پتنت ها نشان می‌دهند که احتمال تولید گوشی تاشو نوکیا وجود دارد

پتنت ها نشان می‌دهند که احتمال تولید گوشی تاشو نوکیا وجود دارد

بازار شایعات مربوط به تولید تلفن های همراه قابل انعطاف که قابلیت تا شدن توسط کاربران را دارند، این روزها داغ داغ است و علاوه بر گلکسی ایکس سامسونگ و محصولات مشابه لنوو، اپل و ال جی، حالا به نظر می‌رسد که گوشی تاشو نوکیا نیز می‌تواند در آینده به این بازی مهم اضافه شود و رقابت سازندگان را جدی‌تر از قبل نماید.

به هر حال طبیعی است که بعد از سال‌ها غیبت نوکیا در بازار اسمارت فون ها، دیگر نام این برند فنلاندی که زمانی پادشاه دنیای تلفن های همراه محسوب می‌شد را در این رقابت نیاوریم. اما به نظر می‌رسد که با ثبت پتنتی تحت عنوان دیوایس قابل خم شدن (Foldable device)، احتمال تولید شدن گوشی تاشو نوکیا بسیار بالاتر از یک شایعه‌ی ساده است.

پتنت مربوط به گوشی تاشو نوکیا در سال ۲۰۱۳ توسط مدیران این کمپانی در اداره‌ی ثبت پتنت ها و ایالات متحده‌ی آمریکا درخواست شده و ماه سپتامبر سال میلادی گذشته، ثبت آن به طور رسمی تایید شده است. البته جالب است بدانید که نوکیا ایده‌ی ساخت چنین محصولی را از سال ۲۰۰۵ دنبال میکرده است و قبلا هم پتنت‌هایی با محتویات ساده‌تر و البته سطوح ابتدایی‌تر تکنولوژی معرفی شده در این پتنت را به ثبت رسانده بوده است.

گوشی تاشو نوکیا با چه فرمتی تولید می‌شود؟

پتنت ها نشان می‌دهند که احتمال تولید گوشی تاشو نوکیا وجود دارد

در نگاه اول به تصاویر این پتنت، شاید اولین موضوعی که به نظر می‌رسد این است که طرح آن شباهت بسیار زیادی به آینه‌های تاشوی جیبی دارد. گویا بدنه‌ی گوشی تاشو نوکیا از دو قسمت مجزا تشکیل شده است که یک نمایشگر قابل انعطاف به طور سرتاسری، بر روی این دو قسمت را می‌پوشاند. این طرح تقریبا ابتدایی‌ترین فرمتی است که برای گوشی‌های قابل خم شدن به ذهن اکثر کاربران می‌رسد و نکته‌ی جالب در توضیحات این پتنت این است که گویا این ساختار اجازه می‌دهد که محصولی با نمایشگر بزرگ (به طور مثال ۶، ۷، ۸ اینچ و بالاتر) و با قابلیت جا شدن در جیب کاربران تولید شود. همچنین سیستم قفل شدن این دو قسمت نیز به همان گونه‌ای است که در اکثر لپ تاپ‌های معمولی می‌بینیم.

در نهایت باید این نکته را هم متذکر شویم که مطمئنا ثبت یک پتنت نمی‌تواند به معنی تولید قطعی گوشی تاشو نوکیا در آینده‌ی نزدیک باشد، اما قطعا این طرح با ترکیب شدن با تکنولوژی‌هایی نظیر باتری قابل انعطاف ربان‌مانندی که چندی پیش توسط این برند فنلاندی به ثبت رسیده بود، می‌تواند محصولی را رقم بزند که بار دیگر نام نوکیا را در سراسر جهان مطرح کند و این رکود چند ساله را از بین ببرد. شما گجت نیوزی‌های عزیز می‌توانید تمام تصاویر مربوط به این پتنت نوآورانه را در گالری زیر مشاهده کنید:

پتنت ها نشان می‌دهند که احتمال تولید گوشی تاشو نوکیا وجود دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*