رنو کولئوس

رنو کولئوس (Renault Koleos) در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی می‌شود

شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده‌ی رسمی شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در ایران قصد دارد تا حضور پررنگی را در نمایشگاه خودروی تهران داشته باشد. یکی از برنامه‌های نگین خودرو در این رویداد، رونمایی از شاسی بلند جدید فرانسوی به نام رنو کولئوس (Renault Koleos) است.

نمایشگاه خودروی تهران در بهمن‌ماه سال جاری در شهر آفتاب برگزار خواهد شد و شرکت نگین خودرو نیز در غرفه‌ای به وسعت هزار متر مربع، محصولات رنوی فرانسه را در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد داد. مهم‌ترین برنامه‌ی رنو و شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده‌ی این خودروساز فرانسوی در نمایشگاه خودروی تهران، رونمایی از شاسی بلند جدید و لوکس رنو کولئوس است. Renault Koleos پس از موفقیت تلیسمان (Talisman) در بازار ایران، می‌تواند برگ برنده‌ی رنو در بازار شاسی بلندهای کشورمان باشد.

رنو کولئوس

شرکت خودروسازی رنو در این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری استفاده کرده که توانایی قدرتی معادل 170 اسب بخار و گشتاور 233 نیوتن متر را دارد. به این ترتیب کولئوس، خودرویی در حد و اندازه‌ی رقبای خود در این کلاس است. همچنین این شاسی بلند 1.6 تنی به طور متوسط 9 لیتر سوخت مصرف می‌کند که نشان‌دهنده‌ی کم‌مصرف بودن آن است. در بخش گیربکس نیز رنو بار دیگر از تجربیات و دانش خود استفاده کرده و گیربکس CVT را با نام اختصاصی X-Tronic  برای کولئوس عرضه کرده است.

رنو کولئوس از سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند بهره می‌برد که بر اساس آن راننده می‌تواند طبق شرایط جاده و نیاز خود، آن را برای رانندگی در جاده‌های معمولی و تردد در شهر، برای تردد در مسیرهای لغزنده و یا برای شرایط آفرود و زمین‌های گلی تنظیم کند. در هنگام تردد در مسیرهای ناهموار، سیستم تعلیق این خودرو از استحکام بالایی برخوردار است و می‌تواند در برابر ضربات مقاومت کند. علاوه بر آن، ضربات تا حدود زیادی به کابین خودرو نمی‌رسد تا آرامش سرنشینان برهم نخورد.

رنو کولئوس

رنو کولئوس در کنار خودروی تلیسمان، نشان‌دهنده‌ی سبک جدید طراحی محصولات شرکت خودروسازی فرانسوی رنو در ایران خواهند بود و به همین دلیل قابل پیش‌بینی است که با استقبال بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان نمایشگاه خودروی تهران مواجه شود. شرکت نگین خودرو تصمیم دارد تا Koleos را با قیمت نزدیک به 200 میلیون تومان در بازار به فروش برساند و رقیبی جدی را برای سایر خودروهای این کلاس در ایران عرضه کند.

نمایشگاه خودروی تهران از روز 26 تا 30 بهمن‌ماه در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود و چندین شرکت داخلی و خارجی، محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت. صاحب‌نظران حوزه‌ی خودرو، رونمایی از رنو کولئوس را یکی از مهم‌ترین اتفاقات این رویداد می‌دانند. در ادامه با مشخصات فنی این خودرو بیشتر آشنا می‌شوید.

رنو کولئوس

مشخصات و امکانات رنو کولئوس

وزنهزار و 622 کیلوگرم
حجم موتور2 هزار و 488 سی‌سی
نوع موتوربنزین‌سوز
تعداد سیلندر4
قرارگیری سیلندرهاخطی مستقیم
تعداد سوپاپ16
محل قرارگیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت‌رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک65 لیتر
حداکثر توان خروجی170 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی226 نیوتن‌متر در 3 هزار و 600 دور در دقیقه
سیستم انتقال قدرتموتور جلو چهار چرخ متحرک
جعبه دنده6 سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت181 کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت9.3 ثانیه
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP5
استاندارد آلایندگییورو 5
سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
سیکل ترکیبی مصرف سوخت9.5 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت شهری12 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده‌ای8 لیتر در 100 کیلومتر
سایر امکانات6 کیسه‌ی هوا- ترمز اضطراری EBA- سنسور هشدار موانع عقب و جلو- فرمان الکتریکی با ضریب متغیر- سیستم تهویه اتوماتیک- سیستم صوتی BOSE- گرم‌کن صندلی- صندلی با روکش چرمی- تنظیم برقی صندلی در 6 جهت- آینه وسط الکتروکرومیک- سانروف چندحالته- چراغ‌های زنون- مه‌شکن و چراغ سوم ترمز- سنسور باران- سیستم کروز کنترل- سیستم استارت دکمه‌ای- سیستم محدودکننده‌ی سرعت