جنگ حلب

تصاویر دلخراش از قبل و بعد جنگ حلب و میزان خسارات در بزرگترین شهر سوریه

جنگ حلب پس از حدود چهار سال و نیم نبرد و خونریزی به پایان خود نزدیک شده است. توافق آتش بس در بزرگترین شهر سوریه به مردمی که از شهر خود آواره شده بودند، اجازه داده تا کم‌کم به خانه‌های خود بازگردند. نیروهای طرفدار دولت هم که تقریبا تمام مناطق تحت کنترل شورشیان را در این شهر در اختیار گرفته‌اند، در تلاش هستند تا شهر را از حضور جنگجویان شورشی پاک‌سازی کنند.

جنگ حلب از سال 2012 شروع شد و بر اساس آمار، بیش از 30 هزار نفر در این شهر جان خود را از دست دادند و 20 هزار نفر دیگر نیز آواره شدند. شهر حلب که زمانی یک مقصد توریستی محبوب و مشهور با سنگ‌های مرمر دیدنی و جذاب بود، در حال حاضر و بر اثر نبرد نیروهای طرفدار دولت با مخالفان و تروریست‌های داعش به یک خرابه تبدیل شده است. بیشتر آثار باستانی این شهر آسیب دیده که از جمله‌ی آن می‌توان به مسجدی بزرگ مربوط به قرن 8 و ارگ حلب به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین قلعه‌های جهان اشاره کرد.

نبرد و خونریزی در حلب رو به پایان است اما بسیاری از آسیب‌ها و خرابی‌ها هیچ‌گاه قابل جبران نیستند. تصاویر دلخراش زیر از قبل و بعد جنگ در حلب سوریه تهیه شده و نشان‌دهنده‌ی میزان خسارات و خرابی‌ها در این شهر بزرگ است.

این مطلب در 3 صفحه تهیه شده و از قسمت انتهایی مطلب می‌توانید به صفحه‌ی مورد نظر مراجعه کنید

عکس‌هایی از قبل و بعد جنگ حلب

1#

جنگ حلب

2#جنگ حلب

3#جنگ حلب

4#جنگ حلب

5#جنگ حلب

6#جنگ حلب

7#جنگ حلب

8#جنگ حلب

9#جنگ حلب

10#جنگ حلب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. جنگ همینه چیزی غیر از این باشه جنگ نیست.
    ای کاش خوزستان و شهر های مرزی رو هم عکس قبل و بعدش رو قرار می داد.

  2. صبر کنید در عرض یک سال ایران کاری میکنه که مثل روز اولش بشه دارن حقوق های مارو کاهش میدن و حقوق بازشتگیمونو نمی دن نفت وکاز قیمتش میره بالا جور میشه انشالله ملت ایران خیلی ملت سخاوتمندی هستش

  3. وقتی تاریخ یک کشور را از بین ببرند دیگه چیزی از اون کشور باقی نمیماند

  4. هیچ هم جای تاسف نداره جنګ همینه وقتی که ایران تو جنګ کدوم کشور دلش به حال مردم ایران سوخت که بخواد دل من به حال اونا بسوزه

  5. واقعا تاسف باره … به نظر من تا این عربستان بیشرف هست و این داعش را تغذیه میده همین آش و همین کاسه هست

  6. چی بگم اصلا واقعا تاسف بار