قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

نگاهی به قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ ؛ 8 ویژگی قابل پیش بینی

این احتمال وجود دارد که گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ (Galaxy S8) به دلیل آسیب‌های وارده به کمپانی کره‌ای بابت فراخوان گلکسی نوت 7 (GalaxyNote7) و جمع آوری این فبلت از بازار، زودتر از زمان برنامه ریزی شده عرضه شود. عرضه زودهنگام یک محصول با ارزش جدید می‌تواند به سرعت توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند. چنین چیزی باعث می‌شود تا این تولید کننده گوشی‌های هوشمند سریعا در یک فضای مثبت قرار گرفته و سرمایه گذاران را به آینده خوش بین کند. در همین حال هرچه به زمان آغاز به کار نمایشگاه MWC 2017 که در آن گوشی‌های بالا رده بسیاری از قبیل گلکسی اس 8 معرفی خواهند شد نزدیک می‌شویم، شاهد درز شایعات بیشتری پیرامون قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پرچمدار سامسونگ هستیم. ما در ادامه در نظر داریم با توجه به همین شایعات، قابلیت های گلکسی اس 8  سامسونگ را پیش از رونمایی مرور کنیم.

نمایشگر بزرگ‌تر و بدون حاشیه

قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

سامسونگ چند سالی‌یست پرچمداران سری گلکسی اس را در دو نسخه با صفحه تخت و نمایشگر دو لبه خمیده عرضه می‌کند. گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ نیز از این قاعده مستثنا نبوده، با این حال منابع نزدیک به شرکت کره‌ای فاش کرده‌اند که پنل به‌کار رفته در این محصول نسبت به گلکسی اس 7 کمی بزرگ‌تر است. بر این اساس انتظار داریم که گلکسی اس 8 سامسونگ به نمایشگری 5.7 اینچی مجهز شود و در سوی دیگر مدل اج آن نیز از نمایشگری 6 یا 6.2 اینچی بهره ببرد.

یکی دیگر از قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ احتمالا تجهیز به پنلی با فناوری فناوری وای اکتا (Y-Octa) است .با بهره گیری از این فناوری به میزان کمی ضخامت صفحه نمایش کاهش پیدا می‌کند، اما کار کردن بر روی تک تک بخش‌ها به منظور کم کردن اندازه آن‌ها، روی هم رفته به کاهش قابل توجه ضخامت کلی دستگاه منجر خواهد شد. البته در نظر داشته باشید هنوز در مورد اج (edge) یا پلاس (Plus) خطاب کردن نسخه بزرگ‌تر و دوم گلکسی اس 8 بحث و جدال وجود دارد و همه چیز تا زمان ارائه اطلاعات رسمی از سوی سازنده در حد حدس و گمان خواهند بود. در سوی دیگر بدهی است که سامسونگ در این محصول نیز از پنل‌های Super AMOLED استفاده نماید، زیرا اغلب پرچم‌داران چند سال اخیر این شرکت هم از نمایشگرهایی با همین فناوری بهره برده‌اند.

تعبیه سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر

قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

از آنجا که هم اخبار قبلی و هم شایعات جدید همگی بر حذف دکمه فیزیکی هوم در موبایل گلکسی S8 اشتراک نظر دارند، سامسونگ احتمالا سنسور اثر انگشت را در زیر نمایشگر تعبیه خواهد کرد. در همین حال شنیده می‌شود سامسونگ از سنسور اثر انگشت التراسونیک کوالکام در پرچمدار بعدی خود استفاده خواهد کرد.لازم به یادآوری است که در این حسگرها از قابلیت 3D به جای قابلیت 2DD استفاده می‌شود. این حسگر با استفاده از عملکرد التراساند (سونوگرافی) نقشه‌ای سه‌بعدی از فرورفتگی و برآمدگی‌های پوست دست ایجاد می‌کند. از مزیت‌های این حسگر این است که نسبت به اسکنر اثر انگشت خازنی دارای دقت بالاتری است، فاصله دست و اسکنر می‌تواند بیشتر باشد و بر روی فلز و شیشه نیز دارای عملکرد دقیقی است. البته ناگفته نماند که شرکت‌های CrucialTek و Synaptics هم مشغول توسعه فناوری مشابهی در سنسورهای اثر انگشت تولیدی خود هستند، از این رو هنوز به طور مشخص معلوم نیست که گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ به سنسور اثر انگشت چه شرکتی درنهایت تجهیز شود. قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

نمایشگری مجهز به فناوری حساس به فشار

قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

یکی دیگر قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ پشتیبانی از دو سیم‌کارت هیبریدی  است

منابع نزدیک به شرکت کره فاش کردند که سامسونگ قصد دارد بخشی از فناوری حساس به فشار یا همان فورس تاچ را در گلکسی اس 8 به‌کار گیرد، اما استفاده کامل از این فناوری در محصولات یک یا دو سال آینده این کمپانی صورت خواهد گرفت. سامسونگ باید بتواند پیش از اینکه سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی این فناوری را در محصولات خو به‌کارگیرند و رابط کاربری خود را ارتقا بخشند در این راه قدم بردارد.

قابلیت فورس تاچ به کاربران اجازه می‌دهد تا بین یک لمس کوچک، یک لمس معمولی و لمس عمیق صفحه نمایش، ایجاد تمایز کرده و با هر یک از آن‌ها، دستورات متفاوتی را ارسال کنند. این قابلیت که پیش‌تر در آیفون‌های 2015 و 2016 مورد استفاده قرار گرفته، می‌تواند در جهت ایجاد یک میانبر در رابط کاربری گوشی‌های هوشمند مورد بهره‌برداری قرار گیرد. گوگل نیز ساز و کار استفاده از این فناوری را قبلا در اندروید 7 نوقا با نام App shortcuts تعبیه کرده است، از این رو احتمال به‌کارگیری نمایشگر فورس تاچ در گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ از هر زمان دیگری بیشتر خواهد بود.

برخورداری از قلم اس پن

قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

اگرچه سامسونگ تا پیش از این از قلم اس پن (S-Pen) صرفا در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی نوت استفاده کرده، با این حال برخی منابع نزدیک به این شرکت کره‌ای معتقدند که قلم اس پن احتمالا به عنوان یک لوازم جانبی برای گلکسی اس 8 پلاس (Galaxy S8 Plus) نیز عرضه خواهد شد. البته با توجه به رندرهای منتشر شده از این محصول، بعید است که قلم اس پن گلکسی اس 8 پلاس در داخل بدنه این اسمارت فون تعبیه شود؛ هرچند که دیدن این ویژگی در سری گلکسی S می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

بلندگوهای استریو                  قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

پرچم‌دار بعدی سامسونگ به بلندگوهای استریو مجهز خواهد بود که به احتمال زیاد، هارمن آن‌ها را توسعه داده است زیرا بسیار بعید به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ، از برخی مزایای خرید 8 میلیارد دلاری هارمن استفاده نکند. هرچند هنوز هیچ منبعی این شایعات را تایید نکرده، با این حال سامسونگ در صورت عملی ساختن این ایده، احتمالا بلندگوهای استریو را در دو طرف درگاه یو اس بی_سی تعبیه خواهد کرد.

دوربین سلفی مجهز به فناوری فوکوس خودکار

قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

اگرچه تا پیش از این شایعات متعددی در رابطه با به‌کار‌گیری دوربین دوگانه در این محصول منتشر شد، اما به تازگی یک منبع چینی معتبر خبر از تغییر استراتژی شرکت کره‌ای در این رابطه خبر داد به طوری که به احتمال زیاد گلکسی اس 8 سامسونگ به یک دوربین ارتقا یافته‌ 13 مگاپیکسلی ساخت سونی تجهیز خواهد شد.یکی دیگر از قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ احتمالا بهره مندی از سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار است. چندین سال است که از این تکنولوژی برای دوربین‌های اصلی گوشی‌های موبایل استفاده می‌شود و تجهیز دوربین سلفی به این قابلیت نیز میتواند باعث افزایش وضوح تصویری عکس‌های سلفی کاربران شود.در صورت به حقیقت پیوستن این شایعات، سامسونگ اولین شرکتی خواهد بود که از فناوری فوکوس خودکار در دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند.

قابلیتی شبیه به کوانتوم ویندوز 10

قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

اگرچه طی چند سال اخیر گوشی‌های هوشمند از نظر مشخصات فیزیکی و سخت افزاری تغییرات محسوسی را احساس کرده‌اند، با این حال بر کسی پوشیده نیست که سطح کارایی آن‌ها آن‌چنان که باید رشد نداشته و همین امر نیز بسیاری از کاربران را برای خرید یک گوشی جدید دو دل می‌کند.

مایکروسافت نیز با اشراف بر همین موضوع چند سالیست که بر روی قابلیتی به نام کوانتوم کار می‌کند. کوانتوم که همراه با ویندوز 10 برای اولین بار معرفی شد، در واقع گوشی ویندوزی شما را به یک پی‌سی جیبی تبدیل می‌کند. شاید بتوان نسل جدید گوشی‌های هوشمند که مایکروسافت به شدت مشغول کار بر روی آن است را همین کامپیوترهایی در ابعاد یک گوشی هوشمند بدانیم که کاربر می‌توان آن‌ها را به یک مانیتور بزرگ متصل کرده و با موس و کیبورد با اپلیکیشن‌های در حال اجرا تعامل برقرار کند.

در همین راستا روز گذشته اطلاعاتی در رابطه با احتمالا برخورداری گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ از قابلیتی مشابه به کوانتوم ویندوز منتشر شد. اگرچه تعبیه چنین قابلیتی در گلکسی اس 8 می‌تواند همه را شگفت زده کند، با این حال در نظر داشته باشید که این محصول بر پایه پلتفرم اندروید (احتمالا نسخه 7) توسعه یافته و غریب به اتفاق اپلیکیشن‌های اندرویدی برای کار با موس و کیبورد بهینه نیستند. سامسونگ تاکنون به این شایعات واکنشی نشان نداده، از این رو صحت سقم آن‌ها را تنها زمان می‌تواند مشخص کند.

پردازنده قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ

شاید بتوان یکی قابل‌ دسترس‌ترین قابلیت های گلکسی اس 8 سامسونگ را تجهیز این محصول به تراشه اسنپدراگون 835 (Snapdragon 835) و اگزینوس 8895 (Exynos 8895) دانست. اگر روال طبق سنوات گذشته پیش برود، گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ مجهز به تراشه ساخت کوالکام صرفا در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که هر دو پردازنده اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 بر پایه لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه یافته‌اند و از هشت هسته پردازشی بهره می‌برند.

منابع نزدیک به این شرکت همچنین معتقدند، در حالی که برخی تولید کنندگان چینی در گوشی‌های هوشمند خود از 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند، گلکسی اس 8 همچون نوت 7 ممکن است با بهره گیری از 4 گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه شود و مدتی بعد نیز درنهایت مدل ارتقا یافته آن با 8 گیگابایت حافظه رم معرفی شود. علاوه بر این شنیده می‌شود که مدل پایه عرضه شده این محصول در بازار امریکا، از 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی بهره می‌برد، با این حال امکان سفارش مدل‌های 128 و حتی 256 گیگابایتی هم وجود خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ای کاش این قابلیت هارو داشته باشه