پشتیبانی تلگرام از اندروید 2.2، 2.3 و 3.0 به پایان رسید

پشتیبانی تلگرام از اندروید 2.2، 2.3 و 3.0 به پایان رسید

نرم افزار پیام رسان تلگرام (Telegram) یکی از محبوبترین شبکه‌ های اجتماعی در سراسر جهان محسوب می‌شود که البته بخش عظیمی از کاربران فعال آن نیز در کشور خودمان قرار دارند. به تازگی گزارشی منتشر و مشخص شده است که پشتیبانی تلگرام از نسخه های قدیمی سیستم عامل اندروید قرار است که به پایان برسد.

یکی از ویژگی‌های اصلی تلگرام که کاربران زیادی را به خود جلب کرده است، سبکی، روان بودن و سرعت بالای این پیام رسان جذاب است. در واقع این قابلیت‌ها به کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های قدیمی‌تر نیز امکان می‌دهد که از آن بر روی دیوایس‌های نه چندان قدرتمند خود استفاده کنند. اما حالا گویا پشتیبانی تلگرام از این دسته از دیوایس‌ها دیگر به پایان خواهد رسید تا بخش زیادی از کاربران قادر به استفاده از نسخه‌های بعدی آن نباشند.

طبق گزارش رسمی منتشر شده از سوی توسعه‌دهندگان این شبکه‌ی اجتماعی، پشتیبانی تلگرام از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل اندروید 2.2، 2.3 و 3.0 به پایان رسیده است و دیگر کاربران این ورژن‌ها نمی‌توانند از نسخه‌های جدید و آپدیت‌های تلگرام بهره‌مند شوند. بنابراین از این پس حداقل سیستم عامل مورد نیاز برای نصب این پیام رسان بر روی دیوایس‌های اندرویدی، سیستم عامل اندروید ۴.۰ (اندروید بستنی حصیری) خواهد بود.

دلیل قطع پشتیبانی تلگرام از نسخه های قدیمی اندروید چه بوده است؟

توسعه‌دهندگان توضیح داده‌اند که این کار به آنها این امکان را می‌دهد که بتوانند قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران تلگرام عرضه کنند، بدون این که نیازی به نگرانی و رفع پیچیدگی‌های مرتبط با نسخه‌های قدیمی سیستم عامل اندروید داشته باشند. بنابراین تصمیم آنها مبنی بر اتمام پشتیبانی تلگرام از این ورژن‌ها در نهایت می‌تواند به نفع کاربرانی تمام شود که از سیستم عامل‌های جدیدتر استفاده می‌کنند و اکثریت جامعه‌ی کاربری این پیام رسان را نیز تشکیل می‌دهند.

گفتنی است که دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز این روزها به سبب افزایش کیفیت خدمات نرم افزاری خود، پشتیبانی خود از ورژن‌های قدیمی‌تر سیستم عامل های مختلف را به پایان رسانده‌اند که پیام رسان واتس اپ، یکی از محبوب‌ترین آنها محسوب می‌شود.

در حال حاضر آن دسته از کاربران گوگل که از سیستم عامل اندروید نسخه‌های ۲.۲ تا ۳.۰ استفاده میکند، مجموعا ۱.۴ درصد از تمام کاربران اندروید را تشکیل می‌دهند؛ رقمی که البته با توجه به در نظر گرفتن تعداد بسیار بالای اندرویدی‌ها در سراسر جهان، به حدود ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دیوایس می‌رسد و مطمئنا قسمتی از این آمار نیز بخش بزرگی از کاربران تلگرام را تشکیل داده‌ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*