معماری وگا

AMD کارت های گرافیک جدید مبتنی بر معماری وگا را در نمایشگاه CES 2017 معرفی خواهد کرد

به‌نظر کمپانی بزرگ AMD نیز قصد دارد در نمایشگاه CES 2017 رسما از کارت های گرافیک جدید مبتنی بر معماری وگا (Vega) رونمایی کند. براساس شایعه‌های موجود، نسل جدید کارت های گرافیک شرکت AMD با قدرتی بالاتر از قبل، توانایی مغلوب کردن کارت های رده بالای شرکت انویدیا را خواهند داشت.

البته مدیران همراه با انتشار این خبر، تیزری جدید را هم منتشر کرده‌اند که برخلاف انتظارمان، خبری از هیاهو و قدرت‌نمایی در آن نیست. طی این ویدیو یک کودک با نواختن درام (ِDrum) وارد صحنه شده و خود را به محلی می‌رساند که احتمالا پیام آن، یک اقدام همگانی یا نوعی شورش باشد. درواقع AMD با ساخت این ویدیو، به‌نوعی رقابت سخت خود با شرکت انویدیا را نشان می‌دهد که با توجه به آمار و ارقام و سهم قابل توجه انویدیا از بازار، چنین چیزی ما را متعجب نمی‌کند. با این‌حال کارت های گرافیک مبتنی بر معماری وگا تنها مسئول افزایش نرخ فریم در بازی‌های رایانه‌ای خواهند بود.

به‌علاوه در این ویدیو برخی از سمبل‌های انقلابی از فیلم قدیمی آخرین فرمان (The Last Command) که در سال 1928 تولید شده و بخشی از انقلاب روسیه در سال 1917 را به تصویر می‌کشد نیز دیده می‌شود. شاید چنین چیزی را بتوان انقلاب دوباره شرکت AMD در زمینه تولید کارت های گرافیک تفسیر کرد. هرچند قبول این موضوع که مهندسین این شرکت بتوانند کارتی قویتر از GTX 1080 شرکت انویدیا را تولید کنند، کمی سخت خواهد بود. اما نباید عملکرد خوب AMD در زمینه تولید کارت های ارزانتر و مقرون به صرفه را نادیده گرفت.

علاوه بر آن، تیزر تبلیغاتی AMD با تشویق کاربران به بازدید از سایت کوچک این شرکت برای کارت های سری وگا، از شما می‌خواهد “کمی سر و صدا کنید”. در این سایت علاوه بر تیزر AMD، شمارش معکوس برای معرفی کارت های گرافیک مبتنی بر معماری وگا نیز دیده می‌شود که زمان آن را 5 ژانویه (16 دی ماه) نشان می‌دهد.

به هر صورت جدال میان AMD و Nvidia در کنار جذابیت‌های بسیار برای جبهه‌های سرخ و سبز، می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر آینده کارت های گرافیک داشته باشد. فراموش نکنید که شرکت انویدیا نیز برنامه‌های خاص خود را برای نمایشگاه CES 2017 دارد. در ادامه می‌توانید تیزر رسمی AMD را مشاهده کنید:

تیزر رسمی AMD برای کارت های مبتنی بر معماری وگا

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*