قفل داینامیک ویندوز 10 ؛ نگهبان هوشیار ویندوز معرفی شد

قفل داینامیک ویندوز 10 ؛ نگهبان هوشیار ویندوز معرفی شد

مایکروسافت به تازگی مشغول طراحی قابلیت جدیدی برای ویندوز 10 است که به صورت اتوماتیک، در زمانی که سیستم عامل تشخیص دهد که کاربر از جلوی مانیتور دور شده است، آن را قفل می‌کند. این قابلیت در آخرین نسخه های آزمایشی ویندوز 10 با نام قفل داینامیک ویندوز 10 (Dynamic Lock) معرفی شده است اما به گزارش ویندوز سنترال، کارمندان داخلی مایکروسافت این قابلیت را با نام “Windows Goodbye” می‌شناسند. در حال حاضر، مایکروسافت با استفاده از دوربین‌هایی به نام Windows Hello امکان لاگین کردن به ویندوز 10 از طریق شناسایی چهره را فراهم کرده است.

کمپانی‌های بزرگ معمولا به کارمندان خود آموزش می‌دهند که در زمان عدم استفاده از سیستم شرکت، با استفاده از کلیدهای ترکیبی کلید ویندوز + L سیستم عامل را قفل کنند تا افراد متفرقه امکان دسترسی به اطلاعات شرکت را نداشته باشند. اما با معرفی قفل داینامیک ویندوز 10، این پروسه به صورت خودکار انجام خواهد شد. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چگونه عدم فعالیت کاربر را تشخیص خواهد داد اما امکان دارد که از همان دوربین‌های Windows Hello برای این کار استفاده کند.

در حال حاضر کاربران می‌توانند با استفاده از بخش تنظیمات ویندوز، در صورت عدم استفاده از کامپیوتر به مقدار زمان معین، آن را به صورت اتوماتیک قفل کنند اما مایکروسافت در نظر دارد که این قابلیت را به صورت همگانی و اتوماتیک برای تمامی کاربران فعال سازد. آنطور که گفته شده، مایکروسافت، قفل داینامیک ویندوز 10 را به عنوان جزیی از آپدیت بعدی ویندوز 10 به نام Windows 10 Creators Update عرضه خواهد کرد که در ماه آپریل منتشر می‌شود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*