گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

مقایسه دو گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا و اچ تی سی 10؛ دو پرچمدار از یک شرکت !

علاقه‌مندان به برند اچ تی سی بدون شک در جریان هستند که این شرکت تایوانی به تازگی از گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا (HTC U Ultra) به عنوان اولین گوشی بالا رده 2017 خود رونمایی کرده که علاوه بر قدرت گرفتن از پلتفرم اندروید 7 نوقا، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی همچون نمایشگر دوم است. ما  پیش از این در مطالبی جداگانه به مقایسه اچ تی سی یو اولترا با آیفون 7 پلاس، گوگل پیکسل ایکس ال، گلکسی اس 7 اج و وان پلاس 3 تی پرداختیم و در همین راستا نیز قصد داریم بلند قامت جدید این شرکت را در برابر پرچمدار سال گذشته آن یعنی گوشی اچ تی سی 10(HTC 10) قرار دهیم.

مقایسه گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا با اچ تی سی 10

اندازه

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

همان‌طور که شاید بتوان از روی نام پرچمدار جدید اچ تی سی حدس زد، گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا از ابعاد و قد و قواره بلندتری نسبت به اچ تی سی 10 برخوردار است. اچ تی سی به دلیل ضرر دهی در بازار گوشی هوشمند طی چند سال اخیر به شکل محتاطانه‌تری اقدام به معرفی مدل‌های جدید کرده، به طوری که آخرین فبلت بالا رده این شرکت با نام اچ تی سی وان مکس (HTC One Max) در سال 2013 به بازار عرضه شد. یو اولترا بدون شک جانشین شایسته‌ای برای وان مکس بوده و ابعاد بدنه آن دست کم 11 درصد چه در طول و چه در عمق از اچ تی سی 10 بیشتر است.

وزن

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

علاوه بر بیشتر بودن ابعاد گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا نسبت به اچ تی سی 10، وزن این محصول نیز دست کم 6 درصد بیشتر از پرچمدار سال گذشته اچ تی سی است.

کیفیت ساخت

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

گوشی‌های ساخت شرکت اچ تی سی همیشه وقت از کیفیت ساخت بدنه بالایی برخوردار بوده‌اند و در همین راستا نیز اچ تی سی 10 از بدنه‌ای تمام آلومینیومی با گوشه‌های گرد بهره برده و در سوی دیگر اچ تی سی یو اولترا همچون گوشی‌های بالا رده ساخت شرکت سامسونگ از فریمی فلزی بهره برده که قاب پشتی آن توسط گوریلا گلس 4 تقویت شده است.

رنگ‌بندی

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا در مدل‌های آبی لاجوردی، سفید و مشکی قابل سفارش بوده و این در حالیست که پرچمدار سال گذشته این شرکت علاوه بر مدل نقره‌ای در رنگ‌های خاکستری، طلایی و حتی قرمز نیز قابل دسترس است.

نمایشگر

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

نمایشگر گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا دست کم 20 درصد از نمونه به کار رفته در اچ تی سی 10 بزرگ‌تر است. در سوی دیگر هرچند نوع و وضوح تصویر هر دو پنل یکسان بوده، با این حال تراکم پیکسلی نمایشگر فبلت جدید اچ تی سی 10 درصد کمتر از پنل اچ تی سی 10 است.

نمایشگر دوم

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

در بالای نمایشگر اصلی گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا یک نمایشگر دیگر برای میزبانی از هوش مصنوعی HTC Sense Companion به چشم می‌خورد که همچون ال ‌جی وی 10 وظیفه نمایشگر اعلانیه‌ها را بر عهده دارد. این ویژگی در سایر محصولات اچ تی سی مشاهده نمی‌شود، از این رو اچ تی سی 10 نیز فاقد آن است.

فناوری صوتی های فای (Hi-Fi)

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

سال گذشته شرکت‌های ال جی و اچ تی سی محصولاتی را به بازار عرضه کردند که دارای بخشی سخت افزاری به نام DAC بوده و به منظور تولید اصوات با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی فناوری‌های AptX و AptX HD نیز در کنار آن‌ها در این محصولات قابل مشاهده خواهد بود. تمامی موارد ذکر شده باعث تولید اصوات های فای شده و از این طریق کاربران با کیفیت و شفافیت بالای موسیقی‌ها روبه‌رو خواهند بود. در بین دو گوشی مورد بحث، تنها اچ تی سی 10 دارای این فناوری است.

درگاه صدا

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

در حالی که به نظر می‌رسد اچ تی سی نیز همچون اپل سیاست حذف درگاه 3.5 میلی‌متری صدا را در محصولات جدید خود دنبال می‌کند، گوشی پرچمدار سال گذشته این شرکت با داشتن درگاه 3.5 میلی‌متری به بازار عرضه شد.

پردازنده

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

اچ تی سی 10 از تراشه اسنپدراگون 820 استفاده می‌کند، با این حال گوشی اچ تی سی یو اولترا در دل میزبان تراشه اسنپدراگون 821 است. اگر بخواهیم اعداد و ارقام را مقایسه کنیم، بنا به ادعای کوالکام، اسنپدراگون 821 در مقایسه با 820 حدود 10 درصد سرعت بوت بالاتر، 10 درصد سرعت اجرای اپلیکیشن بیشتر، پیمایش سریع‌تر و عملکرد بهتری در وبگردی دارد. سرعت پردازنده گرافیکی این چیپست بالاتر است و در کل، 5 درصد کارآمدتر از نسخه قبلی است.

حافظه رم

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

هر دو گوشی مورد بحث دارای 4 گیگابایت حافظه رم هستند که برای مدریت سنگین‌ترین برنامه‌ها نیز کافی است.

حافظه داخلی

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا تنها در مدل 64 گیگابایتی به بازار عرضه شده، با این حال اچ تی سی 10 دارای دو ظرفیت 32 و 64 گیگابایتی است. خوشبختانه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در هر دو محصولات تعبیه شده است.

مشخصات دوربین

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

شرکت تایوانی اچ تی سی همیشه وقت در به کار گیری دوربین‌های نسل جدید در گوشی‌های خود پیش قدم بوده است و در این بین هرچند تعداد پیکسل‌های دوربین اصلی دو گوشی مذکور یکسان بوده، با این حال مدل یو اولترا دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است که نسبت به سنسور سلفی 5 مگاپیکسلی اچ تی سی 10 می‌تواند تصاویری با وضوح بیشتری را ثبت کند.

باتری

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

هر دو گوشی پرچمدار اچ تی سی از باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند، با این حال بدیهیست که عمر شارژ باتری به عوامل مختلفی همچون وضوح تصویر و یا مصرف انرژی توسط پردازنده مرکزی بستگی دارد.

سنسور اثر انگشت

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

سنسور اثر انگشت هر دو گوشی در دکمه هوم در جلو دستگاه تعبیه شده است.

قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

هرچند اکثر گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های مشهور موجود در بازار از قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب برخوردار هستند، با این حال دو گوشی مورد نظر از هیچ کدام از گواهینامه‌های عایقی پشتیبانی نمی‌کنند.

پلتفرم

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

اچ تی سی 10 با قدرت گرفتن از اندروید 6 مارشملو به بازار عرضه شده، اما به تازگی توانسته آپدیت اندروید 7 نوقا را دریافت کند. در سوی دیگر فبلت جدید این شرکت تایوانی به طور پیشفرض از اندروید 7 نوقا بهره می‌برد.

قیمت

گوشی هوشمند اچ تی سی یو اولترا

درنهایت این شما هستید که با مقایسه معیارهای فوق تشخیص خواهید داد که کدام مدل می‌تواند نیازتان را برآورده کند. اچ تی سی 10  سال گذشته با برچسب قیمتی 599 دلاری عرضه شد و اچ تی سی یو اولترا نیز به تازگی با قیمت 749 دلاری برای علاقه مندان به برند این شرکت به بازار آمده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گجت نیوز جان تو مقایسه با اس ۶اج هم گفتم اگ با اچ تی سی۱۰هم مقایسه شه کم میاره.اینم صحت حرفم.مرسی از سایت عالیت.