مینگ چی کو: اپل سه آیپد جدید در بهار ۲۰۱۷ رونمایی می‌کند

مینگ چی کو: اپل از سه آیپد جدید در بهار ۲۰۱۷ رونمایی می‌کند

اوضاع آیپدهای اپل در وضعیت نامشخصی قرار دارد و با این که این سری از تبلت های برند کوپرتینویی، از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین تبلت های تمام بازار محسوب می‌شوند، اما اخبار ضد و نقیضی طی چند ماه گذشته منتشر شده است مبنی بر این که اپل دیگر قصد ندارد تولید آنها را ادامه دهد و یا حداکثر یک مدل جدید از سری آیپد پرو، تمام تلاش این کمپانی در حوزه‌ی تولید تبلت خواهد بود.

اما حالا طبق گزارش جدیدی که از سوی یکی از منابع قابل اعتماد در بحث آنالیز و پیش‌بینی محصولات اپل منتشر شده که نشان می‌دهد این اخبار کاملا با برنامه‌های اپل تفاوت دارند. مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) که از تحلیلگران برجسته‌ی KGI Securities محسوب می‌شود، به تازگی با گزارش جدیدی درباره‌ی آیپدهای اپل خبرساز شده و با توجه به اعتبار غیر قابل کتمان او، می‌توانیم با دیده‌ی بسیار مطمئن به این گزارش نگاهی داشته باشیم.

طبق گزارش جدیدی که آقای مینگ چی کو برای سرمایه‌گذاران این موسسه ارسال کرده است، اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی از سه مدل جدید در سری آیپد پرو خود (احتمالا با نام آیپد پرو 2) رونمایی خواهد کرد. این مدل‌ها، نسخه‌ی آپدیت شده‌ای از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، یک مدل ۱۰.۵ اینچی با حاشیه‌های نمایشگر بسیار کم و یک مدل ۹.۷ اینچی جدید با قیمت پایین‌تر خواهند بود.

تولید آیپد مینی دیگر برای همیشه متوقف شده است؟

گفته می‌شود که دو برادر بزرگتر، یعنی مدل های ۱۲.۹ و ۱۰.۵ اینچی، به پردازنده‌ی نسل جدید A10X مجهز خواهند شد که به نوعی ورژن قدرتمندتری از پردازشگر مرکزی آیفون ۷ محسوب شده و در سال آینده توسط اپل معرفی خواهد شد. طی یک اقدام عجیب، گویا اپل قصد دارد مدل ۹.۷ اینچی از سری ۲۰۱۷ آیپد پرو خود را یک نسل به عقب ببرد و پردازنده‌های سری A9 که بر روی آیفون‌های ۶ اس نصب شده بود را در تولید آنها به کار بگیرد.

کو معتقد است که به سبب قیمت ارزان‌ و دیگر ویژگی‌های مدل ۹.۷ اینچی، این مدل ۶۰ درصد از فروش آیپد پروهای جدید اپل را به خود اختصاص خواهد داد. همچنین این تحلیل‌گر برجسته اضافه کرده است که فروش کلی تبلت های اپل نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت که البته به لطف قیمت‌های فروش بهتر به طور متوسط، درآمد کمپانی کوپرتینویی افزایش خواهد یافت.

در این گزارش البته صحبتی از آیپد مینی به میان نیامده است. تبلت کوچک اپل که مناسب‌ترین مدل از لحاظ قابلیت حمل آسان محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد که دیگر در برنامه‌های جدید اپل جایی ندارد و از سال ۲۰۱۵ به این طرف دیگر شاهد به‌روزرسانی خط تولید آنها از سوی اپل نبوده‌ایم. مدل‌های فعلی آیپد مینی حاضر در بازار نیز از لحاظ مشخصت سخت افزاری و فناوری‌های به کار رفته در آنها تقریبا دو نسل از دیگر محصولات اپل عقب افتاده‌اند و احتمالا این سری برای همیشه به یادها سپرده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*