ربات Olly یک دستیار هوشمند برای زندگی انسان‌های مدرن است

ربات Olly یک دستیار هوشمند برای زندگی انسان‌های مدرن است

در این دوره از نمایشگاه سی ای اس شاهد این هستیم که تقریبا همه‌ی لوازم و وسایل دور و اطراف ما در حال تبدیل شدن به یک گجت هوشمند هستند و از این رو هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، نقش عمیقی را در محصولات معرفی شده در این دوره ایفا می‌کنند. درست مانند ربات Olly که یکی از جذاب‌ترین این محصولات هوشمند به شمار می‌رود.

ربات Olly توسط شرکت Emotech ساخته شده و از قرار معلوم، این وسیله‌ی نوآورانه موفق شده است جوایز افتخاری خلاقیت نمایشگاه CES 2017 در چهار دسته‌بندی مختلف را کسب کند. شاید در اولین نگاه مشخص نباشد، اما ربات Olly یک دستیار خانگی هوشمند است که از الگوریتم ‌های عمیق یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای مکالمه‌ی دقیق و نشان دادن عکس‌العمل احساسی مناسب بهره می‌گیرد.

ربات Olly یک دستیار هوشمند برای زندگی انسان‌های مدرن است

نکته‌ی جالب اینجاست که به ادعای کمپانی اموتک، ربات Olly بعد از فعل و انفعالات مختلف و تعامل با انسان‌ها برای یک دوره‌ی زمانی متوسط، قادر است که شخصیت خودش را شکل دهد و دقیقا به صورت یک موجود زنده با شما مکالمه داشته باشد! گفته شده است که صحبت کردن با این ربات بسیار آسان است و شما می‌توانید با همان زبان محاوره که با دوستتان صحبت می‌کنید، با Olly تعامل داشته و به او فرمان دهید.

پاسخ دادن این ربات نیز به همان صورت و با گفتاری طبیعی صورت خواهد گرفت. هرچه بیشتر با این دستیار خانگی هوشمند صحبت کنید و تعامل داشته باشید، او شخصیت عمیق‌تری برای خود فراهم خواهد کرد و نشان دادن احساساتش را هم از طریق چند نشانگر ظاهری بر روی بدنه‌اش می‌توانید مشاهده کنید. طراحی مدرن و پیشرفته‌ی این ربات به کاربران امکان می‌دهد که از امکانات سنسورهای آن به طور کامل استفاده کنند و نصب آرایه‌ای از میکروفون‌های پیچیده باعث شده است که بتواند صدای کاربران را از هر جهت و زاویه‌ای تشخیص دهد؛ بنابراین کاربر برای مکالمه با ربات Olly نیازی نیست که حتما رو به روی آن قرار بگیرد.

ربات Olly یک دستیار هوشمند برای زندگی انسان‌های مدرن است

مطمئنا جالب خواهد بود که در آینده عملکرد این ربات را مشاهده کنیم و ببینیم که یک دونات رباتیک هوشمند، چگونه می‌تواند با انسان‌ها تعامل داشته باشد و احساساتش را بروز دهد!

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*