رونمایی پاناسونیک از یک سیستم سرگرمی خودرو مبتنی بر اندروید

رونمایی پاناسونیک از یک سیستم سرگرمی خودرو مبتنی بر اندروید

پاناسونیک با همکاری کوالکام از یک سیستم سرگرمی خودرو مبتنی بر سیستم عامل اندروید رونمایی کرده‌ است که تقریبا مشابه پلتفرمی است که توسط گوگل و فیات کرایسلر توسعه یافته، با این وجه شباهت که هیچ‌کدام از این پلتفرم‌ های سرگرمی داخل خودرو (IVI)، اندروید آتو (Android Auto) نیستند.

در واقع این کمپانی در تلاش بوده‌اند که یک سیستم سرگرمی خودرو مشابه فضای یک اسمارت فون را طراحی کنند و در این راه از قابلیت‌های سیستم عامل اندروید نوقا در کنار پردازنده‌ی اسنپدراگون 820Am automotive کوالکام، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۳۰، 680 DSP و یک مودم ال تی ای با سرعت بالا نیز بهره برده‌اند.

این پلتفرم به نوعی یک بستر آماده برای استفاده‌ی کمپانی‌های سازنده‌ی خودروهای هوشمند است و آنها می‌توانند بنا بر خواست خود، قطعات را تغییر داده و آن را به صورت یکی از سیستم‌ها و تجهیزات اصلی خود معرفی کنند. هدف پاناسونیک و کوالکام از طراحی سیستم سرگرمی خودرو جدیدشان این بوده است که یک پلتفرم بدون تاریخ انقضا را تولید کنند که خریداران با یک تاریخ قطعی برای اتمام خدمات آن مواجه نشوند.

ما انتظار داریم که این سیستم دارای قابلیت‌هایی باشد که فراتر از دو نسل آینده‌ی سیستم های سرگرمی خودرو مورد استفاده قرار بگیرد.

این توضیحات را تام گبهارت (Tom Gebhardt)، رئیس بخش وسایل نقلیه‌ی کمپانی پاناسونیک، ارائه داده است. این سیستم همچنین از تعداد متنوعی اپلیکیشن و نمایشگرهای مختلف بهره می‌برد که به سازندگان خودروها اجازه می‌دهد از آن بر روی مدل‌های مختلف محصولات خود استفاده کنند.

گفتنی است که پاناسونیک و کوالکام به دنبال طراحی یک سیستم نهایی مشابه اندروید آتو نیستند، پروژه‌ای که گوگل طی ماه‌های اخیر درگیر آن بوده و حالا در حال تغییر سیاست‌های خود است. این مانند یک نشانه برای تغییر استراتژی‌های این حوزه محسوب می‌شود؛ جایی که با بخش وسایل نقلیه و خودروهای هوشمند نیز مطابق یکی از بخش‌های اکوسیستم اندروید رفتار خواهد شد.

سیستم عامل اندروید تکامل یافته و به یک بخش کلیدی در پلتفرم وسایل نقلیه تبدیل شده است که این موضوع به سازندگان اجازه می‌دهد که نسل آینده‌ی سیستم های IVI [سیستم سرگرمی خودرو] خود را تولید کنند.

پاتریک بردی (Patrick Brady)، مدیر بخش مهندسی سیستم عامل اندروید این جمله را می‌گوید. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، هنوز هم نمی‌توانیم به طور واضح بگوییم که این سیستم جدید پاناسونیک قرار است دقیقا چه تفاوتی با پلتفرم اندروید آتو داشته باشد، اما مطمئنا طی ماه‌های آینده جزییات بیشتری از سوی این کمپانی و البته پروژه‌ی گوگل در این زمینه منتشر خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*