رزولوشن آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی با مدل ۱۲.۹ اینچی برابر خواهد بود

رزولوشن آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی با مدل ۱۲.۹ اینچی برابر خواهد بود

اپل برای نسل جدید سری آیپد پرو خود، در حال کار بر روی مدل جدیدی است که احتمالا نمایشگری ۱۰ اینچی خواهد داشت. البته هنوز بر سر ابعاد و رزولوشن این نمایشگر حرف و حدیث‌های متفاوتی وجود دارد و البته از میان فرضیات مختلف، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی احتمال بالاتری دارد که به یک واقعیت تبدیل شود.

دن پرووست (Dan Provost) که از طراحان Studio Neat محسوب می‌شود، به تازگی مطلب تحلیلی جدیدی در این رابطه منتشر کرده است که با استدلال‌های منطقی و دلایل قانع‌کننده، احتمالات تولید آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی را بررسی کرده است تا ما نیز تقریبا مطمئن شویم که این مدل از آیپدهای سری پرو اپل با نمایشگری سرتاسری که حاشیه‌های بسیار کمی نسبت به بدنه دارد، به زودی تولید و عرضه خواهد شد.

زمانی که اپل در سال ۲۰۱۵ از آیپد پرو خود با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی رونمایی به عمل آورد، فیل شیلر (Phil Schiller)، مدیر بازاریابی این برند کوپرتینویی، اعلام کرد که طراحان اپل به این دلیل این ابعاد را انتخاب کرده‌اند که عرض این مدل با ارتفاع آیپد پرو ۹.۷ اینچی مطابقت دارد. در واقع مدل ۱۲.۹ اینچی مانند این است که شما دو آیپد پرو ۹.۷ اینچی را به صورت ساید به ساید در کنار هم قرار داده باشید؛ برای درک بهتر این موضوع، می‌توانید تصویر زیر را که یک کاغذ سفید ۱۰.۵ اینچی بر روی یک آیپد پرو ۹.۷ اینچی قرار گرفته است را مشاهده کنید:

رزولوشن آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی با مدل ۱۲.۹ اینچی برابر خواهد بود

حالا پرووست این موضوع را بر روی مدل ۱۰.۵ اینچی شرح داده و نشان داده است که عرض یک آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی با ارتفاع نمایشگر آیپد مینی برابر است. علاوه بر این، مدل ۱۰.۵ اینچی دارای همان رزولوشن آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی خواهد بود و این به معنای آن است که آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی دارای غلظت پیکسلی برابر با نمایشگر آیپد مینی خواهد بود. او بعد از انجام محسبات ریاضی مختلف، نشان می‌دهد که این سایز بهترین و منطقی‌ترین گزینه با توجه به تصمیم‌های قبلی اپل برای ابعاد نمایشگر است و با این که شایعاتی مبنی بر تولید آیپد پرو جدید با نمایشگری با ابعاد ۱۰.۱ تا ۱۰.۹ اینچ به گوش رسیده است، اما احتمال تولید آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی از همه‌ی حدسیات قبلی بالاتر است.

احتمال تولید آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی از همه بالاتر است

جالب است بدانید که مینگ چی کو، تحلیلگر برتر حوزه‌ی محصولات اپل در بازار، نیز چندی پیش اعلام کرده بود که اپل آیپد پرو جدیدی را با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی روانه‌ی بازار خواهد کرد. اما او به تازگی نظر خود را تغییر داده و اعلام کرده است که این نمایشگر، ابعادی بین ۱۰ تا ۱۰.۵ اینچ خواهد داشت. وب‌سایت مک اوتاکارا نیز بر روی نمایشگر ۱۰.۹ اینچی و البته زنجیره‌ی تامین‌کننده‌ی سخت افزاری کشور تایوان هم مدل ۱۰.۵ اینچی را به عنوان قوی‌ترین فرضیات خود ارائه داده‌اند.

بنابراین می‌توان گفت که گزارش‌های ضد و نقیضی در این رابط وجود دارد که باعث می‌شوند نتوانیم تصویری مشخص از مدل جدید سری پرو آیپدهای اپل در نظر داشته باشیم. اما مطمئنا یک نمایشگر سرتاسری و شاید هم با لبه‌های خمیده،‌ حذف دکمه‌ی هوم سخت افزاری و احتمالا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، نسل جدید پردازنده‌های اپل و احتمالا فضای ‌ذخیره‌سازی داخلی بیشتر، از جمله ویژگی‌هایی هستند که این مدل جدید از آنها بهره‌مند خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*