همه چیز درباره‌ی پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام قبل از کنفرانس رسمی لو رفت!

همه چیز درباره‌ی پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام قبل از کنفرانس رسمی لو رفت!

کمپانی کوالکام برای روز ششم ژانویه (۱۶ دی ماه) برنامه‌ی ویژه‌ای دارد و در کنفرانس اختصاصی این برند آمریکایی در جریان نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۷ قرار است از پردازنده اسنپدراگون 835 (Snapdragon 835) رونمایی شود. اما حالا به لطف اطلاعاتی که دقایقی پیش لو رفته است، در کمتر از سه روز قبل از برگزاری کنفرانس رسمی با مشخصات و اطلاعات مهم این پردازنده‌‌ی نسل جدید آشنا خواهیم شد!

روز گذشته بود که برایتان گزارشی از اسلایدهای لو رفته حاوی مشخصات فنی پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام را منتشر کردیم. حالا نیز نوبت به ایوان بلس که اکثرمان او را به واسطه‌ی حساب کاربری @evleaks در توییتر می‌شناسیم، اقدام به افشای مشخصات این چیست های پیشرفته کرده است. اهمیت این پردازنده‌ ها از آنجایی که ناشی می شود که احتمالا تمام اسمارت فون‌های پرچمدار دنیای اندرویدی شامل گلکسی های سری اس ۸ سامسونگ و محصولات جدید ال جی، سونی، اچ تی سی و برندهای چینی از آنها به عنوان مغز متفکر تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های خود بهره خواهند برد.

اطلاعاتی که @evleaks از این محصول افشا کرده، گویا مربوط به یک متن رسمی از کنفرانس پیشروی کوالکام می‌شود که قرار بوده در اختیار خبرنگاران و خبرگزاری‌های رسمی قرار بگیرد؛ بنابراین می‌توانیم با دیده‌ی اطمینان به آنها نگاهی داشته باشیم. کمپانی سازنده به طور برجسته بر روی مدرن بودن پردازنده اسنپدراگون 835 تاکید میکند و از آن با عنوان «سریع‌تر، کوچک‌تر و با مصرف انرژی بهینه‌تر از هر چیپست دیگری در تاریخ» یاد کرده است.

همه چیز درباره‌ی مشخصات پردازنده اسنپدراگون 835 جادویی است!

همه چیز درباره‌ی پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام قبل از کنفرانس رسمی لو رفت!

این پردازنده از یک طراحی ۱۰ نانومتری بهره می‌برد و به بیش از ۳ میلیارد ترانزیستور مجهز خواهد بود. نسل جدید سری پردازنده‌ های اسنپدراگون کوالکام ۳۰ درصد کوچکتر، ۲۰ درصد سریعتر بوده و ۴۰ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به سری اسنپدراگون ۸۲۰ دارد؛ کمپانی سازنده می‌گوید که این ویژگی‌های به سازندگان تلفن‌های همراه هوشمند امکان می‌دهد که محصولات خود را با ضخامت کمتر و باتری‌های بزرگتری تولید کنند.

همچنین این برند به ویژگی‌های جدید پردازنده اسنپدراگون 835 در زمینه‌ی امکانات تصویربرداری، عمر باتری، شارژ شدن دیوایس، امنیت و تکنولوژی‌های ارتباطی نیز اشاره داشته است. طبق اطلاعات لو رفته از سوی کوالکام، این پردازنده کاربران را قادر می‌سازد که بیش از یک روز کامل تماس تلفنی، بیش از ۵ روز کامل پخش موسیقی، بیش از ۷ ساعت استریم آنلاین ویدیو با رزولوشن 4K را بر روی دیوایسشان تجربه کنند و آن هم در حالی که فناوری شارژ سریع Quick Charge 4 به آنها این امکان را می‌دهد که با پنج دقیقه شارژ باتری، از ۵ ساعت استفاده‌ی مداوم بهره‌مند شوند؛ آمار شگفت‌انگیزی است، اینطور نیست؟

البته این اعداد احتمالا با تست این چیپست بر روی یک دیوایس آزمایشی به دست آمده‌اند و از آنجا که تولیدکنندگان اندرویدی هرکدام از شیوه و مشخصات سخت افزاری خاصی برای تولید محصولاتشان استفاده می‌کنند، احتمالا برای گوشی‌ها و تبلت‌های مختلف، این ارقام کمی کمتر و یا بیشتر خواهند بود.

همه چیز درباره‌ی پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام قبل از کنفرانس رسمی لو رفت!

با توجه به فراگیر شدن عرصه‌ی واقعیت مجازی، کوالکام طراحی پردازنده اسنپدراگون 835 را به گونه‌ای انجام داده است که از حیث دمای تولیدی و قدرت سخت افزاری، بتواند کاملا نیازهای روز کاربران در این زمینه را پوشش دهد. ۲۵ درصد سرعت بیشتر در هنگام رندر کردن تصاویر سه بعدی و نمایش ۶۰ برابری رنگ‌ها در نمایشگر، از جمله برتریهای این نسل در مقایسه با سری اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود. قابلیت‌های موشن ترکینگ برای دنبال کردن حرکات کاربر با ۲۰ درصد کاهش میزان تاخیر تبدیل حرکت به فوتون و شش درجه آزادی حرکت همراه بوده است و حالا این پردازنده از سطح صدای DSD مورد علاقه‌ی موسیقی‌دوستان و صدای مبتنی بر تشخیص صحنه و اشیا نیز پشتیبانی خواهد کرد.

امکانات تصویربرداری و عکاسی نیز از دیگر بخش‌های ویژه در پردازنده اسنپدراگون 835 بوده‌اند که با بهبودهایی همراه شده‌اند. نسل جدیدی از پایدارسازی فیلمبرداری با کیفیت ۴ کی (EIS 3.0) به همراه انحراف، چرخش و شاتر چرخان از جمله‌ی این تغییرات جدید بوده‌ است. کوالکام همچنین از پشتیبانی این پردازنده از دیود حساس نسبت به نور دوگانه (Dual Photodiode) در کنار فریمورک فوکوس خودکار هیبریدی که قابلیت تشخیص صحنه و تشخیص نور هوشمند را ممکن می‌کند، پرده‌برداری کرده است. همچنین کمپانی سازنده، محبوب شدن دوربین‌های دوگانه را نیز تحت نظر داشته است و این چیپست با به‌کارگیری پلتفرم Clear Sight، می‌تواند ساختار دوربین های دوگانه را به خوبی مدیریت کرده و به سازندگان اجازه دهد که آزادی عمل بیشتری در زمینه‌ی استفاده از قابلیت‌های این نوع از دوربین ها داشته باشند.

پردازنده اسنپدراگون 835 ؛ مظهر سرعت و تکنولوژی نوین

همان‌طور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم، کوالکام قصد دارد با این پردازنده به نسل آینده‌ی تکنولوژی سلام کند و به همین دلیل قرار است که سری 835 به مودم‌های X16 LTE تجیهز شود. پشتیبانی از شبکه‌های وای فای 802.11ad، قابلیت بهره بردن از سرعت دانلود ۱۰ برابر سریعتر از نسل اولیه‌ی دیوایس‌های 4G LTE، فناوری پردازش دیجیتال سیگنال 256-QAM، قابلیت 4×4 MIMO و پشتیبانی از امکان تجمع اپراتورهای مخابراتی تا ۴ واحد، از دیگر مشخصات اسنپدراگون 835 در زمینه‌ی فناوری‌های ارتباطی محسوب می‌شوند. واحد مودم نیز ۴۵ درصد ردپای کمتری از خود بر جای می‌گذارد و ۶۰ درصد مصرف باتری بهینه‌تری خواهد داشت.

همه چیز درباره‌ی پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام قبل از کنفرانس رسمی لو رفت!

نسل جدید پردازنده‌های موبایل کوالکام به سبب برخورداری از پلتفرم Haven، امنیت بالاتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و ایمنی را در سه لایه‌ی سیستم روی تراشه، دیوایس و سطح سیستمی فراهم می‌کند. این پلتفرم قادر است که هویت کاربران را بر مبنای رمزهای عبور، اثر انگشت، اثر عنبیه‌ی چشم و حتی فرم ظاهری صورت نیز تایید کند و این به معنای آن است که احتمالا در سال ۲۰۱۷ شاهد معرفی محصولات بیشتری با بهره‌گیری از سنسورهای بیوزیستی پیشرفته نظیر اسکنر عنبیه‌ی چشم و اسکنر صورت خواهیم بود.

در نهایت نیز کوالکام از قابلیت‌های پیشرفته‌ی پردازنده اسنپدراگون 835 در زمینه‌ی یادگیری ماشینی صحبت کرده است. قدرت کامپیوتری این تراشه قابلیت‌هایی نظیر امکان تشخیص اشیا برای تصویربرداری بهتر، دنبال کردن حرکات دست برای بهبود تجربه‌ی واقعیت مجازی، تشخیص صدا برای استفاده توسط دستیارهای هوشمند مجازی و تایید هویت بر مبنای فاکتورهای بیومتریک را در اختیار سازندگان و کاربران قرار می‌دهد.

در نهایت با جمع بندی توضیحات بالا متوجه می‌شویم که با رونمایی از سری ۸۳۵، ما نه تنها با یک تراشه‌ی جدید، بلکه با نسل جدیدی از محصولاتی مواجه خواهیم بود که احتمالا تجربه‌ی کاربری ما از قابلیت‌های تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها را به مرحله‌ی جدیدی وارد خواهند کرد؛ نسلی که قرار است همه چیز در آن سریع‌تر باشد، مصرف باتری بهینه‌تری به ثبت برساند و طراحی ظریف‌تری را در اختیارمان قرار دهد.

فروشگاه اینترنتی جانبی فروش لنز موبایل و ماکت موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*