رایجترین مشکلات هواوی میت 9

رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 و راه حل های پیشنهادی

گوشی‌های سری میت (Mate) کمپانی چینی هواوی، به خاطر زیبایی در طراحی و شکل ظاهری، صفحه‌ نمایش‌های بسیار بزرگ و باکیفیت به همراه بهره‌مندی از باتری‌هایی غول‌پیکر با ظرفیتی بالا، تبدیل به محصولاتی محبوب نزد کاربران در سراسر جهان شده‌اند. آخرین گوشی این سری، به ارزش‌ها پایبند بوده و تمامی فاکتورهای یاد شده در بالا را با بهبود نسبت به قبل ارائه کرده است. با توجه به اینکه جدیدترین پرچمدار هواوی رفته رفته در حال پیدا کردن مسیر خود در بازارهای جهانی است، در این مطلب به بررسی رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 (Huawei Mate 9) پرداخته ایم.

 
مشکلات هواوی میت 9 تنها در برخی دستگاه‌ها مشاهده می‌شوند

با حفظ قابلیت‌های پیشین گوشی‌های سری میت نظیر صفحه نمایش بزرگ و باتری غول‌پیکر، ویژگی‌های جدیدی نظیر دوربین دوگانه لیکا (LEICA) نیز به میت 9 اضافه شده و بخش نرم افزاری نیز پیشرفت‌های شگرفی به خود دیده است. اگر از دوست‌داران گوشی‌های با صفحه نمایش بسیار بزرگ هستید، مطمئنا پرچمدار جدید شرکت هواوی یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رو خواهد بود.

همانند بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی تازه ارائه شده، محصول جدید و فوق تکنولوژیک هواوی نیز بدون مشکل نیست. با توجه به این موضوع، به بررسی رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 که در مدت اخیر کاربران این گوشی با آن‌ها مواجه شده‌اند و همچنین ارائه راه حل‌های پیشنهادی برای رفع آنان خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید این دسته از مشکلات در تمامی گوشی‌ها دیده نشده و نباید آن‌ها را سد راهی برای خرید چنین پرچمدار قدرتمندی بدانیم. به عبارت دیگر، تمامی گوشی‌‎های هواوی میت 9 به این مشکلات برخورد نکرده و احتمال اینکه شاهد هیچ کدام یک از این موارد نباشید، بسیار بالاست.

مشکل اول – مسائل مربوط به استفاده از Nova و دیگر لانچرها

رایج ترین مشکلات هواوی میت 9دسته‌ای از کاربران استفاده‌کننده از لانچرهای نصبی، مخصوصا لانچر نوا (Nova Launcher)، با این مشکل مواجه شده‌اند که رابط کاربری دستگاه به صورت خودکار و اغلب بعد از خروج از یک اپلیکیشن، به وضعیت عادی خود بازگشته و لانچر پیشفرض EMUI هواوی، کنترل رابط کاربری را به دست می‌گیرد. کاربران در ادامه مجبورند تا دوباره به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و لانچر مورد نظرشان را به عنوان ابزار پیشفرض نمایش رابط کاربری انتخاب کنند. و اما راه حل‌ها:

  • به نظر می‌رسد این مشکلات از مدیریت حافظه موقت (RAM) دستگاه و خصیصه پیشفرض ذخیره نیرو ناشی شده و سبب می‌شود تا فعالیت هر اپلیکیشنی که در پس‌زمینه در حال اجراست، متوقف شود. از آنجایی که لانچر نصبی نیز یک برنامه خارجی و غیر اصیل محسوب می‌شود، ابزار ذخیره نیرو فعالیت آن را نیز متوقف می‌کند. این دقیقا همان چیزی است که مشکلات مربوط به پنجره اعلانات (نوتیفیکیشن) را نیز ایجاد می‌کند. تا زمان ارائه یک آپدیت نرم افزاری برای رفع دائمی مشکل، راه‌هایی برای دست و پنجه نرم‌کردن با این دسته از رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 وجود دارد.
  • می‌توانید به لیست اپلیکیشن‌های اخیر (Recent Apps) استفاده‌شده نگاهی بیندازید. برخی لانچرهای نصبی همانند نوا، تنظیمات لانچر را در صورت استفاده از آن‌ها، نشان نخواهند داد. با توجه به این موضوع، ابتدا وضعیت رابط کاربری را بر روی لانچر پیشفرض هواوی قرار دهید. سپس، اپلیکیشن نوا (یا هر لانچر دیگری) را باز کرده و مستقیما به سوی تنظیمات آن بروید. اکنون دکمه نمایش اپلیکیشن‌های اخیر را زده و در ادامه باید قادر باشید تا صفحه تنظیمات را مشاهده کنید. آیکون کوچک قفل را فشار داده و آن را درجا قفل کنید.
  • لانچر نوا همچنین تنظیمی با عنوان اگرسیو دسکتاپ (Aggressive Desktop) در دل خود دارد که برای تعداد زیادی از کاربران، فعال‌کردن آن راه حلی کاربردی برای رفع مشکل بوده است.

مشکل دوم – مسائل مربوط به عملکرد

رایج ترین مشکلات هواوی میت 9عده‌ای دیگر از کاربران، فریزشدن به صورت تصادفی توسط گوشی را گزارش داده‌اند. علاوه بر آن نمونه‌هایی از آهستگی و کاهش سرعت استفاده از رابط کاربری و همچنین لگ‌های گاه و بی‌‌گاه (نه چندان زیاد) گزارش شده است. و اما راه حل‌ها:

  • اپلیکیشن گریفینی (Greenify) را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید. با استفاده از این نرم افزار، لیستی از برنامه‌های فعال که سبب بیدار نگه‌ داشتن گوشی شما و احتمالا ایجاد رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 شده‌اند را مشاهده می‌کنید. این امکان وجود دارد تا تنظیمات این دسته از برنامه‌ها را تغییر داده و به این وسیله در کاهش کندی رابط کاربری تاثیرگذار باشید.
  • با وجود فعال‌بودن برنامه‌های زیاد در گوشی، بعید نیست تا کندی و لگ گوشی تنها به خاطر یک اپلیکیشن خرابکار اتفاق افتاده باشد. گوشی را در حالت سیف مود (Safe Mode) بوت کرده (آموزش آن در ادامه قرار داده خواهد شد) و سپس وضعیت مشکل یاد شده را کنترل کنید. اگر مشکل رفع شده بود، پس مطمئنا کار، کار یک اپلیکیشن خرابکار است. می‌توانید فرآیند را با پاک‌کردن اپلیکیشن‌های اخیر نصب شده، مخصوصا آن‌هایی که بعد از نصبشان مشکل کم کم بروز کرده آغاز کنید. اگر اطلاعات چندان مهمی بر روی گوشی خود نداشته و برای نصب مجدد اپلیکیشن‌ها و انجام دوباره تنظیمات تمامی آن‌ها حوصله کافی دارد، بهترین پیشنهاد ریست فکتور‌ی‌کردن خواهد بود. البته این راه حل را به عنوان آخرین گزینه موجود پیاده‌سازی کنید.

برای بوت کردن گوشی ابتدا دکمه‌ پاور را نگه دارید تا یک منوی پاپ آپ برایتان نمایش داده شود. سپس داخل این منو انگشتتان را بر روی گزینه‌ی Power Off گذاشته و کمی نگه دارید تا یک منوی پاپ آپ دیگر باز شود. حالا دکمه‌ OK را لمس کرده تا دستگاه شما ری‌استارت شود و بر روی حالت ایمن قرار بگیرد.

راهکار دوم دیگری نیز برای این کار وجود دارد. ابتدا دستگاه را خاموش کرده و سپس دکمه پاور را بزنید و آن را تا زمان آغاز فرآیند بوت شدن نگه دارید. به محض اینکه شروع فرآیند بارگذاری را مشاهده کردید، دکمه کاهش و افزایش صدا را به طور همزمان فشرده و آن‌ها را نگه دارید. این دکمه‌ها را تا زمان تکمیل فرآیند بوت شدن نگه دارید. حالا قفل دستگاه را باز کرده و در ادامه باید مشاهده کنید که دستگاه در حالت ایمن (Safe Mode) بوت شده است. اگر این روش‌ها برای شما کار نکرد، از راهنمای انتهای مطلب استفاده کنید.

مشکل سوم – مسائل مربوط به تخلیه باتری

رایج ترین مشکلات هواوی میت 9همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، بهره‌مندی از باتری‌هایی غول‌پیکر با ظرفیت‌های بالا، از جمله خصیصه‌های اصلی گوشی‌های سری میت است. به لطف استفاده از باتری عظیم 4 هزار میلی‌آمپری همانند گوشی‌های میت پیشین، باید شاهد آن باشیم که در صورت استفاده متداول و عادی، در بدترین حالت برای دو الی سه روز نیازی به شارژ مجدد دستگاه نباشد. با این وجود برخی از کاربران یکی از رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 را به باتری آن مربوط دانسته و از اتمام باتری طی 6 تا 8 ساعت با وجود استفاده معمولی گلگی دارند. و اما راه حل‌ها:

  • می‌دانیم در گوشی‌های اندروید با وارد شدن به بخش تنظیمات مربوط به باتری، میزان استفاده از آن توسط بخش‌های مختلف، اعم از صفحه نمایش، شبکه موبایل و دیگر اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود. همواره به این آمار توجه کرده و در صورت مشاهده مصرف بیش از حد توسط یک نرم افزار به هر دلیل، به حذف آن اقدام کنید. اگر این نرم افزار، جزو برنامه‌های سیستمی است، چاره‌ای جز صبر کردن تا زمان ارائه یک به روز رسانی برای رفع رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 در زمینه باتری ندارید. همچنین اپلیکیشن‌های توانمندی نیز در گوگل پلی یافت می‌شوند که می‌توان از آن‌ها برای کنترل مصرف انرژی و گرفتن آمار کلی، استفاده کرد.
  • در رابطه با رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 مربوط به باتری، دسته‌ای از کاربران دریافته‌اند که خالی شدن باتری در برخی مواقع توسط اپلیکیشن اکسچنج ایمیل (Exchange Email) و در برخی مواقع توسط مسائل مربوط به همگام‌سازی تقویم گوگل ایجاد شده است.

مشکل چهار – مسائل مربوط به اتصال

رایج ترین مشکلات هواوی میت 9مشکلات مربوط به اتصالات در بسیاری از گوشی‌ها متداول است، به همین دلیل مشاهده عدم توانایی استفاده از بلوتوث و یا وای فای به منظور اتصال به دستگاه‌های بی سیم در میان رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 چیز عجیبی نیست. در مورد پرچمدار هواوی برخی کاربران همچنین حین اتصال به یک شبکه بدون سیم، که به وسیله پسورد محافظت شده، با مشکل مواجه می‌شوند. و اما راهکارها:

عدم اتصال به وای فای محافظت شده

در حالی که میت 9 قادر است تا همانند تمامی دیگری گوشی‌های اندرویدی به روترهای وای فای متداول متصل شود، برای اتصال به آن‌هایی که با متد احراز هویت 802.11 محافظت می‌شوند با مشکل مواجه است. دکمه‌های اتصال (Connect) و ذخیره (Save) همچنان غیر قابل استفاده و لمس باقی می‌مانند، در حالی که کاربر نام کاربری و رمز عبور صحیح را وارد کرده است. روش حل این مشکل بسیار ساده است. تنها کافی است در تنظیمات سی ای سرتیفیکیت (CA Certificate)، حالت “تعیین‌نشده” (Unspecified) را به “عدم تایید” (Do not validate) تغییر دهید.

مسائل و مشکلات عمومی وای فای

  • هم دستگاه و هم گوشی را برای حداقل ده ثانیه خاموش کرده و سپس روشن کنید. در ادامه برای برقراری مجدد اتصال میان آن‌ها تلاش کنید.
  • به قسمت تنظیمات ذخیره نیرو (Settings – Power saving) رفته و مطمئن شوید که این آپشن خاموش است.
  • از اپلیکیشن وای فای آنالیزر (Wi-Fi Analyzer) استفاده کرده و میزان تبادل داده و ترافیک کانال خود را کنترل کنید. در ادامه، کانال بهتری را میان خود و روتر انتخاب کنید.
  • با رفتن به تنظیمات وای فای (Settings – Wi-Fi)، اتصال مورد نظر را انتخاب کرده و بعد از نگه داشتن انگشت خود برای چند ثانیه بر روی آن، فراموشی (Forget) را بزنید. بعد از پاک شدن رمز عبور، مجددا نسبت به وارد کردن اطلاعات و رمز عبور برای اتصال به روتر اقدام کنید.
  • از آپدیت‌بودن نرم افزار مربوط به روتر اطمینان حاصل کنید.
  • از آپدیت‌بودن نرم افزار و اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه اطمینان حاصل کنید. به تنظیمات پیشرفته (Wi-Fi – Settings – Advanced) رفته و آدرس فیزیکی (مک آدرس – MAC) را مشاهده کنید. در ادامه به روتر مراجعه کرده و از مجاز بودن این آدرس در لیست فیلترینگ روتر اطمینان حاصل کنید.

مسائل و مشکلات عمومی بلوتوث

  • حین برخورد به مشکل برای اتصال به خودرو به منظور پخش موزیک و دیگر موارد، به راهنمای دستگاه پخش خودرو مراجعه کرده و حتما یک بار اتصال خود را ریست کنید.
  • مطمئن شوید که بخش مهمی از فرآیند برقراری ارتباط میان دو دستگاه از قلم نیفتاده است.
  • به تنظیمات بلوتوث (Settings – Bluetooth) مراجعه کرده و مطمئن شوید چیزی برای تغییردادن وجود ندارد.
  • به تنظیمات بلوتوث مراجعه کرده و تمامی دستگاه‌های جفت شده (Paired) را پاک کنید و سپس نسبت به برقراری ارتباط میان آن‌ها از ابتدا اقدام کنید.
  • وقتی مشکل اتصال جدی شده و حین برقراری ارتباط بی‌سیم با دستگاه‌های زیادی مشکل به وجود بیاید، تنها یک به روز رسانی ویژه آن را برطرف خواهد کرد.

مشکل پنج – مشکلاتی که تنها وابسته به ارائه یک به روز رسانی هستند

رایج ترین مشکلات هواوی میت 9برای دسته‌ای از رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 که عده‌ای از کاربران از زمان دریافت گوشی با آن مواجه شده‌اند، متاسفانه راه حلی کاربردی برای رفع و رجوع وجود ندارد. در این شرایط تنها چاره ممکن، انتظار تا زمان ارائه یک به روز رسانی رسمی است. خوشبختانه شرکت‌های گوشی‌ساز همواره ارائه آپدیت برای پرچمدارانشان را در نقطه تمرکز قرار می‌دهند، پس نیاز به صبر ایوب ندارید. برخی از این مشکلات عبارتند از:

عدم امکان کنترل صدا حین قفل‌بودن صفحه: از دیگر رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 ، عدم امکان کنترل صدا حین گوش‌دادن به موزیک در زمان قفل‌بودن صفحه است. با توجه به این مشکل، کاربر هر دفعه برای تغییر حجم صدا مجبور است تا قفل صفحه را باز کند، کاری که انجام آن به دفعات حین گوش‌دادن به موسیقی، شدیدا آزاردهنده است. این مشکل البته در زمان استفاده از اپلیکیشن اسپاتیفای (Spotify) رایج است، اما دسته‌ای از کاربران حتی هنگام استفاده از دیگر پخش‌کننده‌ها نیز با آن مواجه شده‌اند.

حساسیت لمس: گلگی برخی کاربران، در حد انتظار نبودن حساسیت لمس صفحه نمایش، مخصوصا در کناره‌های سمت راست و سمت چپ آن است. برای رفع این مشکل اکنون هواوی یک به روز رسانی ارائه کرده است که کاربران مواجه‌شده با این دسته از رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 می‌توانند آن را دریافت کنند.

اشکالات پنجره اعلانات (نوتیفیکیشن): مشکلات یاد شده در بالا اعم از خطا در مدیریت حافظه و بهینه‌سازی باتری، که مشکلاتی را برای لانچرهای نصبی ایجاد می‌کردند، همچنین در برخی مواقع سبب ایجاد مسائلی در پنجره اعلانات می‌شوند تا کرکره آن، آن طور که باید روان و سریع بالا و پایین نرود. برای این مشکل نیز هواوی یک به روز رسانی عرضه کرده و کاربران می‌توانند آن را دریافت کنند.

راهنمایی: ریست دستگاه، حالت ایمن، پاک‌کردن پارتیشن کش

رایج ترین مشکلات هواوی میت 9ریست دستگاه

متد اول: دستگاه را خاموش کنید. سپس، دکمه‌های پاور و کاهش صدا را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید. به محض اینکه لوگو هواوی را مشاهده کردید، دکمه‌ها را رها کنید. با استفاده از کلید‌های کنترل صدا، در منو بالا و پایین رفته و بعد از قرارگرفتن بر روی گزینه “پاک‌کردن دیتا / بازگشت به تنظیمات کارخانه” (wipe data/factory reset)، دکمه پاور را برای تایید عملیات فشار دهید. فراموش نکنید قبل از انجام این کار از همه اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان (بک آپ) تهیه کنید، چرا که کل حافظه پاک خواهد شد.

متد دوم: وقتی دستگاه روشن است، به تنظیمات بروید. تا رسیدن به “تنظیمات پیشرفته” (Advanced Settings) اسکرول کرده و سپس “بک آپ و ریست” (Backup & Reset) را برگزینید. در ادامه، “بازگشت به تنظیمات کارخانه” (Factory Data Reset) را انتخاب کرده و آن را تایید کنید. گفتنی است بخش قابل توجهی از رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 با بازگشت به تنظیمات کارخانه و راه‌اندازی مجدد دستگاه حل می‌شوند.

متد سوم: وقتی دستگاه روشن است، اپلیکیشن تماس را باز کرده و کد *#*#2846579#*#* را وارد کنید. در صفحه تنظیماتی که در مقابلتان باز می‌شود، ریست فکتوری را برگزینید.

بوت‌کردن در حالت ایمن (سیف مود)

  • دستگاه را خاموش کرده و سپس دکمه پاور را برای ری‌استارت‌کردن گوشی فشار دهید و آن را نگه دارید.
  • به محض اینکه لوگو هواوی نمایان شد، دکمه پاور را رها کرده و در همان لحظه سریعا دکمه کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید.
  • تا زمان اتمام بوت‌شدن مجدد، کلید کاهش صدا را نگه دارید. وقتی “Safe Mode” را گوشه پایین، سمت چپ مشاهده کردید، آن را رها کنید.
  • برای خارج‌شدن از حالت ایمن، دستگاه را ری‌استارت کنید.

پاک کردن پارتیشن کش

دستگاه را خاموش کرده و سپس کلیدهای پاور و کاهش صدا را به طور همزمان نگه دارید. به محض مشاهده لوگو هواوی، کلیدها را رها کنید. از کلیدهای کنترل صدا برای جابه‌جایی در این منو استفاده کرده و بعد از رفتن بر روی گزینه “پاک کردن پارتیشن کش” (wipe cache partition)، آن را با استفاده از کلید پاور تایید کنید. تهیه بک آپ از تمامی اطلاعات پیش از این کار فراموش نشود.

در این مطلب به بررسی رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 و راه حل‌های پیشنهادی برای رفع آن‌ها پرداختیم. فراموش نکنید پرچمدار جدید هواوی هم از نظر زیبایی و هم از نظر مشخصه‌های سخت افزاری، بر فراز برخی از پرچمداران دیگر کمپانی‌ها ایستاده و برای دوست‌داران گوشی با صفحه نمایش بزرگ بهترین انتخاب است. رایج ترین مشکلات هواوی میت 9 در همه دستگاه‌ها مشاهده نشده و تنها عده کمی از کاربران با آن‌ها مواجه می‌شوند، پس برای خرید این محصول به خود شک راه ندهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. سلام. من از گوشیم فوقا العاده راضی ام .ولی مدتیه صدای بلند گوهای گوشیم کم شده.آیا چاره ای داره؟؟؟

  2. سلام
    چطوری جستجو و اسکن برنامه و پیام ها و… روی صفحه گوشی حذف کنم😥

  3. باسلام
    گوشی هواوی میت 9 من مدتی هست که اطراف عکس هایی که با دوربین پشت گرفته می‌شود مثل حالت پرتره هاله می اندازد که حتی با ریست کردن دوربین و غیرفعال کردن تمامی حالات و آپشن های دوربین هم اصلاح نمی‌شود. این نقص در حالتی که به قدرت سیاه و سفید عکس گرفته می‌شود وجود ندارد و فقط در حالت عادی دیده می‌شود. لطفا راهنمایی کنید.

  4. چرا دارید از mate 9 اشکال میگیرید همه این مواردی که این بالا گفتید اصلا تو میت 9 وجود نداره به خصوص قفل صفحه و کم و زیاد 100 درصد وجود داره

  5. سلام خسته نباشید من توی گوشی میت 9 گه گرفتم مشکلی که دارم آهنگ های موجود توی گوشی داخل موزیک پلیر نشون نمیده هر چند بار هم که اسکن میکنم باز هم مینویسه اهنگی موجود نیست چیکار کنم که درست بشه لطفا راهنمایی کنید

  6. اصلا گیر نمیکنه ,خیلی قویه ,فیلم باهاش انکد کن , پشت زمینه هزار تا برنامه اجرا کن لگ نمیشه , فقط یه بدی داره , تحت هیچ شرایطی وصل نمیشه به تلوزیون , نه از طریق بلوتوت نه وای فای ,نه پورت یو اس پی , او تی حی هم نمیهخوره

  7. واقعا از سایت گجت نیوز دلخورم که همچین تخریبی نسبت به mate 9 انجام داده من خودم یک ماهه این گوشی گرفتم و تا حالا هیچکدوم از مواردی که تو این مقاله ذکر شده نداشته من خودم قبل از خرید این گوشی فکر میکردم هواوی یه برنده بی کیفیته اما وقتی با این گوشی کار کردم فهمیدم اشتباه میکردم

    • درود بر شما
      دوست عزیز اگر دنبال کننده اخبار گجت نیوز باشید حتما اطلاع دارید که همیشه بعد از معرفی یک گوشی تمام مشکلاتی که در مورد اون از طریق کاربران گزارش شده رو بررسی کرده و راه حل های احتمالی رو ارائه میکنیم. اگر با دقت مطالعه کنید اشاره کردیم که این مشکلات ممکنه برای همه نباشه و فقط برای برخی از کاربران رخ بده که امری طبیعی بوده و در مورد تمام محصولات بازار صدق میکنه. هیچ تخریبی در کار نیست.
      موفق باشید

  8. سلام لو گوی هوآوی روی صفحه گوشی من (مدل G730-u10 پس از زنگ زدن و رد مکالمه) نمایان شده و هیچ کلیدی کار نکرد.برای خاموش کردن فقط باطری بایستی جدا شود و پس از روشن کردن مجددا لوگو ظاهر میشه وکاری نمیتونم بکنم. برای رفع اشکال راهنماییم کنید

  9. سلام من دیروز بیل172دانلود کردم باطری در حال استند بای خالی میکنه چکار کنم تورو خدا راهنمایم کنین

  10. سلام من یه هفته نیست که میت9 گرفتم و بعد از اپدیت بیلد172 هندزفری و هدفون سمت راستشون کار نمیکنه، هیچ آسیبی و ضربی هم بهش نرسیده ممکنه به خاطر سخت افزاری باشه؟ ممنون میشم جوابمو بدین

  11. سلام لطفا درصورت امکان راهنمایی فرمایید؟؟بنده یکدستگاه گوشی هوآوی میت9دارم که یکی ازدوستانم ازچین برایم آورده است,ولی متاسفانه زبان فارسی ندارد,کیبورد انگلیسی وفارسی راتونستم روش نصب کنم.حتی فروشگاه گوگل پلی نیز باز نمیشود,برنامه های نصب شده روی خودش به زبان چینی میباشد اگه میشه راهنمایی کنیدوبنده درکرج سکونت دارم.

  12. اینا حتما به خاطر استفاده نامناسب یا اگاه نبودن از امکانات هواویه!خودم پی ایت دارم که دوسال پیش تولید شده! نه در اجرای بازی مشکل نه در باتری! لگ هم اصلا نداره و اصلا هنگ نکرده که مجبور شم ریستارتش کنم! در مجموع هواوی عالیه!

  13. مشکل از خودتون ابای