موبایل گلکسی S8

موبایل گلکسی S8 احتمالا بدون دکمه فیزیکی هوم عرضه خواهد شد

اگر اهل دنبال کردن اخبار فناوری و به خصوص حوزه گوشی‌های هوشمند باشید، بدون شک در جریان هستید که طی هفته‌های اخیر تقریبا هر روز شاهد درز شایعاتی پیرامون قابلیت‌ها و ویژگی‌های موبایل گلکسی S8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) بوده‌ایم. در ادامه همین داستان نیز ساعاتی پیش برخی منابع نزدیک به سامسونگ فاش کردند که پرچمدار بعدی این شرکت احتمالا بدون دکمه فیزیکی هوم عرضه خواهد شد.

منبع خبر که یک کاربر توییتری با نام David Ruddock بوده، مدعیست که سامسونگ نه تنها کلید فیزیکی هوم را از موبایل گلکسی S8 حذف کرده، بلکه از کلیدهای سخت افزاری ناوبری نیز صرفه نظر کرده و احتمالا این محصول نیز همچون دیگر پرچمداران اندرویدی از کلیدهای ناوبری نرم افزاری بهره خواهد برد. شایعات اخیر با اخبار قبلی منتشر شده از سوی بلومبرگ (Bloomberg) مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد از دکمه هوم فیزیکی و جک هدفون 3.5 میلی‌متری در گلکسی اس 8 استفاده نکند، همخوانی دارد.

موبایل گلکسی S8 از ماه آوریل 2017 به بازار عرضه خواهد شد

البته حذف شدن جک هدفون موجب ناراحتی بسیاری از کاربران خواهد شد که سامسونگ باید برنامه‌ای مناسب (مانند تعبیه داک تبدیل در جعبه) برای حل این مشکل داشته باشد. به هر صورت حذف این جک می‌تواند به باریک‌تر شدن گوشی، افزایش حجم باتری و یا اسپیکرهای استریو منتهی شود. در سوی دیگر اگر به یاد داشته باشید، اواسط مهر ماه بود که پایه‌گذار دستیار صوتی سیری یعنی شرکت Viv به تصاحب سامسونگ درآمد. حال این امکان وجود دارد که مدیران، از آخرین فناوری‌هایی توسعه داده شده توسط مهندسین این شرکت در گلکسی اس 8 استفاده کنند.

David Ruddock همچنین معتقد است که موبایل گلکسی S8 نه تنها دارای دکمه مجازی ناوبری بر روی نمایشگر است، بلکه این دکمه‌ها از قابلیت تاچ سه بعدی یا همان فورس تاچ شرکت اپل نیز بهره می‌برند و این یعنی آنکه کاربران حتی قادر خواهند بود بسته به سلیقه خود کارایی خاصی را برای این کلیدها تعریف کنند.

از آنجا که هم اخبار قبلی و هم شایعات جدید همگی بر حذف دکمه فیزیکی هوم در موبایل گلکسی S8 اشتراک نظر دارند، سامسونگ یا سنسور اثر انگشت را در قاب پشتی پرچمدار خود جای خواهد داد و یا اینکه این قطعه را در زیر نمایشگر تعبیه خواهد کرد.

در هر حال بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ برای جبران شکست گلکسی نوت 7 و از طرفی برای اعاده حیثیت هم که شده تمام تلاش خود را در جهت توسعه یک گوشی فوق‌العاده به کار خواهد گرفت، از این رو برای مشاهده نتیجه کار این شرکت کره که احتمالا در نمایشگاه MWC 2017 معرفی خواهد شد، کافیست چند هفته دیگر صبر پیشه کنیم.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*