سود 8 تریلیونی سامسونگ

سود 8 تریلیونی سامسونگ پس از شکست گلکسی نوت 7

سود 8 تریلیونی سامسونگ در سه ماهه آخر سال 2016 برای بسیاری که شاهد شکست پرچمدار این شرکت در این سال بودند، امری شگفت‌انگیز و غیر ممکن می‌نماید.

یقینا مشکلاتی که در خصوص انفجار گلکسی نوت 7 بوجود آمد و متعاقب آن متوقف کردن تولید این محصول و جمع‌آوری آن از بازار، به هیچ عنوان مورد نظر مدیران سامسونگ نبود. این فرایند می‌توانست ضربات جبران‌ناپذیری به این برند مشهور وارد کند و سهم بزرگی از بازار را از چنگ آن در آورد.

سود 8 تریلیونی سامسونگ در گمانه زنی های تحلیل گران

با این وجود پیش‌بینی متخصصان امر نشان می‌دهد که این بحران چندان تاثیری بر روی سود دریافتی توسط سامسونگ نداشته است. بر اساس گمانه‌زنی تحلیل‌گران نهادهای معتبر، سامسونگ در سه ماهه آخر سال 2016 به میزان 8/7 تریلیون وون (واحد پول کره جنوبی) سود عملیاتی داشته است.

بر اساس پیش‌بینی معتبر دیگری، سود عملیاتی سامسونگ در زمان یاد شده در حدود 8/5 تریلیون وون بوده است. این رقم با وجود آنکه کمتر از رقم قبل است، اما در قیاس با سود کسب شده توسط سامسونگ در سه ماه سوم سال که 5/2 تریلیون وون بوده است، رقم بالایی را نشان می دهد.

باید توجه داشت که سود عملیاتی کسب شده توسط سامسونگ در سه ماهه آخر سال هنوز توسط شرکت تایید نشده است، اما در صورتی که تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های مطرح شده در این زمینه درست باشد، می‌توان تنها یک نتیجه گرفت: اینکه برند سامسونگ آنچنان قدرت و افسونی دارد که شکستی مانند گلکسی نوت 7 هم چندان تاثیری برآن نداشته است!

متخصصین همچنین به پیش‌بینی سود کسب شده توسط سامسونگ در سال 2017 پرداخته و برای آن رقمی در حدود 36/8 تریلیون وون معادل 30/95 میلیارد دلار تخمین زده‌اند.

در حال حاضر سامسونگ درصدد است تا خاطره تلخ گلکسی نوت 7 را فراموش کند و بار دیگر با معرفی گوشی جدید گلکسی اس 8 در بازار ارز اندام کند. احتمال می‌رود در ماه آوریل سال جدید میلادی شرکت سامسونگ پرچمدار جدید خود را به بازار معرفی نماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. لازمه یک نکته اصلاح و یک نکته هم توضیح داده بشه
    نکته ی اول:
    شرکتی که جریمه ی 3000 میلیارد تومانی شده گلد ایران یعنی واحد لوازم خانگی ال جی در ایرانه. توضیحات بیشتر رو در دو لینک زیر بخونید.
    https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/10/01/1272576
    و
    http://www.tabnak.ir/fa/news/651874
    نکته ی دوم:
    غیر از نام شرکت متخلف و تبعات حاصل از تخلفش، همه ی بخشهای دیگر نظر اولم درسته. درضمن به اونا می تونید نکات زیر رو هم اضافه کنید که اتفاقن توسط زومیت هم پوشش داده شدن.
    صفحه نمایش ایفون رو از این به بعد چینی ها می سازند نه سامسونگ. پردازنده ی ایفون رو از این به بعد تایوانی ها می سازند نه سامسونگ. باتری ایفون رو از این به بعد ال جی می سازه نه سامسونگ. تازه اینا نوک کوه یخه و اگه اس هشت شکست بخوره سامسونگ میمیره؛ اگرچه آرزو می کنم اینطور نشه.
    پی نوشت:
    هنوز هم معتقدم که بودن یک سامسونگ خوب، بهتر از نبودشه و پیشنهاد تجدید ساختار سامسنگ رو هم من اولین بار به سامسونگ دادم که ترجمه ش رو شما توی سایتهای فارسی زبان هم دیدید و یه نفر هم اون رو به نام خودش در زومیت منتشر کرد. یک ماه بعد هم توسط مشاور سرمایه گذاری سامسونگ در امریکا تکرار شد.
    البته اگه خود سامسونگ برای پس انداز چند سنت در گرفتن تاییدیه ی باتری، اون رو به مرجع تست نده و بعد 5 میلیارد دلار زیان و 14 میلیارد دلار عدم النفع متحمل بشه، خودش باعث سقوط خودش شده و دفاع از این عملکردهای غلط سامسونگ یا هر کس و شرکت دیگه ای یعنی تعصب کور.
    من هم چون تعصبی در مقابله با سامسونگ نداشتم، به فاصله ی 12 ساعت، نظر قبلی خودم رو اصلاح کردم.

    زنده باد عقل سالم و منطق دور از تعصب.

  2. این غول به هیچ وجه شکست پذیر نیست.زنده باد سامسونگ و سامسونگی

    • یکی از دلایل برکناری رییس جمهور کره جنوبی فساد مالی سامسونگ بود. توی امریکا هم که ماشین لباسشویی هاش منفجر شد و معلوم شد از بست نگهدارنده ی سطل قلابی استفاده کرده. یعنی دزدی چند سنتی درست مثل باتری تقلبی که روی نوت هفت گداشت. این هفته هم مشخص شد سامسونگ سه هزار میلیارد تومان معادل یک تریلیون وون در اقتصاد ایران سود حاصل از قاچاق کرده. یعنی حدود دویست و هفتاد هزار تومان از جیب هر ایرانی دزدیده و حالا هم جریمه شده. امیر منصور آریا که اعدام شد هم سه هزار میلیاد اختلاس کرده بود. خبرش هم توی سایتهای رسمی مثل سایت مجلس هست. تقلب در مصرف برق یخچالهاش در ایران هم که پارسال لو رفت.
      متوجه هستی که داری برای دزدی که جیب خودت رو زده هورا می کشی؟!
      زنده باد عقل سالم و منطق دور از تعصب.
      خدایا، ایران را از دروغ و دشمن و خشکسالی در امان نگهدار.