سامسونگ و اپل هر دو به جای قرار دادن مقدار زیادی مواد چسب‌ناک، از نوارهای مخصوص برای درزگیری و ایجاد لایه‌ی محافظتی در گوشی‌های تولیدی خود استفاده می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که بعد از تعویض نمایشگر در صورت خرابی و باز شدن گوشی، باز هم بتوان قابلیت ضد آب بودن آن را در اختیار دارنده‌ی دیوایس قرار داد.

در انتهای گزارش نیز آمده است که کمپانی کره‌ای تصمیم دارد ویژگی مقاومت در برابر آب را برای کاربران محصولات میان‌رده‌ی خود نیز ارائه دهد تا گوشی‌های اقتصادی‌تری نظیر اسمارت فون‌های سری J نیز از این قابلیت بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*