نگاهی نزدیک به ال جی K10 ؛ اسمارتفون مقرون به صرفه ال جی در CES 2017

نگاهی نزدیک به ال جی K10 ؛ اسمارت فون مقرون به صرفه ال جی در CES 2017

کمپانی ال جی، هر ساله حضور پر رنگی در نمایشگاه CES دارد و امسال نیز به مانند سال‌های پیش، شاهد رونمایی از محصولات متنوعی از سوی این کمپانی کره‌ای بودیم. با آنکه محصول پرچمدار ال جی برای نمایشگاه امسال، تلویزیون OLED فوق نازک با ضخامت 2.5 میلی‌متر بود، اما ال جی چندین اسمارت فون جدید را نیز معرفی کرد که ال جی K10 2017 یکی از این اسمارت فون های میان رده و مقرون به صرفه است.

متأسفانه در نمایشگاه CES 2017 خبری از LG G6 نبود و تمام گوشی های هوشمندی که توسط ال جی در نمایشگاه امسال معرفی شدند، جزو گوشی های میان رده با قیمت مناسب هستند. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به چند گوشی در سری K اشاره کرد که قدرتمندترین در میان آن‌ها، LG K10 نام دارد. بدون شک، ال جی کی 10 با هدف جذب کسانی تولید شده که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی برای خرید یک گوشی هوشمند پرداخت کنند اما با وجود تعداد بیشماری از گوشی های میان رده و مقرون به صرفه در بازار، ال جی K10 چگونه به رقابت می‌پردازد؟

طراحی و دیزاین

آن‌طور که شاید انتظار می‌رود، ال جی K10 از لحاظ طراحی چندان حیرت‌انگیز نیست. همچون Stylus 3، ال جی K10 نیز یکی دیگر از اسمارت فون‌هایی است که کاملا از پلاستیک ساخته شده است. با آنکه ساختار پلاستیکی این گوشی باعث سبکی و خوش‌دست بودن آن می‌شود، اما کاور پشتی LG K10 تمایل زیادی به جذب اثرانگشت دارد که تا حدودی آزاردهنده است. البته اگر از میان سه رنگ متفاوت این گوشی، رنگ‌های طلایی و تایتان را به جای مشکی انتخاب کنید، کمی از میزان آزاردهندگی آن کاسته می‌شود.

همچنین مانند استایلوس 3، ال جی K10 دارای یک دکمه‌ی هوم در پایین نمایشگر است که حسگر اثر انگشت آن نیز هست. ال جی ادعا می‌کند که این حسگر دارای سرعت و امنیت بالایی است و می‌تواند به خوبی از اطلاعات کاربران حفاظت کند.

نگاهی نزدیک به ال جی K10 ؛ اسمارتفون مقرون به صرفه ال جی در CES 2017

نمایشگر

ال جی K10 دارای صفحه نمایش 5.3 اینچی است که از لحاظ اندازه برابر با پرچمدار G5 است. در این اندازه، محتوای صفحه به خوبی قابل مشاهده هستند و گوشی نیز به اندازه‌ای بزرگ نیست که نتوان با یک دست با آن کار کرد.

ال جی از پنل LCD برای K10 استفاده کرده که دارای رزولوشن 1280 در 720 پیکسل است. با آنکه این رزولوشن برای اسمارت فونی در سال 2017 چندان قابل قبول نیست، اما نمایشگر ال جی K10 دارای کیفیت رضایت‌بخشی است. به طور حتم نمایشگرهای بسیار بهتری را می‌توان یافت، اما نمایشگر K10 به خوبی کار شما را راه می‌اندازد؛ رنگ‌ها دقیق هستند، درخشندگی خوبی در آن دیده می شود و متن‌ها نیز به وضوح قابل خواندن هستند.

یکی از ظرافت‌های طراحی نمایشگر ال جی K10، شیشه‌ی 2.5 بعدی آن است که در اطراف صفحه و نزدیک قاب، کمی خمیده و انحنادار است. با آنکه این مورد چندان بزرگی نیست اما در القای حس پرمیوم بودن گوشی به کاربر، تاثیر زیادی دارد و باعث می‌شود تا ال جی K10 گران‌قیمت‌تر از آنچه که هست، جلوه دهد.

رابط کاربری و پردازنده

ال جی از اندروید 7.0 نوقا به همراه رابط کاربری اختصاصی خودش در K10 استفاده کرده. رابط کاربری ال جی در مقایسه با سال‌های گذشته، شباهت بیشتری به نسخه‌ی خالص اندروید پیدا کرده و این موضوع در رابطه با رابط کاربری ال جی K10 نیز صدق می‌کند. اکثر قابلیت‌های اندروید نوقا بر روی این گوشی وجود دارند و مواردی که رابط کاربری ال جی به آن اضافه کرده نیز کاربردی و زیبا هستند.

ال جی K10 قدرت پردازشی خود را از یک پردازنده‌ی مدیاتک MT6750 می‌گیرد که یک چیپست هشت هسته‌ای با فرکانس هسته 1.5 گیگاهرتز است. با وجود این پردازنده و رم 2 گیگابایتی، مشخص است که ال جی K10 اسمارت فون قدرتمندی نیست. البته در زمان کار با این گوشی، همه چیز روان و بدون مشکل اجرا می‌شود، اما نباید انتظار کارهای خارق‌العاده را از K10 داشت. با این اوصاف، ال جی K10 به خوبی از پس مرور وب، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و اجرای چند بازی سبک بر خواهد آمد. کسانی که ال جی K10 را خریداری می‌کنند، افرادی هستند که استفاده‌ی عمده‌ی آن‌ها از گوشی در موارد گفته شده خلاصه می‌شود و برای این افراد، K10 همواره سریع و قدرتمند ظاهر خواهد شد.

نگاهی نزدیک به ال جی K10 ؛ اسمارتفون مقرون به صرفه ال جی در CES 2017

دوربین

در بخش دوربین، ال جی K10 از یک دوربین پشت استاندارد 13MP بهره می‌برد اما این دوربین جلو است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. دوربین جلوی K10 تنها 5 مگاپیکسل است اما لنز عریض 120 درجه‌ی آن به شما اجازه می‌دهد تا گروه بزرگی از دوستانتان را در یک سلفی جای دهید.

باتری

ال جی در ساخت K10 از یک باتری نسبتا کوچک 2800 میلی‌آمپر‌ساعتی استفاده کرده. با وجود ظرفیت پایین این باتری، استفاده از نمایشگر 720p بدان معنی است که ال جی K10 مصرف چندان بالایی نیز ندارد و می‌تواند یک روز کامل را پاسخگوی کاربر باشد. علاوه بر این، اگر در حین مسافرت یا مواقع اضطراری باتری شما به اتمام رسید، می‌توانید به راحتی آن را در آورده و باتری دیگری را جایگزین کنید چراکه ال جی K10 دارای باتری قابل تعویض است؛ قابلیتی که در این روزها به ندرت در اسمارت فون ها دیده می‌شود.

نگاهی نزدیک به ال جی K10 ؛ اسمارتفون مقرون به صرفه ال جی در CES 2017

قیمت و زمان عرضه ال جی K10

همانند استایلوس 3، ال جی هنوز اطلاعاتی درباره قیمت دقیق و زمان عرضه‌ی K10 (یا هر کدام از گوشی های سری K) منتشر نکرده است. البته به طور حتم قیمت ال جی K10 از 150 دلار بیشتر نخواهد بود. با تمامی این تفاسیر، ال جی K10 یک گوشی هوشمند میان رده و مقرون به صرفه است که اگر ال جی در بازه قیمتیِ گفته شده آن را عرضه کند، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی به نسبت توانایی‌هایش باشد.

فروشگاه اینترنتی جانبی پخش مستقیم انواع هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی تبلت ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)