دخالت پوتین در انتخابات آمریکا

انتشار اسناد محرمانه مربوط به دخالت پوتین در انتخابات آمریکا

با اینکه زمان زیادی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور آمریکا می‌گذرد، اما هنوز هم پرونده هک شدن اطلاعات مربوط به حزب ملی دموکرات باز است و سازمان‌های امنیتی این شرکت با جدیت کامل به دنبال عوامل آن هستند. بعد از ادعای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی مبنی بر دخالت پوتین در انتخابات آمریکا ، حالا اسناد محرمانه‌ای که پیش‌تر در مورد آنها صحبت شده بود، به صورت عمومی منتشر شده‌اند.

براساس این اسناد، هدف اصلی رییس جمهور کشور روسیه از تشکیل کمپینی برای انجام حمله‌های سایبری، چیزی جز تضعیف اعتماد عمومی و لکه‌دار کردن موقعیت هیلاری کلینتون (Hilary Clinton) نبوده است. هرچند شاید بخش زیادی از این اطلاعات جدید را پیشتر و همراه با انتشار اسناد غیر محرمانه دیده باشیم. اما اطلاعات فعلی درنتیجه تحقیقات آژانس امنیت ملی (NSA)، ناسا و اف بی آی و با اطلاع از شرایط فعلی کاخ کرملین و سازمان‌های وابسته به آن، گردآوری و در اختیار دولت آمریکا قرار گرفته است.

مهمتر از آن، سازمان‌های امنیتی با اطمینان بالایی از همکاری گروه دی سی لیکس (DCLeaks) و هکر مشهوری که با نام گوسیفر 2.0 (Guccifer 2.0) شناخته می‌شود، سخن گفته و معتقدند که در نتیجه تعامل این دو گروه، اطلاعات مربوط به حزب ملی دموکرات و برخی از مسئولان آن به صورت عمومی منتشر شده است. پس از آن، دولت روسیه این اطلاعات را در اختیار منبع مورد اعتماد ویکی لیکس قرار داد و به حواشی مربوط انتخاباتی دامن زد. سپس خبرگزاری تحت حمایت این کشور یعنی “RT News” هم در رابطه با اطلاعات مسروقه سخن گفت. درواقع تمام منابع مختلف، فقط در رابطه با دموکرات‌ها صحبت کردند و پای دیگر احزاب سیاسی به داستان باز نشد.

دخالت پوتین در انتخابات آمریکا

به نظر می‌رسد این کمپین از ماه مارس سال 2016 آغاز شده بود. رابطه میان آمریکا و روسیه نیز از گذشته تیره بوده و به مسائل سیاسی و روابط انتخاباتی محدود نمی‌شود. پیشتر نیز سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) با انتشار اسنادی، خواستار حذف کشور روسیه از مسابقات المپیک 2016 شده بود.

در ادامه گزارش نیز به تلاش خبرگزاری‌های مختلف و تلویزیون روسیه برای انتشار اخبار مربوط به کلینتون و سلامت آن به صورت طوطی‌وار اشاره شده است. حتی کمپینی در شبکه های اجتماعی مختلف با هشتگ “DemocracyRIP#” آغاز شده بود که در صورت پیروزی کلینتون، می‌توانست موقعیت او و نتیجه انتخابات را با ایجاد هرج و مرج، زیر سوال ببرد.

دخالت پوتین در انتخابات آمریکا

دونالد ترامپ دخالت پوتین در انتخابات آمریکا را قبول ندارد

درنهایت، این گزارش به برنامه‌های آینده روسیه و موقعیت بهتر آن میان حامیانش اشاره کرده است. از طرفی، دولت روسیه هم برای دفاع از حقوق خود، کمپینی جدی را بر علیه مسئولین دولتی و غیر دولتی آمریکا آغاز کرده که احتمالا نتیجه آن، چیزی جز افزایش تنش‌ها نباشد. سکوت ترامپ (Donald Trump) و رفتار محافظه‌کارانه او هم برای بسیاری از افراد جالب است چراکه در کنار انکار فعالیت هکرهای روسی و دخالت پوتین در انتخابات آمریکا ، بر روی این موضوع که “حملات سایبری هکرها هیچ تاثیری بر انتخابات آمریکا نداشته” نیز پافشاری می‌کند. بی‌میلی حزب ملی دموکرات و عدم همکاری آنها با پلیس فدرال برای دسترسی به سرورهای هک‌شده نیز به بهانه‌ای برای ترامپ برای رد نقش روسی‌ها تبدیل شده است.

دخالت پوتین در انتخابات آمریکا

به هر صورت پافشاری ترامپ برای بسیاری از افراد و سازمان‌ها جالب است چراکه اون دائما به اطلاعات و حواشی مربوط به زمان انتخابات ریاست جمهوری اشاره می‌کند و این در حالی‌ست که تعداد بسیار کمی از مردم، اسناد لو رفته توسط ویکی لیکس را مبنای تغییر رای خود و روی آوردن به ترامپ قرار داده‌اند. همچنین در شرایطی که تصمیم‌گیری برای بسیاری از افراد سخت شده، دونالد ترامپ حتی سازمان‌های امنیتی را به انتشار اطلاعات نادرست محکوم کرده است.

اما آیا با تکیه بر این اسناد، می‌توان دخالت پوتین در انتخابات آمریکا را اثبات کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*