مینی ون برقی پورتال توسط فیات کرایسلر معرفی شد

مینی ون برقی پورتال توسط فیات کرایسلر معرفی شد ؛ شارژ سریع‌تر و مسافت بیشتر

روز گذشته و در جریان نمایشگاه CES 2017 در لاس وگاس ایالات متحده، مینی ون برقی پورتال (Portal Minivan) توسط شرکت فیات کرایسلر (FCA) معرفی شد.

این خودروی مفهومی ، در واقع چشم‌انداز کرایسلر برای تولید اتومبیل های خودران الکتریکی در آینده را به نمایش می‌گذارد. مینی ون برقی پورتال به یک باتری 100 کیلووات ساعتی مجهز بوده و قادر است با هر بار شارژ، بیش از 400 کیلومتر را بپیماید. این کانسپت همچنین دارای سیستم شارژ فوق سریع با استفاده از برق DC است که با 20 دقیقه شارژ، می‌تواند تا 240 کیلومتر را طی کند.

مینی ون برقی پورتال یک خودرو نیمه اتوماتیک است

میزان مسافت طی‌شده توسط این خودرو تنها ویژگی منحصربه‌فرد آن نیست؛ مینی ون پورتال دارای مجوز سطح 3 اتومبیل های خودران است. این سطح به این معنی است که محصول جدید کرایسلر می‌تواند در شرایطی خاص بدون نیاز به راننده مسیر خود را طی کند، با این حال، هنوز به دخالت انسان نیازمند است. دوربین‌ها، رادار، سیستم تشخیص لیزری (Lidar) و حسگرهای التراسونیک به خودروی الکتریکی کرایسلر این اجازه را می‌دهند تا به صورت نیمه‌اتوماتیک، برخی وظایف مربوط به راننده را بر عهده بگیرد.

مینی ون برقی پورتال توسط فیات کرایسلر معرفی شد

بنا به گفته شرکت فیات کرایسلر (FAC)، کانسپت پورتال جهت مصرف خانواده‌ها طراحی شده است. این خودرو با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره‌ای که دارد قادر است راننده را شناخته و به او دسترسی‌هایی جهت شخصی‌سازی موزیک‌ها، نورپردازی محیط داخل و خارج، تنظیم دما و مقصد ارایه دهد.

مینی ون برقی پورتال همچنین امکاناتی نظیر دوربین سلفی با قابلیت استفاده گروهی، سیستم ارتباط بین مسافرین و تکنولوژی (V2V) جهت ارتباط بین اتومبیل های مختلف را داراست. این محصول مجهز به یک سیستم اعلام اضطراری است و در صورت نزدیک شدن آمبولانس، هشدار لازم را به راننده خواهد داد.

مینی ون برقی پورتال توسط فیات کرایسلر معرفی شد

سازنده مینی ون برقی پورتال در خلال همین نمایشگاه، از خودرو هیبریدی Pacificia نیز رونمایی کرد. البته خبر طراحی و ساخت 100 مدل خاص از این خودرو برای سرویس وایمو (Waymo) در ماه گذشته منتشر شده بود که بناست جهت استفاده در پروژه اتومبیل خودران گوگل مورد استفاده قرار بگیرد.

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده مستقیم پاور بانک و شارژر فندکی ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*