اچ تی سی یو اولترا

اچ تی سی یو اولترا رونمایی شد: نمایشگر دوم و هوش مصنوعی داخلی

همانطور که شایعات نیز طی هفته‌های گذشته تایید می‌کردند کمپانی تایوانی اچ تی سی دقایقی پیش از نخستین گوشی خانواده تازه تولید U خود به نام اچ تی سی یو اولترا (HTC U Ultra) رونمایی کرد. این گوشی وقتی جذاب‌تر می‌شود که یک هوش مصنوعی به نام “Sense Companion” نیز آن را همراهی می‌کند.

اما قبل از اینکه بخواهیم به معرفی این هوش مصنوعی بپردازیم، بیایید کمی در مورد قاب شگفت انگیز و فوق‌العاده اچ تی سی یو اولترا که از جنس شیشه یاقوتی است صحبت کنیم. آن چه که اپل تلاش کرد و نتوانست (مسلما به خاطر محدودیت‌هایی که دارد)، کمپانی اچ تی سی آن را در پرچمدار جدید گوشی های هوشمند خود به ارمغان آورد. البته نسخه یاقوتی این گوشی، یک نسخه ویژه است که اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

از نظر مشخصات فنی، می‌توانیم آن را برادر ال جی وی 20 بدانیم. اچ تی سی یو اولترا از یک نمایشگر 5.7 اینچی QHD بهره می‌برد که در بالای آن یک نمایشگر دوم برای میزبانی از هوش مصنوعی HTC Sense Companion به چشم می‌خورد. درحالی که شایعات خبر از حضور یک چیپ اسنپدراگون 835 در این گوشی می‌دادند، یک چیپست اسنپدراگون 821 در زیر قاب زیبای این گوشی پرچمدار جای گرفته است تا همچنان در انتظار عرضه گوشی‌هایی مجهز به SD 835 باشیم. در اینجا همچنین یک رم با ظرفیت 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64/128 گیگابایت همراه با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی نیز به چشم می‌خورد.

اچ تی سی یو اولترا

یکی از جذابیت‌های گوشی اچ تی سی یو اولترا دوربین آن است. یک دوربین با لنز 12 مگاپیکسلی که اندازه هر پیکسل آن 1.55 میکرون بوده و حاوی گشودگی f/1.8 همراه با سیستم OIS است. خوشبختانه جنس شیشه این لنزها از یاقوت بوده تا در برابر هرگونه ضربه‌ای از آسیب دیدن لنز اصلی جلوگیری کند. اچ تی سی در سیستم این دوربین هر دو فوکوس خودکار لیزری و تشخیص فاز را به صورت ادغام شده اضافه کرده است تا مطمئن باشید هیچ سوژه‌ای تار نخواهد افتاد. یک دوربین با لنز 16 مگاپیکسلی نیز بر روی قاب جلویی نقش بسته است. البته شما می‌توانید خروجی تصاویر 4 مگاپیکسلی اولتراپیکسل معروف گوشی های قدیمی اچ تی سی را نیز با این دوربین داشته باشید.

آن چیزی که چندان نمی‌تواند برای این گوشی خوب به نظر برسد در واقع ظرفیت باتری آن است؛ یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر نمی‌تواند در سال 2017 چندان هم خوش آیند به نظر برسد. شما همچنین باید با استفاده از یک درگاه USB نوع C اقدام به شارژ این گوشی کنید و البته دیگر خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در این موبایل اندرویدی نیست. کمپانی اچ تی سی برای عاشقان موسیقی نیز تدابیری را اندیشیده است. شما می‌توانید یک خروجی صوتی شخصی سازی شده همراه با تنظیمات اکولایزر را مناسب برای گوش خودتان داشته باشید.

گوشی اچ تی سی یو اولترا فلسفه تازه‌ای را از طراحی بدنه گوشی های هوشمند این کمپانی به نمایش می‌گذارد. این گوشی همراه با بدنه‌ی تمام شیشه‌ای خود کاملا متقارن با بدنه‌ی تمام فلزی است که در این سال‌ها از شرکت اچ تی سی می‌دیدیم. در آینده قطعا نگاه نزدیک‌تری را به این گوشی شگفت انگیز خواهیم انداخت.

زمان عرضه و قیمت اچ تی سی یو اولترا

ظاهرا طی سه ماهه نخست امسال این گوشی به عرضه جهانی خواهد رسید. این گوشی با قیمت 749 دلار در ایالات متحده به فروش خواهد رسید. گفتنیست که پیش فروش این گوشی از هم اکنون شروع شده و فروش قطعی آن نیز از اوایل فروردین ماه انجام خواهد شد.

مشخصات فنی اچ تی سی یو اولترا
اچ تی سی یو اولترا

5.7 اینچی
1440×2560 پیکسل

اچ تی سی یو اولترا

12 مگاپیکسلی
16 مگاپیکسلی (سلفی)

اچ تی سی یو اولترا

اسنپدراگون 821
پردازنده 4 هسته‌ای

رم: 4 گیگابایتاچ تی سی یو اولترا
باتری: 3000 میلی‌آمپر
قابلیت‌هابدنه تمام شیشه‌ای، محافظ لنز یاقوتی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*