هدست واقعیت مجازی لنوو مجهز به ویندوز هولوگرافیک

هدست واقعیت مجازی لنوو مجهز به ویندوز هولوگرافیک معرفی شد

همانطور که انتظار می‌رفت و مایکروسافت چندی پیش خبر از ساخت هدست های 300 دلاری از سوی لنوو و چند شرکت حوزه کامپیوتری داده بود، پس از مدت‌ها فعالیت در حوزه سخت افزاری واقعیت مجازی و طی یک همکاری دوجانبه بین لنوو و شرکت مایکروسافت، نمونه اولیه هدست واقعیت مجازی لنوو مجهز به پلتفرم ویندوز هولوگرافیک (Windows Holographic) رونمایی شد.

هدست واقعیت مجازی لنوو نسخه‌ی دیگری از هدست های قدرتمند کامپیوتری نظیر اوکولوس ریفت (Oculus Rift) و اچ تی سی وایو (HTC Vive) خواهد بود که به مراتب  کوچک‌تر و سبک‌تر شده است. لنوو می‌گوید نسخه نهایی این محصول تنها 350 گرم خواهد بود؛ این درحالیست که رقبایی نظیر وایو از وزن بالاتر 550 گرم برخوردارند. از نظر طراحی نیز شاهد تحولی بسیار خوب در این هدست هستیم. این هدست با الهام گرفتن از رویکرد پلی استیشن وی آر (Playstation VR) و تعلیق لنز در مقابل چشمان کاربران به جای یک نگهدارنده از طریق یک بند استفاده کرده است.

هدست واقعیت مجازی لنوو مجهز به ویندوز هولوگرافیک

وضوح بالای نمایشگرهای هدست واقعیت مجازی لنوو نویدبخش کیفیت تصاویر بالا هستند

این هدست از دو پنل اولد 1440×1440 پیکسلی به عنوان نمایشگر استفاده می‌کند که رزولوشنی بالا‌تر از دو هدست قدرتمند ریفت و وایو را به ارمغان آورده است. هرچند که متاسفانه نمونه اولیه این هدست چندان کارایی ندارد، بنابراین نمی‌توانیم در خصوص عملکرد آن نظر دهیم. اما بدون شک با این میزان رزولوشن صفحه باید انتظار تصاویر با کیفیتی را داشته باشیم. سوال دیگری که در این میان به وجود می‌آید، نحوه کارایی ردیاب های هدست واقعیت مجازی لنوو است. این هدست از سیستم ردیابی شش درجه‌ای داخلی و خارجی استفاده می‌کند، این بدان معناست که نیاز مبرمی به وجود دوربین های خارجی نیست، اما این تکنولوژی هنوز به مرحله تجاری نرسیده است و ما نسبت به کارایی پیاده سازی ویندوز هولوگرافیک بر روی آن مطمئن نیستیم. علاوه بر این لنوو هیچ کنترل حرکتی برای هدست خود تولید نکرده است، بلکه وظیفه این کار را به شرکت های شخص ثالث سپرده است تا به سلیقه خود این محصولات را برای ویندوز هولوگرافیک تولید کنند.

هدست واقعیت مجازی لنوو مجهز به ویندوز هولوگرافیک

اما مهم‌ترین چیز برای موفقیت یک هدست واقعیت مجازی، محتوای آن است. لنوو عنوان می‌کند که تمامی اپلیکیشن های موجود در فروشگاه ویندوز در یک حالت تئاتریک شناور به نمایش درمی‌آیند و بسیاری از نرم افزارهای هولولنز مایکروسافت نیز برای استفاده در این پلتفرم آماده سازی خواهند شد. هدست واقعیت مجازی لنوو دو دوربین در قسمت جلویی خود نیز خواهد داشت تا از اپلیکیشن هایی که نیازمند پروژکتور اپتیکال هولونلز هستند نیز بتواند بهره‌مند باشد.

این هدست که هنوز برای ان نامی انتخاب نشده در سال جاری میلادی با قیمتی بین 300 الی 400 دلار روانه بازار خواهد شد. لنوو می‌گوید که قیمت این دستگاه چندان هم از 300 دلار فراتر نخواهد رفت تا همچنان آن را به قاتل هدست های واقعیت مجازی بزرگ بدانیم.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*