هیوندای آی 20

هیوندای آی 20 جدید توسط کرمان موتور در ایران تولید خواهد شد

خودروی هیوندای i20 در گذشته به صورت وارداتی به کشورمان می‌آمد اما با خبر شدیم که قرار است شرکت کرمان موتور، نسل جدید این خودرو را در داخل ایران تولید و مونتاژ کند. هیوندای آی 20 جدید هنوز به صورت جدی وارد خاورمیانه نشده اما کرمان موتور تصمیم دارد تا آن را  در خط تولید خود قرار دهد.

در دوران پسابرجام شاهد ورود خودروهای جدید از خودروسازان بزرگ جهان در ایران بودیم. اکثر این برندها برای تولید و مونتاژ محصولات خود در ایران برنامه داشتند. پژو، سیتروئن و رنو از جمله شرکت‌هایی بودند که با جو خبری بسیار زیاد و با وجود صحبت‌های موافقان و مخالفان به ایران آمدند. اکنون نیز شاهد هستیم که یک خودروساز خصوصی در قلب کویر کرمان می‌خواهد سال 95 را با حضور خودروهای جدید مونتاژی به پایان برساند.

برخلاف خودروسازان دولتی، بخش خصوصی در سکوت خبری توانسته به نتایج خوبی مانند مونتاژ خودروهای هیوندای در کرمان و برنامه‌ی مونتاژ محصولات فولکس واگن در خط تولید شهریار دست پیدا کند. اکنون نیز با توجه به اخبار منتشر شده و بیلبوردهایی که در سطح شهر دیده می‌شود، متوجه شدیم که نخستین هاچ بک مونتاژی کرمان موتور به زودی وارد خیابان‌های کشور می‌شود. سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور نیز چندی پیش این موضوع را تایید کرده بود و از تولید خودروهای هیوندای مانند i20 و i10 در ایران خبر داد.

هیوندای آی 20

کرمان موتور در سال‌های تحریم با خودروهای چینی به بقای خود ادامه داد و تا حدودی نیز موفق بود و توانست نظر مشتریان را به سمت خود جلب کند. اینک با گذر از آن دوران، کرمان موتور قصد دارد تا حس خوب اصالت و کیفیت را به خطوط تولید خود بازگرداند. هیوندای آی 20 یک هاچ بک در کلاس جهانی است که از لحاظ طراحی و کیفیت در سطح خوبی قرار دارد و احتمالا با گیربکس اتوماتیک روانه‌ی بازار ایران خواهد شد.

در حال حاضر، هیوندای i20 مدل 2015 به صورت وارداتی و با قیمت بیش از 82 میلیون تومان در ایران عرضه می‌شود. این خودرو از یک موتور 1.4 لیتری و گیربکس 4 دنده اتوماتیک بهره می‌برد؛ اما i20 جدید مجهز به پیشرانه‌ی معروف 1.25 لیتری با قدرت 83 اسب بخار همراه با گیربکس 5 دنده دستی یا 4 دنده اتوماتیک است. شرکت کرمان موتور هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده که این خودرو را با کدام پیشرانه روانه‌ی بازار می‌کند. 6 کیسه‌ی هوا، سانروف، سنسور نور و باران، تودوزی چرم، سیستم تهویه‌ی اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، گرم‌کن صندلی‌های جلو و فرمان، کروز کنترل، دوربین و سنسور عقب، بلوتوث و مانیتور از دیگر ویژگی‌های نسخه‌ی فول هیوندای i20 هستند.

هیوندای آی 20

عرضه‌ی هیوندای آی 20 جدید با قیمت کمتر از 90 میلیون تومان

مونتاژ به‌روزترین خودروهای هیوندای را می‌توان از موفقیت‌های بزرگ کرمان موتور و این شرکت مطرح کره‌ای دانست. هیوندای آی 20 جدید به احتمال زیاد با قیمت کمتر از 90 میلیون تومان در بازار ایران به فروش خواهد رسید و شیوه‌ی قیمت‌گذاری همچنان به گونه‌ای است که بیشتر مردم را از داشتن یک خودروی باکیفیت محروم می‌کند. با این حال، حضور چنین خودروهای باکیفیتی از خودروسازان بزرگ جهان می‌تواند چشم‌انداز خوبی را برای صنعت خودروی ایران تداعی کند.

نسل جدید i20 با خودروهایی مانند پژو 208، میتسوبیشی میراژ و نیسان میکرا رقابت خواهد کرد و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، پیش‌بینی می‌شود با ورود این خودرو شاهد رقابت خودروسازان داخلی با واردکنندگان باشیم. نمایشگاه خودروی کرمان به زودی برگزار می‌شود و به احتمال زیاد، شرکت کرمان موتور از خودروی هیوندای i20 در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که علاوه بر i20، خودروهای دیگری از این کمپانی کره‌ای مانند توسان، i10 و النترا نیز توسط کرمان موتور مونتاژ و عرضه می‌شوند. در ادامه با مشخصات هیوندای آی 20 جدید با گیربکس اتوماتیک بیشتر آشنا خواهید شد.

هیوندای آی 20

حجم موتورهزار و 368 سی‌سی
نوع موتوربنزینی با پاشش چند نقطه‌ای MPI
استاندارد آلایندگییورو 6
تعداد سیلندر و سوپاپ4 سیلندر خطی و 16 سوپاپ
حداکثر قدرت98 اسب بخار
حداکثر گشتاور143 نیوتن متر
جعبه دنده4 سرعته اتوماتیک
سیستم فرمانفرمان برقی MDPS
سیستم ترمزدیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی در عقب
مخزن سوخت50 لیتر
سایز چرخ‌هارینگ 16 اینچ آلومینیوم
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)4035 میلی‌متر/1734 میلی‌متر/1474 میلی‌متر
فاصله‌ی دو محور2570 میلی‌متر
وزن خالصهزار و 25 کیلوگرم
حداکثر سرعت170 کیلومتر در ساعت
سایر امکاناتآینه‌ی الکتروکرومیک- کیسه هوای راننده و سرنشین جلو- سیستم پخش DVD و MP3- سنسور پارک عقب- چراغ مه‌شکن جلو و عقب- ترمز ABS- سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC- کامپیوتر سفری- کنترل سیستم صوتی از روی فرمان- تهویه مطبوع اتوماتیک- سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC- سیستم هشدار فشار باد چرخ‌ها TPMS- محفظه‌ی خنگ نگه‌دارنده- دوربین دید عقب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. والا قیمت گزاری تو ایران خیلی کشکیه،این ماشین با اینکه قیافه و کیفیت خوبی داره،ولی انصافا بیشتر از ۵۰تومن نمیارزه،چون واقعا سطح درامد مردم پایینه و نمیدونم چ فکری میکنن ک این قیمتا رو میزارن

  2. این ماشین که قیمتش تو دنیا زیر 50 تومن هست تو ایران با نصف امکانات قیمتش 86 تومن شده!!! سر گردنس!!؟

  3. جوری میگین کمتر از 90 تومان انگار در میان مردم زندگی نکردین .آقا اکثر کارمندان بزور حقوقشان تا آخر ماه میکشه میانگین حقوق ماهانه کارمندان و کارگران که تقریبا 60درصد نیروی شاغل کشور هستند 1/5 بیشتر نمیشه . وجدانا شما که این مقاله رو مینویسی میتئنی این ماشین و بخری ؟

    • جناب جمالی کافی بود که یه بار مطلب رو مطالعه کنید تا این جمله رو مشاهده کنید:
      “هیوندای آی 20 جدید به احتمال زیاد با قیمت کمتر از 90 میلیون تومان در بازار ایران به فروش خواهد رسید و شیوه‌ی قیمت‌گذاری همچنان به گونه‌ای است که بیشتر مردم را از داشتن یک خودروی باکیفیت محروم می‌کند.”

    • جناب جمالی عزیز، در این که وسع قشر عظیمی از جامعه به خرید خودروهایی با این رنج قیمت نمیرسه شکی نیست اما قطعا چنین خودروهایی مشتریان خاص خودشون رو دارن و این خبر میتونه اطلاع رسانی خوبی براشون باشه

    • والا فعلا که تمام خیابان های این کشور پر شده از خودروهای گران قیمت ، زمانی مردم فقط وانت رو به عنوان خودوری شاسی بلند میشناختن اما حالا از پراید بیشتر دیده میشن این خودروها.

  4. اینی که تو عکسه تیپش بد نیست اما بعید میبینم اینو بسازن
    فوقش یکم از پشتش میزنن وانت درستش میکنن میگن جدیده ??