گوشی نوکیا 6 - Nokia 6

گوشی نوکیا 6 رونمایی شد؛ اندروید نوقا، نمایشگر 5.5 اینچی و رم 4 گیگابایتی

شب گذشته تصاویری منتسب به نخستین گوشی اندرویدی نوکیا و جعبه‌ی آن به بیرون درز پیدا کرد که به نظر نزدیک به واقعیت می‌آمد. در واقع حالا که چند ساعت از آن قضیه می‌گذرد حالا دیگر مطمئن شدیم که آن تصاویر، مربوط به سلاح اندرویدی این کمپانی پرآوازه فنلاندی برای بازگشت به میدان جنگ گوشی های هوشمند است. ساعاتی پیش شرکت HDM به عنوان شرکت مادر نوکیا رسما اعلام کرد که گوشی نوکیا 6 (Nokia 6) را باید به رسمیت بشناسیم. لازم به ذکر است که شرکت HDM صاحب لایسنس گوشی های شرکت نوکیا تا 100 سال آینده خواهد بود.

گوشی نوکیا 6

گوشی موبایل نوکیا 6 از یک نمایشگر 5.5 اینچی 2.5D با وضوح فول اچ دی (1080×1920 پیکسل) بهره می‌برد و محافظ صفحه گوریلا گلس نیز بر روی آن نقش بسته است. این گوشی در دل خود یک چیپست میان رده اسنپدراگون 430 همراه با یک پردازنده 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 505 را جای داده است. علاوه بر این تکنولوژی Quick Charge 3 کوالکام نیز به کاربران اجازه شارژ سریع گوشیشان را چهار برابر نسبت به حالت عادی خواهد داد. همچنین یک رم 4 گیگابایتی نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داشت که به نظر ظرفیت مناسبی برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها بدون دغدغه است. البته حافظه داخلی 64 گیگابایتی و سیستم عامل اندروید 7 نوقا نیز به صورت پیشفرض در دسترس کاربران خواهد بود.

ویدیو رسمی معرفی گوشی نوکیا 6

 

اما اگر علاقه‌مند به عکاسی با موبایل باشید قطعا برایتان مهم است بدانید که گوشی نوکیا 6 (Nokia 6)، با چه دوربین‌هایی وارد گیر و دار رقابت شده است. بر روی قاب پشتی این گوشی موبایل اندرویدی شاهد حضور یک لنز 16 مگاپیکسلی با اپرچر f/2.0، فوکوس خودکار تشخیص فاز لیزری هستیم. اگر از عاشقان تصاویر سلفی هستید نیز خبر خوب، حضور یک دوربین 8 مگاپیکسلی با اپرچر f/2.0 بر روی قاب جلویی گوشی موبایل نوکیا 6 است.

front-and-back

قیمت و زمان عرضه گوشی موبایل نوکیا 6

این گوشی اندرویدی اوایل سال جاری و به صورت انحصاری در وب سایت JD.com به فروش خواهد رفت. قیمت این گوشی نیز 245 دلار برآورد شده و شرکت HDM به جهت جمعیت 593 میلیونی کاربران گوشی های هوشمند در کشور چین، این نقطه از کره زمین را برای آغاز راه جدید خود و رونمایی از گوشی Nokia 6 انتخاب کرده است.

در بیانیه رسمی کمپانی HDM Global در مراسم رونمایی از گوشی نوکیا 6 آمده است:

مدت زمان کمی از معرفی محصول جدید ما (HDM Global) می‌گذرد. از ابتدا ما اعلام کرده بودیم که قصد داریم حرکت سریعی را آغاز کنیم تا به جایگاه یک تولیدکننده حوزه گوشی های هوشمند برسیم و محصولاتی ایجاد کنیم که نیازهای واقعی مصرف کنندگان هستند. نوکیا 6 نتیجه‌ی گوش کردن ما به مشتریانی است که علاقه‌مند به داشتن یک گوشی موبایل زیبا همراه با دوام بالا، سرگرمی و نمایشگر خوب هستند.

هدف ما ارائه محصولاتی با کیفیت است تا مشتریان ما را در هر نقطه و در هر بازاری راضی کند. ما از امروز همراه با محصول باکیفیتمان، گوشی نوکیا 6 آغاز کردیم. این گوشی با هدف ارائه هسته شگفت انگیزی از تجربه کاربری برای مشتریان چینی ساخته شده است. ما به جلو نگاه خواهیم کرد تا محصولات بیشتری را در نیمه نخست امسال رونمایی کنیم.

آرتو نوملا (Arto Nummela)، مدیرعامل شرکت HDM Global