کامپیوتر کارت اینتل : راه حلی برای ارتقا گجتهای هوشمند

کامپیوتر کارت اینتل (Intel Computer Card) یک راه حل سخت افزاری برای جلوگیری از منسوخ شدن گجت های هوشمند با اضافه کردن قابلیت ارتقا سخت افزاری به آنهاست. کمپانی اینتل ساعاتی پیش برای نخستین بار در ارتباط با این قطعه سخت افزاری در نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس سخن گفت.

آیا شما هم به همین فکر می‌کنید که دیوایس های هوشمند این روزها می‌توانند همانند کامپیوترها باشند؟ این گجت ها از پردازنده ها، مموری و سایر قطعات سخت افزاری بهره می‌برند که ما می‌توانیم آن‌ها را در یک کامپیوتر نیز ببینیم. اما مشکلی که این محصولات دارند، عدم قابلیت ارتقا پیدا کردن همانند یک کیس کامپیوتر هستند. به عنوان مثال شما نمی‌توانید تلویزیونتان را برای دستیابی به امکانات به‌روز و البته کارکرد سریع‌تر آپگرید کنید و ناچار به خریداری یک تلویزیون جدید هستید.

بزرگترین تولیدکننده چیپ های کامپیوتری دنیا، شرکت اینتل با هدف قرار دادن این مشکل، قطعه سخت افزاری جدیدی را معرفی کرده است که می‌تواند این مشکل را به طور کلی حل کند. این کمپانی امیدوار است که کامپیوتر کارت اینتل (Computer Card)، یک پلتفرم جدید هم اندازه با کارت های اعتباری که مخصوص کامپیوترهای ماژولار ساخته شده بتواند با قرارگیری در گجت های هوشمند، قابلیت ارتقا را به آن‌ها اضافه کند.

کامپیوتر کارت اینتل دقیقا چگونه کار می‌کند؟

این ایده در واقع استفاده از یک کامپیوتر کارت اینتل بر روی گجت هوشمندی همچون یک تلویزیون و یا یک یخچال است. این کارت ها شامل چیپ های سیستمی، مموری، حافظه و قابلیت های مختلف ارتباطی مبتنی بر شبکه هستند. این کمپانی در ارتباط با کامپیوتر کارت اینگونه می‌نویسد:

سازندگان دستگاه ها به راحتی می‌توانند یک اسلات استاندارد کامپیوتر کارت اینتل (Intel Computer Card) را در داخل دیوایس خود طراحی کنند و سپس از بهترین امکانات آن برای قیمت و عملکرد دستگاهشان استفاده کنند. این می‌تواند زمان و منابع مورد نیاز برای طراحی و تایید اعتبار دستگاه های کامپیوتری را کاهش دهد و به افزایش قدرت نوآوری ها در رنج وسیعی از دستگاه‌ها کمک کند.

با توجه به این که این سخت افزار همراه چقدر می‌تواند قدرتمند ظاهر شود و مشکل منسوخ شدن زودهنگام دستگاه های هوشمند را از بین ببرد، چیزیست که به نظر می‌رسد کامپیوتر کارت اینتل از پس آن بر می‌آید. لازم به ذکر است که این شرکت تولیدکننده با کمپانی های بزرگی همچون دل، اچ پی، لنوو و شارپ برای توسعه این پلتفرم همکاری هایی را آغاز کرده است و نخستین استفاده کنندان این قطعات شرکت هایی نظیر Seneca Data، Infocus و چندین شرکت دیگر خواهند بود.

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده مستقیم پاور بانک و شارژر فندکی ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*