زشت‌ترین محصولات تکنولوژیک

با زشت‌ترین محصولات تکنولوژیک سال 2016 آشنا شوید!

تکنولوژی همواره هیجان‌انگیز بوده و به دلیل راحت‌کردن نحوه زندگی و همچنین تغییر سبک زیستن، جذابیت‌های خاصی داشته است. البته قرار نیست تا این جذابیت همیشه در ظاهر نیز دیده شده و محصولات و دستگاه‌های حوزه‌های مختلف تکنولوژی از نظر طراحی و ساخت نیز زیبا و جذاب باشند. ممکن است یک محصول امکانات فوق‌العاده‌ای به کاربر بدهد، اما با نگاه‌کردن به آن احساس چندان خوشایندی به وی دست ندهد. با رسیدن به انتهای سال جاری میلادی بد نیست تا نگاهی بر زشت‌ترین محصولات تکنولوژیک معرفی شده در 2016 بندازیم.

زشت‌ترین محصولات تکنولوژیک سال 2016 اغلب بسیار پیشرفته‌اند!

با انداختن یک نگاه کوتاه به تمامی محصولات تکنولوژیک معرفی شده در سال جاری، به این نتیجه می‌رسیم که چندان محصولات انقلابی از لحاظ طراحی پا به عرصه وجود نگذاشته و از طرفی حتی شاهد طراحی‌ و ساخت محصولاتی غیر قابل تحمل از لحاظ ظاهری بوده‌ایم. آیفون‌های معرفی شده در این سال تفاوتی با مدل‌های پیشین نداشته و تنها نقطه پیشرفت دیگر گوشی‌های هوشمند به منظور متفاوت‌بودن، کشیدن صفحه نمایش از طرفین و خمیده‌کردن آن‌ها در معدود مدل‌هایی بوده است. تمامی لپ تاپ‌ها شبیه هم بوده و با محصولات معرفی شده در سا‌ل‌های گذشته هیچ تفاوت ظاهری ندارند. در نظر داشته باشید خسته‌کننده بودن لوازم، در برابر “بد بودن” طراحی اهمیت زیادی نداشته و درست این همان نکته‌ای است که در انتخاب زشت‌ترین محصولات تکنولوژیک سال 2016 لحاظ شده است.

MSI Aegis

زشت‌ترین محصولات تکنولوژیکاگرچه دستگاه‌های ایلین‌ویر (Alienware) ساخت دل بدترین دسکتاپ‌ها از لحاظ طراحی ظاهری به‌شمار می‌روند،اما ام‌اس‌آی (MSI) نیز با ارائه محصولاتی خود را به این رقابت وارد کرده است. ام‌اس‌آی ایجس (MSI Aegis) به معنای واقعی یک سپر مبارزه‌ای بوده (Aegis به معنی سپر است) و طراحی آن از ابتدا، به نظر برای قرارگرفتن در میدان جنگ بوده است. ایجس حالتی دفاعی داشته و به نظر می‌رسد ام‌اس‌آی بر روی پلتفرم و سبک هجومی آن نیز بسیار کار کرده است. البته در نگاهی دیگر ممکن است ارتباط مستقیم آن با موجودات اهریمنی نیز برداشت شود. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که زشت‌ترین محصولات تکنولوژیک عمدتا به نوعی با دنیای گیم مرتبط هستند!

به راستی چرا باید طراحی سخت افزار مخصوص بازی به نحوی باشد که انگار در آستانه بلعیدن انسان است؟ فناوری روشنایی اسرارآمیز این دستگاه با بهره‌گیری از یک برنامه، جابه‌جایی بین رنگ‌ها را میسر کرده و در ترکیب با پوسته جلویی سپر مانند آن، چهره‌ای عصبانی و تهاجمی به کیس بخشیده است. از نظر کمپانی سازنده گیمرهای واقعی که چنین دسکتاپ‌هایی را تهیه می‌کنند عاشق این ظاهر هستند. ام‌اس‌آی ایجس با وجود پر مدعابودن برای جنگ و خون‌ریزی، یک کیس جمع و جور است، اما به عقیده سازنده در اوج کوچک بودن قدرت بالایی دارد. قیمت این محصول 350 دلار است.

Vertu Signature Touch

زشت‌ترین محصولات تکنولوژیکورتو (Vertu) را باید پر‌مدعاترین برند در دنیای گوشی‌های موبایل دانست. قیمت محصولات آن از هشت هزار دلار آغاز شده و داشتن آن تنها برای افرادی که به معنی واقعی ثروتمند هستند معقول می‌آید، چرا که به جز ظاهری لوکس و فخرفروشانه، امکانات آن‌چنانی نداشته و برای به روز بودن، صاحب آن احتمالا مجبور به تهیه یک گوشی هوشمند عادی دیگر نیز خواهد بود.

تا پیش از سال 2014 میلادی، گوشی های این کمپانی از نظر سخت افزار داخلی حرفی برای گفتن نداشتند، اما ورتو با معرفی نسل اول گوشی سیگنچرتاچ (Signature Touch) این روال را به هم زده و محصولی با سیستم عامل اندروید و مشخصه‌های سخت افزاری قابل قبول روانه بازار کرد. نسل دوم این گوشی به چیپست اسنپدراگون 810، 4 گیگابایت رم و دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K مجهز شده است. از این سال به بعد معمولا این روال در محصولات ورتو رعایت شد، اما آن‌ها از لحاظ ظاهری هنوز جزو زشت‌ترین محصولات تکنولوژیک به شمار رفته و در هر صورت از دید افراد ثروتمند خاص محسوب می‌شوند.

از دیگر محصولات این برند می‌توان به گارنت کف (Garnet Calf)، گریپ لیزرد (Grape Lizard) و کلوس دپریس الیگیتور (Clous de Paris Alligator) اشاره کرد که حتی در نامگذاری نیز علاوه بر ظاهر بسیار مضحک هستند. در ساخت قسمت پشتی تمامی این محصولات از پوست حیوانات استفاده شده و درب تعبیه شده در کنار دوربین‌ آن‌ها پذیرای سیمکارت و کارت حافظه است.

Acer Predator 21X

زشت‌ترین محصولات تکنولوژیکدر بررسی زشت‌ترین محصولات تکنولوژیک باز هم به دستگاهی مرتبط با دنیای بازی برخورد می‌کنیم. به نظر می‌رسد در سرتاسر سال 2016 هیچ محصولی همانند ایسر پریدیتور 21 ایکس (Acer Predator 21X) ظاهری خصومت آمیز نداشته و همانند آن با انسان‌ها (در ظاهر) دشمنی نشان نمی‌دهد. از صفحه کلید مکانیکی روشن گرفته تا صفحه نمایش خمیده 21 اینچی به کار رفته در آن، به ظاهر به دست موجودی اهریمنی طراحی و ساخته شده است.

یک روشنایی ال‌ای‌دی پرخاشگر که به طور یکپارچه در سرتاسر بدنه دیده می‌شود، وجود داشته و گرافیک منزجرکننده بخش جلویی را تکمیل می‌کند. نقاط ریز و درشت بسیار زیادی برای ارتباط بخش‌های داخلی و خارجی و تهویه آن طراحی شده تا به این ترتیب از ذوب‌شدن دستگاه زیر فشار سخت افزار غول‌آسای آن جلوگیری شود. بخش دیگری از این دستگاه که آن را در زمره زشت‌ترین محصولات تکنولوژیک قرار می‌دهد، ضخامت غیر قابل تحمل لپ تاپ است و تاکنون در کمتر محصولی همانند آن دیده شده‌ است.

اگر به دنبال دستگاه تکنولوژیکی به منظور ترساندن دوستان خود تا سر حد مرگ هستید، ایسر محصول خوبی را با طراحی خود به این منظور برای شما مهیا کرده است. پریدیتور 21 ایکس نخستین لپ تاپ گیم دارای صفحه نمایش 21 اینچی بوده و به رزولوشن 2560×1080 پیکسل مجهز شده است. پنج فن خنک‌کننده، پخش صدای سه جهته و تکنولوژی صدای دالبی و کیبورد کاملا مکانیکی را باید از دیگر مشخصه‌های سخت افزاری آن دانست.

Parrot Zik 3

زشت‌ترین محصولات تکنولوژیکبر خلاف دیگر دستگاه‌های معرفی شده به عنوان زشت‌ترین محصولات تکنولوژیک سال، هدفون‌ها برای قرارگیری بر روی سر کاربر طراحی شده‌ و مستقیما با ظاهر و صورت شخص در ارتباطند، به همین دلیل حین انتخاب باید شدیدا زیبایی ظاهری آن‌ها را مد نظر قرار دهیم. متاسفانه اغلب موارد، طراحی آن‌ها پیچیدگی خاصی نداشته و چندان نوآوری و شگفتی در ظاهر آن‌ها دیده نمی‌شود. به عنوان نمونه شاهد معرفی هدست کیسان جی 3100 (Qisan G3100) در این سال برای گیمرها بوده‌ایم که باز هم با ظاهری ترسناک همراه بوده است، اما هرگز در افتضاحی طراحی به پرت زیک 3 (Parrot Zik 3) نمی‌‎رسد.

این هدست تمامی تلاش خود را برای داشتن ظاهری لوکس و فانتزی کرد، اما به طور فجیعی در این کوشش ناموفق ظاهر شده است. گوشی‌های چرمی آن به طور مستقیم فریاد می‌زنند “لطفا من را زیبا خطاب کنید”، اما این‌چنین خطاب کردن آن‌ها مطمئنا با مایه‌ای از خنده همراه خواهد بود. طراحی الگوی چرم مصنوعی بر روی آن به صورت بدی انجام گرفته و نمایش لوگوی قرارگرفته در پشت یکی از گوشی‌ها را رسما به حاشیه برده است. در هر صورت هر سلیقه‌ای ترجیح نمی‌دهد تا هدفونی همانند پرت زیک 3 را بر روی سر خود قرار دهد، مخصوصا وقتی هزاران مدل دیگر در فروشگاه‌ها یافت می‌شوند.

iPhone 7 headphone adapter

زشت‌ترین محصولات تکنولوژیکآداپتور هدفون آیفون 7 را نیز باید در انتهای لیست زشت‌ترین محصولات تکنولوژیک بیاوریم. قرارگیری این محصول البته به دلیل ظاهر آن نیست، چرا که طراحی کوچک، سفید و ظریفی داشته و مشکلی با حس زیبایی‌پسندی انسان ندارد، اما نباید فراموش کرد که روال و مسیر اپل به منظور انقلاب وایرلسی و بی‎سیم را به هم ریخته و کاربران آیفون را سردرگم کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. Msi Aegis یا acer Predator کجاش زشته خدایی :/ بنظرم خیلی هم خوشگلن همین ظاهر خشنه که خاصشون کرده