نگاه نزدیک به گوشی آلکاتل A3 XL

نگاه نزدیک به گوشی آلکاتل A3 XL : قمار بزرگ آلکاتل بر روی بازار فبلت‌ها

گوشی آلکاتل A3 XL نام فبلت جدید شرکت آلکاتل است. در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه تازه ترین گوشی اندرویدی این شرکت بپردازیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید

این چیز عجیبی نیست که گوشی های هوشمند به نقطه‌ای رسیده‌اند که به راحتی می‌توان از آن‌ها به عنوان یک دستگاه اولیه به بلوغ رسیده استفاده کرد. کسانی که نیازمند یک کامپیوتر جداگانه شخصی و یا یک تلویزیون هستند وقتی می‌بینند که می‌توان تمام چیزها را با لمس نوک انگشتان در اختیار داشت، به خود می‌گویند چرا که نه، من حتما آن را خواهم گرفت!

همچنین در حالی که این روزها گوشی های بالارده و قدرتمند دیگر در انحصار یک نام خاص نیستند، به خصوص وقتی به رده پایینتر و مقرون به صرفه‌تر نگاه می‌کنیم، انتخاب شما از بین هزاران مدل موجود در بازار سخت می‌شود. اگر اندازه صفحه نمایش نیز در کنار قیمت مناسب برای شما مهم است، می‌توانید روی گوشی آلکاتل A3 XL که در نمایشگاه CES 2017 معرفی شد حساب ویژه‌ای باز کنید.

گوشی آلکاتل A3 XL ، فبلت فرانسوی با طعم نوقا 

طراحی

شاید در حال حاضر بازار خیلی مشتاق میزبانی از یک گوشی بزرگ شش اینچی نیست، با این حال آلکاتل با اعتقاد بر این که گوشی جدید آن‌ها می‌تواند موفق شود از یک محصول 6 اینچی غول پیکر رونمایی کرد. ما در نمایشگاه سی ای اس موفق شدیم دو مدل اصلی این گوشی را از نزدیک آزمایش کنیم. یکی از آن‌ها از قاب پشتی مشکی همراه با یک استریپ رنگی بر روی لبه بهره می‌برد و دیگری با رنگ سفید به نظر می‌رسید گزینه زیبا‌تری برای یک گوشی هوشمند غول پیکر بود. ما این اطمینان را می‌توانیم بدهیم که فبلت جدید آلکاتل از نظر طراحی امتیاز قابل قبولی از ما می‌گیرد و مناسب کاربرانی خواهد بود که نگران طراحی‌های متفاوت و نو هستند.

ظاهر دکمه های خازنی اندرویدی زیر نمایشگر گوشی بهترین انتخاب ما نیستند، اما این بدان معناست که شما می‌توانید راحت‌تر با گوشی ناوبری کنید. این نوع دکمه ها برای کاربرانی که خیلی با ناوبری دیجیتالی گوشی‌ها راحت نیستند گزینه خوبی است، اما حرفه‌ای‌ها به هیچ عنوان چنین چیزی را نمی‌پسندند.

یکی دیگر از تصمیم های غیرمعمولی که در طراحی این گوشی گرفته شده، یک اسلات هیبریدی دو سیم کارت / میکرو اس دی شلوغ است.

نگاه نزدیک به گوشی آلکاتل A3 XL

نمایشگر

آلکاتل A3 XL یک فبلت بسیار بزرگ مجهز به نمایشگر 6 اینچی با پنل IPS LCD است، اما وضوح محدود نمایشگر این گوشی بعید است که بر روی بیش از 5 اینچ بتواند به خوبی عمل کند: وضوح این نمایشگر فقط 720×1280 پیکسل است. هرچند وضوح بیشتر می‌توانست بهتر باشد، اما نباید فراموش کنید که این یک گوشی ارزان قیمت با کاربردی عادی است و نگرانی از افزایش قیمت، باعث شده تا آلکاتل این تصمیم را بگیرد.

با این حال این نمایشگر آنقدر بزرگ است که اگر از کاربران عادی گوشی هوشمند باشید، تماشای تلویزیون و فیلم ها بر روی یک صفحه اینچنینی می‌تواند لذتبخش باشد.

تجربه کاربری

شما نمی‌توانید نرم افزارهای اضافی و یا یک تنظیمات دست بالا بر روی پوسته اصلی را بر روی گوشی آلکاتل A3 XL ببینید. به جای آن، به لطف اندروید 7 نوقا قابلیت های تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل گوگل را در اختیار خواهید داشت که هنوز هم خیلی از گوشی های به مراتب قدرتمندتر از فبلت جدید آلکاتل قادر به دریافت آن نیستند.

در زمان کار با این گوشی هیچ مشکل و یا کاهش سرعتی را مشاهده نکردم، اما نباید فراموش کنید که سخت افزار این گوشی توان خیلی بالایی برای اجرای برنامه های سنگین ندارد. لازم به ذکر است یک پردازنده 4 هسته‌ای 1.1 گیگاهرتزی با چیپست مدیاتک در دل این گوشی جای گرفته است.

نگاه نزدیک به گوشی آلکاتل A3 XL

دوربین

طی رونمایی از گوشی آلکاتل A3 XL ما متوجه شدیم که این گوشی از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای 1080p همراه با یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. کارایی دوربین این گوشی نسبت به سایر رقبایی که دارد شگفتی خاصی نداشته و کاملا نرمال عمل می‌کند.

باتری

یکی از تعجب آور‌ترین چیز‌هایی که در این گوشی دیدیم، یک باتری با حجم تنها 3 هزار میلی‌آمپر است. بدون شک این ظرفیت خیلی برای یک گوشی بزرگ 6 اینچی کم است. ما در حالی که در دنیای شبکه های اجتماعی به سر می‌بریم و به طبع استفاده از این شبکه‌های مبتنی بر اینترنت باتری گوشی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، انتظار ظرفیتی به مراتب بیشتر را از سوی گوشی آلکاتل A3 XL داشتیم.

هرچند که وضوح کم نمایشگر این گوشی همراه با سرعت کم پردازنده آن، چندان هم نمی‌تواند فبلت آلکاتل پر مصرف باشد، اما باز هم نمی‌تواند این بهانه خوبی برای استفاده از یک باتری 3 هزار میلی‌آمپری بر روی یک فبلت 6 اینچی باشد.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*