عمر باتری لپ تاپ ال جی گرم 14

آیا دوام باتری لپ تاپ ال جی گرم 14 به مدت 24 ساعت حقیقت دارد؟

در جریان نمایشگاه CES 2017 شاهد تکرار موفقیت ال جی در ساخت لپ تاپ‌های فوق باریک هستیم. لپ تاپ ال جی گرم 14 (LG Gram 14) این بار علاوه بر طراحی زیبا و نازک، مدعی پرچمداری در یک زمینه دیگر نیز هست. سازنده مدعی شده باتری لپ تاپ ال جی گرم 14 با یک بار شارژ کامل، چیزی حدود 21 تا 24 ساعت دوام خواهد آورد. با شنیدن این خبر همه ما آرزو می‌کنیم تا این ادعا در عمل نیز ثابت شده و به واقعیت تبدیل شود، هر چند باور آن واقعا مشکل است.

ال جی از یک ابزار بنچمارک قدیمی با نام موبایل مارک 2007 (MobileMark 2007) استفاده کرده تا به این وسیله اثبات کند باتری لپ تاپ ال جی گرم 14 قادر است تا برای مدت زمان 23.6 ساعت با یک بار شارژ دوام بیاورد. در نظر داشته باشید موبایل مارک 2007 تاکنون با ابزارهای جدید و ورژن‌های ارتقا یافته‌ای همانند ورژن 2014 جایگزین شده است. بدون دلیل نیست که شرکت سازنده این نسخه قدیمی را برای آزمایش خود مورد استفاده قرار داده است، چرا که با استفاده از نسخه 2014، مدت زمان دوام باتری لپ تاپ ال جی گرم 14 به 17 ساعت کاهش پیدا کرد. حتی در صورت به واقعیت پیوستن این میزان نیز شاهد جهشی بزرگ در این حوزه از فناوری خواهیم بود، چرا که دستگاه‌های امروزی در بهترین حالت چیزی بین 5 تا 6 ساعت بدون اتصال به برق دوام می‌آورند. این اطلاعات برای مدت کوتاهی مخفی ماند و بعد از افشای آن‌ها، ال جی از پاسخ سریع به واکنش کاربران خودداری کرد.

باتری لپ تاپ ال جی گرم 14تاکنون بر سر موبایل مارک جنگ و ستیزه زیادی بوده است. با برگشت به سال 2009 به عقیده تحلیل‌گرانی می‌رسیم که این نرم افزار را شدیدا خوش‌بین خطاب می‌کردند. آن‌ها نحوه محاسبه میزان مصرف باتری به وسیله این ابزار را به این تشبیه کرده‌ بودند که خودرو را روشن کرده و بعد از قرار گرفتن در یک سراشیبی تند و بسیار طولانی در سرتاسر یک تپه، آن را بر روی حالت خلاص قرار داده و در انتها مصرف سوخت را محاسبه کنیم! این آزمایش حداقل به 8 سال قبل بازگشته و به سازندگان اجازه می‌داد تا میزان روشنایی صفحه نمایش را تعیین کرده و وای فای را خاموش نگه دارند. آن‌ها همچنین می‌توانستند اپلیکیشن‌های موسیقی و ویدیو را از محاسبه خارج کنند. با توجه به این نوع از محاسبه که مشخصا بسیار آرمان‌گراست، سازندگان می‌توانستند تا دوام بالای باتری دستگاه را مدعی شوند.

ارزیابی باتری لپ تاپ ال جی گرم 14 با مارک موبایل به ارائه عددی آرمانی ختم خواهد شد

نباید فراموش کنیم در مقایسه با 10 سال قبل، نحوه استفاده ما از کامپیوترها و لپ تاپ‌ها به طور کامل دگرگون شده است، پس نظردهی یک ابزار متعلق به این زمان مطمئنا صحیح و قابل قبول نخواهد بود. حتی با فراموش‌کردن نظر موبایل مارک 2007، نظر نسخه 2014 این ابزار نیز در صورت به حقیقت پیوستن قابل تحسین خواهد بود. 17 ساعت دوام باتری لپ تاپ ال جی گرم 14 بدون شارژ، سبب خواهد شد تا این دستگاه و همچنین همتایان 13 و 15 اینچی‌اش در بالاترین نقطه از لحاظ عملکرد باتری بایستند. با در نظر گرفتن مشخصات منتشر شده در مطبوعات کره‌ای، که باتری لپ تاپ ال جی گرم 14 را 60wh اعلام می‌کردند، دوام بالای آن دور از انتظار نخواهد بود. این میزان در مقایسه با مدل Gram معرفی شده در سال 2015، حدود 73 درصد افزایش را به خود دیده است، اما همچنان سبکی خود را حفظ کرده و بدنه آن چیزی حدود 0.95 کیلوگرم وزن دارد.

هنوز مشخص نیست چرا ال جی برای مشخص کردن عمر باتری لپ تاپ ال جی گرم 14 ، از یک ابزار متعلق به ده سال قبل که حتی در زمان خود نیز جنجال زیادی به پا می‌کرد استفاده کرده است، در حالی که می‌توانست در نمایشگاه سی ای اس 2017 با روش‌هایی واقع‌بینانه‌تر و قابل قبول‌تر این کار را انجام دهد. احتمالا ال جی تصمیم گرفته تا به عنوان “برای تمام روز” اطلاق‌شده به محصولاتش نزدیک‌تر شود و به این وسیله جذابیت این عنوان را با نمایش اعداد و ارقام افزایش دهد. در محل برگزاری نمایشگاه یک روز شامل 17 ساعت نیست، هر چند برای بازاریابی در نمایشگاه سی ای اس 2017 باید این‌چنین باشد.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*