بازگشت دکمه استارت به ويندوز 8 با ویجت S Launcher سامسونگ

همانطور که به اطلاع شما رسانديم روز گذشته سامسونگ به معرفي سري 7 کامپيوتر هاي لمسي All In One جديد خود پرداخت و مشخصات آنها را به اطلاع شما رسانديم.اما وب سايت Mashable  در بررسی های خود متوجه نکته جالبی در رابطه با این محصول جدید سامسونگ شد. ظاهرا تیم نرم افزاری سامسونگ با طراحي يک ويجت با عنوان S Launcher منو استارت را به کامپيوتر هاي AIO خود اضافه کرده است.

ویندوز ۸ نوع عملکرد این سیستم عامل را به طور کلی تغییر می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهمی که کاربران سنتی ویندوز را ناراحت خواهد کرد، عدم وجود دکمه Start خواهد بود.

S Launcher سامسونگ برای ویندوز ۸

سامسونگ روی تمام دستگاه‌های ویندوز ۸ خود S Launcher را قرار خواهد داد که بسیاری از قابلیت‌های منوی استارت قدیمی ویندوز (که در ویندوز ۸ خبری از آن نخواهد بود) را در خود دارد. کاربران می‌توانند شاهد همان روش جستجوی قدیمی درون سیستم با یک کلیک و نمایش سریع نتایج باشند.

در این تصویر می‌توانید ببینید که استفاده از S Launcher مثل جستجوی برنامه‌ها در ویندوز است.

PCهای all-in-one جدید سامسونگ که دیروز صبح رونمایی شدند، اولین دستگاه‌های ویندوزی هستند که مجهز به S Launcher شده‌اند. این ابزار درست مانند منوی استارت قدیمی کار می‌کند. کافی است روی آن کلیک کرده و شروع به تایپ نمایید (یا برای کیبورد مجازی بگویید «Keyboard»)، تا خیلی سریع، تنظیمات و برنامه‌هایی که به عبارت مورد نظر شما نزدیک هستند را نمایش دهد.

همچنین یک آیکون تنظیمات جداگانه برای دسترسی سریع به کنترل‌های مورد نیاز و پرکاربرد وجود دارد.

مطمئنا ویندوز ۸ روش‌های جدیدی برای جستجو در سیستم و فراخوانی تنظیمات ارائه می‌کند، اما بسیاری از ما هنوز به مکان جدید این ابزار و روش‌ها عادت نکرده و آشنایی نداریم. برای کسانی که از ویندوز برای مدت زمان طولانی استفاده کرده اند، S Launcher سامسونگ مثل دیدن یک دوست قدیمی در یک کشور جدید است (که باعث می‌شود خیلی کمتر احساس غریبگی کنید).

می‌توانید به راحتی اپلیکیشن‌ها یا فایل‌ها را به درون S Launcher بکشید تا بتوانید دسترسی سریع به آنها داشته باشید، و یا اگر دیگر نیازی به آنها نداشتید از لیست خارجشان نمایید. این‌ها کاربردهای جدید و عجیبی نیستند، اما می‌توانند انجام بسیاری از امور را راحت‌تر کنند. آیکون‌ها نیز از آیکون‌های نوار وظیفه ویندوز ۸ بزرگتر هستند.

آیکون تنظیمات نیز بسیار مفید است. ویندوز ۸ تنظیمات کامپیوتر شما را در جاهای مختلفی قرار داده است و بخش تنظیمات S Launcher مشکل پیدا کردن جای این کنترل‌ها را مرتفع می‌سازد. سامسونگ بسیاری از تنظیمات و کنترل‌های روزمره و پرکاربرد (شامل حساب‌های کاربری ویندوز، مدیریت انرژی، تنظیمات نمایشگر و صدا) را در یک نقطه روی دسکتاپ جمع‌آوری می‌کند.


منبع : mashable

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*