به زودی روند تولید مودم 5G اینتل با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه تکمیل می‌شود

به زودی روند تولید مودم 5G اینتل با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه تکمیل می‌شود

در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان، اینترنت 4 جی هم هنوز یک استاندارد نوظهور محسوب می‌شود و خیلی از مناطق تحت پوشش آن قرار نگرفته‌اند، اینتل روند توسعه‌ و طراحی قطعات نسل آینده‌ی فناوری های ارتباطی اینترنت موبایل را با سرعتی بالا به پیش برده است و احتمالا مودم 5G اینتل تا نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد.

مودم 5G اینتل دارای سرعت دانلود ۵ گیگابیت بر ثانیه (برای تبدیل به گیگابایت باید آن را بر هشت تقسیم کنید) است و به طور مثال با اتصال گوشی هوشمند خود به اینترنت 5G از طریق این مودم می‌توانید یک فیلم ۵۰ گیگابایتی بلوری را توسط آن تنها در کمتر از هشتاد ثانیه دانلود کنید! برای دست‌یابی به چنین سرعت فوق‌العاده‌ای، مودم 5G اینتل از چندین تکنولوژی پیشرفته و انحصاری نظیر تجمع پهنای باند، MIMO، فرکانس‌های با تاخیر بسیار پایین، کدینگ کانال بسیار پیشرفته و البته پشتیبانی از شبکه‌ی 4G برخوردار خواهد بود.

این مودم به گونه‌ای طراحی شده که با زیرساخت‌های شبکه‌های 4G حال حاضر نیز به خوبی کار میکند و تاخیر بسیار پایین در دریافت و ارسال فرکانس‌ها و پهنای باند بسیار بالا، به تمام دیوایس‌ها و گجت‌های الکترونیکی هوشمندی که از آن برخوردارند اجازه می‌دهد که در کسری از ثانیه به دستورات کاربران عمل کرده و کارکردهایی مانند ارسال و دریافت فایل‌های تصویری با رزولوشن بسیار بالا را در یک چشم به هم زدن به انجام برسانند.

به زودی روند تولید مودم 5G اینتل با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه تکمیل می‌شود

گفتنی است که علاوه بر مودم 5G اینتل، دیگر کمپانی‌های آمریکایی نظیر اپراتور مخابراتی ورایزن و AT&T نیز در حال تولید و آزمایش تجیهزات مخصوص پیاده‌سازی نسل پنجم شبکه‌ی اینترنت همراه هستند و T-Mobile نیز با تست این فناوری جدید با سرعت دانلود ۱۲ گیگابیت بر ثانیه، قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ وارد این بازی مهیج شود. اگر مدیران اینتل بتوانند به وعده‌ی خود در رابطه‌ با زمان عرضه‌ی این مودم 5G عمل کنند، احتمالا این مودم پیشرفته و مینیاتوری به اولین محصول تجاری تبدیل خواهد شد که به صورت عمومی و با بهره‌گیری از قابلیت‌های شبکه‌ی ۵ جی روانه‌ی بازارهای جهانی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*