کوالکام اسنپدراگون 835 ؛ اولین پردازنده ARM با توانایی اجرای ویندوز 10

کوالکام اسنپدراگون 835 ؛ اولین پردازنده ARM با توانایی اجرای ویندوز 10

کمپانی کوالکام به زودی در نمایشگاه CES 2017 در لاس‌وگاس، از نسل بعدی پردازنده های اسنپدراگون (Snapdragon) رونمایی خواهد کرد. جدیدترین مدل از این پردازنده ها به نام کوالکام اسنپدراگون 835 اولین پردازنده ARM جهان خواهد بود که توانایی اجرای ویندوز 10 مایکروسافت به طور کامل را خواهد داشت. اکنون، کمی پیش از مراسم رونمایی رسمی، تقریبا تمامی اطلاعات مهم درباره این پردازنده توسط افشاگر معروف، ایوان بلس، لو رفته‌اند.

بنابر این اطلاعات، اسنپدراگون 835 دارای پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام Kryo 280، چیپ گرافیکی آدرنو 540 (Adreno 540) و کوالکام Hexagon DSP خواهد بود. ترکیب تمامی این قابلیت‌ها، باعث بهبود عملکرد 27 درصدی نسبت به نسل‌های پیشین می‌شود.

علاوه بر این، کوالکام تغییرات گسترده‌ای در میزان مصرف انرژی چیپست جدید خود ایجاد کرده است. به طور دقیق‌تر، کوالکام اسنپدراگون 835 در مقایسه با نسل پیشین (که آن هم دارای مصرف انرژی بسیار پایینی بود)، 40 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند که بدین ترتیب، مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

1+ روز امکان مکالمه تلفنی، 5+ روز توانایی پخش موسیقی و 7+ ساعت پخش ویدیو با کیفیت 4K. در صورت نیاز به شارژ بیشتر، تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام (Quick Charge 4) می‌تواند تنها با 5 دقیقه شارژ، تا 5 ساعت پاسخگوی نیاز شما باشد.

کوالکام همچنین اعلام کرده که نسل جدید اسنپدراگون دارای توانایی‌های فوق‌العاده‌ای در زمینه پردازش گرافیکی و واقعیت مجازی خواهد بود. به گفته این کمپانی، اسنپدراگون 835 شامل پیشرفت‌های “انقلابی” در رابطه با صداهای دقیق‌تر، تعاملات کاربری بهینه‌تر و تصاویر گرافیکی درخشان‌تر می‌شود. این پردازنده در بخش پردازش گرافیکی نیز 25 درصد سریع‌تر از نسل قبل عمل می‌کند و در مقایسه با اسنپدراگون 820، توانایی تولید 60 برابر رنگ‌های بیشتر را دارد.

همان‌طورکه گفته شد، کوالکام اسنپدراگون 835 اولین پردازنده ARM جهان است که توانایی اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 مایکروسافت به طور کامل را دارد. کوالکام با همکاری مایکروسافت سعی بر آن دارد تا ویندوز 10 را بر روی دستگاه‌های بیشتری با پردازنده ARM بیاورد و انتظار می‌رود که تا پایان سال 2017، محصولات بیشتری با چیپست‌های ARM و ویندوز 10 را شاهد باشیم.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*